(Verplaats als it was in verkeerde plaats)
Hallo,
gietvatwagen Rocky-Rail nu te koop
- Geleverd in een gegraveerde houten doos.
De draaistellen zijn voorzien van messing ashouders
met kortkoppelingsmechanisme
Met digitaal gedrukte opschriften.
met digitaal gedrukte opschriften
Degenen die al besteld hebben via het Museum van Kinkenpois, kunnen contact opnemen met Paul Vandersteen (info@rocky-rail.com)
Voor mensen die niet geboekt hebben maar geïnteresseerd zijn, is het ook mogelijk om een bestelling te plaatsen
Nieuwe bestellingen kunnen gestuurd worden naar : info@rocky-rail.com
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil12.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil13.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil14.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil15.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil16.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil20.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil21.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil24.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/torpil25.jpg)
je mag best trots zijn op deze juweeltjes
Proficiat met de realisatie.
Op de website van Rocky Rail zijn 3 versies beschikbaar voor tijdperk 4/5 aan 300Euro.
Is er ook een Esperence Londoz versie voor tijdperk 3 gepland?
Wat me opvalt zijn de gaten voor de schroeven in de wand van het gietvat. Was hier geen andere keuze mogelijk?
Verder vind ik de bladveren in de wand van het draaistel weinig reliëf hebben.
Maar de algemene indruk is heel goed.
Mooi etswerk, fijne beschrifting.... een aanwinst voor ons Belgische modelspoorders.
Wie wil, hier heb ik wat fotomateriaal van het grote voorbeeld ter inzage: https://flic.kr/s/aHsmQ1AUYp (https://flic.kr/s/aHsmQ1AUYp)
Ze hadden al jaren tekeningen, foto's en een DVD. Dus ik ben ook zeer benieuwd.
die "schroefgaten" kloppen wel, die zitten aan 1 kant, maar je ziet ze niet veel omdat op bijna alle foto's t hutje rechts staat (wagens stonden volgens mij altijd in dezelfde richting, de "zuidkant" (huisje rechts) is dus vaker op de foto gezet dan de "noordkant" (huisje links)
Hallo,
hartelijk dank voor uw opmerkingen en informatie over het model.
hier is een foto van de wagon waarop je de openingen kunt zien
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/adp11210.jpg)
enig idee wat zo'n modelwagon weegt ?
het gewicht is 400 Gr.
iemand een idee hoeveel een gewone goederenwagon weegt.....scheelt een hoop als zo'n wagon van 400gr echt goed loopt en normaal gezien ga je daar toch geen hellingen mee oprijden. Het gewicht bepaalt mee wat met welke loc's je gaat rijden voor zo'n treintje van bv 2 of 3 en of die blijven rijden(hoewel financieên ook mee spelen ;D). Trouwens heb ik het geluk over 2 tsswagon van Laser? te bescchikken - ooit eens gekocht mocht het ooit zover komen
Dit is 1 van de ruim 1000 foto's op de DVD. Foto 3-8-2011.
Eigen gewicht. 193.750 Kg
Lading 137.1 Ton
Totaal gewicht van de hele wagon. 330 ton. (Max. gewicht)
De spoorlijn tussen Chertal en Seraing was ook voorzien spoorstaven tot een treingewicht van 25 Ton per as.
Citaat van: jfl207 op 23 juli 2021, 09:19:31 AM
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/adp11210.jpg)
deze wagon is niet dezelfde van degene die uitkwam, is deze ook voorzien ? Ik heb het hier over deze zeg maar stelling naar het vat toe
jawel, dat is hetzelfde type wagen, alleen een latere versie met die dekselconstructie erop. Kwam ergens rond 2000 geloof ik.
EDIT: 2003
(https://www.rogeville.be/foto/2002-Chertal.jpg)
Foto uit 2002. Tijdens een bezoekje met een groep aan Cheral. (PVG was ook mee. ;D )
men mag ervan uitgaan dat niet alle wagons die hadden die dekselconstructie zo te zien op uw foto
Citaat van: Floris op 23 juli 2021, 11:31:56 AM
jawel, dat is hetzelfde type wagen, alleen een latere versie met die dekselconstructie erop. Kwam ergens rond 2000 geloof ik.
EDIT: 2003
de draaistellen zijn van gesoldeerde messing en voorzien van messing ashouders
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/22189710.jpg)
(https://i86.servimg.com/u/f86/11/42/36/71/22203510.jpg)
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Er is inderdaad een korte koppeling die aan het chassis is bevestigd
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Nee je krijgt geen kortsluiting zolang minstens één van de wielen per as geïsoleerd is en deze geïsoleerde wielen allen aan dezelfde kant zitten (als ik het goed beredeneerd heb).
De geïsoleerde wielen mogen uiteraard het draaistelframe niet raken want dan ontstaat er wel kortsluiting. Als één as verkeerd om zou zitten waardoor het geïsoleerde wiel aan de andere kant zit ontstaat er ook kortsluiting.
Citaat van: jfl207 op 24 juli 2021, 12:01:01 PM
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Er is inderdaad een korte koppeling die aan het chassis is bevestigd
oops :
Het spijt me, ik heb het verkeerd begrepen.
Er is geen kortsluiting omdat de wielen een isolatiering hebben
Citaat van: D_Loc op 24 juli 2021, 13:29:22 PM
Citaat van: doomslu op 24 juli 2021, 11:58:51 AM
Krijg je dan geen kortsluiting? Wat zie ik verkeerd?
Nee je krijgt geen kortsluiting zolang minstens één van de wielen per as geïsoleerd is en deze geïsoleerde wielen allen aan dezelfde kant zitten (als ik het goed beredeneerd heb).
De geïsoleerde wielen mogen uiteraard het draaistelframe niet raken want dan ontstaat er wel kortsluiting. Als één as verkeerd om zou zitten waardoor het geïsoleerde wiel aan de andere kant zit ontstaat er ook kortsluiting.
Dank u voor het zeer gedetailleerde antwoord
Volgens de uitleg draaien de assen in messing ashouders. Deze zijn dus geïsoleerd opgehangen in het messing draaistel, als ik het goed begrijp. Dat had ik niet meteen door. ;)
bij DC zijn de assen toch altijd geïsoleerd, komt er enkel dan nog op aan ze allemaal op dezelfde manier (isolatie aan dezelfe kant) te plaatsen, voor de zekerheid kun je eventueel nog een stukje flans afdraaien om zeker geen contact te maken met het draaistel ......
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 juli 2021, 14:46:39 PM
bij DC zijn de assen toch altijd geïsoleerd, komt er enkel dan nog op aan ze allemaal op dezelfde manier (isolatie aan dezelfe kant) te plaatsen, voor de zekerheid kun je eventueel nog een stukje flans afdraaien om zeker geen contact te maken met het draaistel ......
De wielen van een draaistel zijn allemaal in dezelfde richting gericht.
En de twee draaistellen van hetzelfde chassis zijn ook in dezelfde polariteit georiënteerd.