Ik heb zonet gezien op hun website dat de reeks 54 van Vanbiervliet uit is. Ziet er veelbelovend uit!
De eerste reeks 52 is uit. Bij mijn weten is er nog gene reeks 54 aangekondigd.
Just, het is den 5204. Het is die 4 Die me
laten vergissen heeft. ;)
Word deze het MSM aanbod voor volgend jaar???
Dat is een goede vraag... Ik zie bij het bladeren in de nieuwe msm via de site in de inhoudsopgave de titel: Vanbiervliet brengt de reeks 59 als budget-model... Dus het zou ook die kunnen zijn... Wow, spannend!
Rijdt de 5204 eigenlijk nog rond als museumloc? En zo ja, van wanneer rijdt hij rond zoals VBV het model nu produceert?
Kwestie van een goede overweging te maken om het model te kopen of niet.
Citaat van: Jurgen op 01 januari 2015, 16:06:28 PM
Rijdt de 5204 eigenlijk nog rond als museumloc? En zo ja, van wanneer rijdt hij rond zoals VBV het model nu produceert?
Kwestie van een goede overweging te maken om het model te kopen of niet.
Nee..de 5204 is geen museumlok, maar ze bestaat nog wel in deze uitvoering. Al jaren roest ze weg op de terreinen van Salzinnes.
Tja, dan moet ik hem dus niet kopen. Ik laat geen locs wegroesten op mijn baan. ;D
Bedankt voor het antwoord.
Is er al iemand die de loc in huis heeft; ik ben ondertussen wel benieuwd naar wat foto's van deze 5204 ;)
Citaat van: ems op 15 januari 2015, 20:37:27 PM
Is er al iemand die de loc in huis heeft; ik ben ondertussen wel benieuwd naar wat foto's van deze 5204 ;)
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=https%3A%2F%2Fwww.flickr.com%2Fphotos%2Fervanofoto%2F6294706498%2F&ei=-Ca4VMf7LMm3OI28geAJ&usg=AFQjCNE2oA3VltXfLsvc1EyqOndJ1haUgg&sig2=-RkUqSqXjgvTTH2PAocsvQ
Ik hoop als VBV hem uitbrengt dat hij niet zo"geweatherd" zal zijn! ;D
;)
Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?
En waarom brengt Marklin ze uit,en NMJ...?
Terwijl die van Roco al niet mis waren,dus zulk groot gat in de markt was het nu ook weer niet.
Wie zal het ooit weten.
Met de 59 wordt het een schot in de (Belgische)roos denk ik,
De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie) en de Roco was te lomp.
Met de 52 is de markt(lees wereld) iets groter dan met de 59,
Je kan van de bolle neus meer versies maken...
;)
De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie)
Ik heb er hier enkele rond bollen die hebben toch veel trekkracht en voldoende adhesie. Ik weet niet waar je dat haalt. En dat lawaai is relatief een feit is fluisterstil zijn ze niet.
Erik.
Citaat van: Pat op 16 januari 2015, 10:22:32 AM
Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?
hun duikbril en Desiro zijn toch nooit eerder uitgebracht ? 8)
Citaat van: Pat op 16 januari 2015, 10:22:32 AM
Vraagje , waarom brengt Van Biervliet altijd weer locs uit die al
meerdere keren uitgebracht zijn door andere firma's?
Hun locs zijn altijd wel weer een tikkeltje beter ...
- 55/CFL18, veel mooier dan de MaTrix.
- Duikbril en Desiro, nog niet door een andere fabrikant uitgebracht.
- HLR91, nog niet door een andere fabrikant uitgebracht behalve Goover, maar daarvan hebben we nog geen afgewerkt model gezien.
- 62, uitgebracht door roco, maar hij is wel mooier, al vind ik het een beetje onnozel dat ze deze gemaakt hebben, zeker omdat de roco's mooi genoeg waren/zijn en stevig zijn.
- Reek 59 zal wel een goede zaak zijn, de Roco's zijn veel te groot en de MaTrix variant is te lawaaierig.
- Bolle neus is een beetje onnozel, die 5204 met de enkele streep is een beetje een gat, want er bestond nog niet echt een deftig model met enkele streep, voor de rest is de markt vrij verzadigd wat bolle neuzen betreft, daar NMJ ook met een 5204 schikt te komen.
- HLD60/61 en 60 proto, Kleinbahn had de 60 reeds, maar die van VBV is gewoon mooier en beter, 60 proto is ook een beetje onnozel, maar die van VBV verkochten blijkbaar toch beter.
En nu hou ik mijn mond.
-
Zolang Vanbiervliet er zich niet mee in de voeten schiet, heb ik er geen enkel probleem mee dat ze modellen die al zijn uitgekomen zelf nog ( beter ) uitbrengen. Ik koop liever een model van een Vlaamse ( made in China ) producent dan van al die grote spelers die ons klein marktje er maar bijnemen.
Het enige wat ik nog steeds niet goed snap in hun strategie is dat ze de merken B-models en Vanbiervliet naast elkaar laten bestaan, ze hadden al hun producties toch B-models kunnen noemen of omgekeerd ...
Citaat van: erik de noorman op 16 januari 2015, 11:06:32 AM
De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie)
Ik heb er hier enkele rond bollen die hebben toch veel trekkracht en voldoende adhesie. Ik weet niet waar je dat haalt. En dat lawaai is relatief een feit is fluisterstil zijn ze niet.
Erik.
Erik,
Waar ik dat haal?
Uit ondervinding natuurlijk,
Een trein,die door een Roco 59 getrokken werd zonder problemen,(integendeel zelfs overschot)blijft met een Trix 59 gewoon staan in een bocht!
Logisch,want de Roco heeft 2 aangedreven draaistellen,terwijl de Trix er maar 1 heeft.
De wielen van de loc staan gewoon rond te draaien,al heeft hij 2 anti-slipbandjes.
Ware het niet geweest voor het correctere model....
En wat jij relatief noemt qua geluid,dat vind ik echt storend!
Ik heb mijn loc uitgerust met een ESU sounddecoder met het geluid op max.(waarde 192)
En nog ervaar ik het onregelmatige motorgejank als storend.
Eens de VBV uitkomt,dan wordt de Trix ontdaan van al zijn 'beulingen' om in dubbeltractie getrokken te worden door een andere(wel fluisterstille)59.
Nee inderdaad,niemand heeft mij ooit verplicht hem te kopen!
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 16 januari 2015, 12:43:02 PM
Citaat van: erik de noorman op 16 januari 2015, 11:06:32 AM
De Matrix maakt lawaai en heeft geen trekkracht(adhesie)
Ik heb er hier enkele rond bollen die hebben toch veel trekkracht en voldoende adhesie. Ik weet niet waar je dat haalt. En dat lawaai is relatief een feit is fluisterstil zijn ze niet.
Erik.
Erik,
Waar ik dat haal?
Uit ondervinding natuurlijk,
Een trein,die door een Roco 59 getrokken werd zonder problemen,(integendeel zelfs overschot)blijft met een Trix 59 gewoon staan in een bocht!
Logisch,want de Roco heeft 2 aangedreven draaistellen,terwijl de Trix er maar 1 heeft.
De wielen van de loc staan gewoon rond te draaien,al heeft hij 2 anti-slipbandjes.
Ware het niet geweest voor het correctere model....
En wat jij relatief noemt qua geluid,dat vind ik echt storend!
Ik heb mijn loc uitgerust met een ESU sounddecoder met het geluid op max.(waarde 192)
En nog ervaar ik het onregelmatige motorgejank als storend.
Eens de VBV uitkomt,dan wordt de Trix ontdaan van al zijn 'beulingen' om in dubbeltractie getrokken te worden door een andere(wel fluisterstille)59.
Nee inderdaad,niemand heeft mij ooit verplicht hem te kopen!
;)
Maxon motor inbouwen, kostprijs = €20 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU (http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU)
Oftewel eens kijken of zo'n ombouw zoals Piet met zijn 1100 van Marklin heeft gedaan iets kan uitmaken?
De link van Olivier...
Wat is dat een mooie afwerkte baan ::) ::)
Over de baan Hamsart bestaat een draadje :
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,13233.0.html
Citaat van: OlivierV op 16 januari 2015, 13:20:38 PM
Maxon motor inbouwen, kostprijs = €20 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU (http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU)
Oftewel eens kijken of zo'n ombouw zoals Piet met zijn 1100 van Marklin heeft gedaan iets kan uitmaken?
Stel dat het vervelende motorgeluid er mee verdwijnt,blijft nog steeds het probleem van de 'mindere' trekkracht over,
dus lijkt een beetje op de processie van Echternach,twee stappen vooruit,één achteruit(of is het omgekeerd? ;D ;D)
Ik blijf nog steeds gaan voor de VBV,die zal fluisterstil zijn en een centale motor met cardans op 2 aangedreven draaistellen hebben!
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 16 januari 2015, 13:42:20 PM
Citaat van: OlivierV op 16 januari 2015, 13:20:38 PM
Maxon motor inbouwen, kostprijs = €20 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU (http://www.youtube.com/watch?v=3Lswb1-f_dU)
Oftewel eens kijken of zo'n ombouw zoals Piet met zijn 1100 van Marklin heeft gedaan iets kan uitmaken?
Stel dat het vervelende motorgeluid er mee verdwijnt,blijft nog steeds het probleem van de 'mindere' trekkracht over,
dus lijkt een beetje op de processie van Echternach,twee stappen vooruit,één achteruit(of is het omgekeerd? ;D ;D)
Ik blijf nog steeds gaan voor de VBV,die zal fluisterstil zijn en een centale motor met cardans op 2 aangedreven draaistellen hebben!
;)
Die zal ook mijn voorkeur genieten, maar als je zo'n Trix hebt ... lijkt dat me een mooie oplossing. Maar met een trein van +- 2m moet je die toch de baan kunnen opsturen vind ik...
(https://farm3.staticflickr.com/2920/14195817147_65baf91242_c.jpg) (https://flic.kr/p/nCrgS4)
Foto door Peter Van Gestel.
Eric, speciaal nog voor jou volgend linkje. https://www.flickr.com/photos/petervangestel/sets/72157625230070205/ (https://www.flickr.com/photos/petervangestel/sets/72157625230070205/)
Om je een idee te geven;
een Infrabel-trein met
4 B-models RESS met vuile ballast,
2 silo forderwagens van Kibri (stalen wielen*)
1 klein 2 assig wagentje van Piko
1 ballastprofileermachine van Kibri (stalen wielen*)
Dit alles trekt de Trix op rechte baan zonder problemen,maar eens de B-models wagens in de R3-bocht van het buitenste spoor komen is het uit met de pret,terwijl de Roco op die plaats zonder moeite zelfs aanzette!
Zoals ik reeds zei,de motor heeft wel genoeg kracht,maar de loc mist voldoende adhesie,en daar zal de Maxon motor weinig aan veranderen
;)
(*)Stalen wielen vermeld omdat de bouwdozen van Kibri voorzien zijn van kunststof wielen,dewelke zijn vervangen door stalen wielen van Roco zoals voorgeschreven/aangeraden in de handleiding van het bouwpakket.
Het is geweten dat stalen wielen minder weerstand bieden dan hun kunststof soortgenoten.
@ Rangeerduivel , kan je de loc niet zwaarder maken , heeft mijn huis-tuner ook gedaan met de 77/78ers van Mehano , je moet nu eens zien wat die gasten allemaal kunnen trekken. ;)
Rudy, dat zijn R1(35,7cm straal) en R2(42,5cm straal) bochten bij u, valt goed te zien wanneer er een rijtuig op 1:87 door rijdt. ;)
Bij mij trekken die loks slepen van 3 meter door wisselstraten, klimspiralen op de laagste snelheid zonder problemen. Zelfs opduwen door wisselstraten is geen enkel probleem. Dat is nu net een van de sterke punten bij marklin/trix veel trekkracht op een aangedreven as.
Erik.
Citaat van: ERVIN op 16 januari 2015, 17:57:07 PM
@ Rangeerduivel , kan je de loc niet zwaarder maken , heeft mijn huis-tuner ook gedaan met de 77/78ers van Mehano , je moet nu eens zien wat die gasten allemaal kunnen trekken. ;)
En hij zit al stampvol met decoder en koppelstuk 21>8pins!
;)
Citaat van: OlivierV op 16 januari 2015, 18:03:27 PM
Rudy, dat zijn R1(35,7cm straal) en R2(42,5cm straal) bochten bij u, valt goed te zien wanneer er een rijtuig op 1:87 door rijdt. ;)
Zal dan R2 zijn,ben daar niet zo'n specialistin...
Wat een hoop reactie's :D Maar nog steeds geen foto's van de 5204! Hebben de Belgen hier geen fototoestel? :P
Nog een paar weken geduld...
Gaan jullie een vergelijkende test doen tussen het model van NMJ en dat van Vanbiervliet ?
Ik zou het model van VBV zeker naast een Roco en naast een NMJ en een eventuele MaTrix zetten. (voor de visuele verschillen)
Citaat van: OlivierV op 16 januari 2015, 22:53:47 PM
Ik zou het model van VBV zeker naast een Roco en naast een NMJ en een eventuele MaTrix zetten. (voor de visuele verschillen)
Nog beter.
Tenzij ik iets gemist heb is de Märklin/Trix er nog niet...
Over 2 weken zie je hem luc. 8)
Citaat van: mark7758 op 17 januari 2015, 10:41:16 AM
Over 2 weken zie je hem luc. 8)
Ik zag 'm vorige jaar al, maar als je een vergelijking wilt tussen verschillende modellen, moeten ze wel in de winkel liggen hé. ;)
Je heb gelijk. :'(
Mark, heb je een pm gestuurd...