Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B_Modelbouw

Ik zag hem voorbij komen, maar net te laat om hem te fotograferen... dus Wim heb jij toevallig de tijdsloten wanneer er goederentreinen voorbij komen op lijn 12.

Uiteindeljk komen er hier wel vaker volledige bloktreinen voorbij ... Dus Erwin, eens hier een keertje komen spotten
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Powered By Diesel

Ik heb jammer genoeg geen zicht op de dienstregeling van de goederentreinen.
Was op goed geluk nog een uurtje gaan spotten na het werk. Voor hetzelfde geld was het noppes geweest.

De trein was niet volledig uniform, er zaten ook andere containers / wagens tussen, het eerste stuk was echter volledig samengesteld met containers van het Russische TransContainer.
running on heavy fuel

ronny-vdv

Citaat van: ERVIN op 22 januari 2021, 15:58:23 PM
@Ronny , dat is lijn 27A , vlak naast de luchthaven van Deurne.
Thx  ;)
Mvg,

ronny-vdv

OlivierV

Precies een vuiltje op mijn lens ter hoogte van de locomotieven, 's niet de eerste keer ...  ???


Railtraxx 6484 6482
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Knappe foto Olivier , die Railtraxxen komen nu ook 3x per week doorheen Mol met een zandtrein van Sibelco.
Zijn die locs eigenlijk al in model verkrijgbaar??

SuSke

Erwin, ik dacht ze al een keer gezien te hebben, maar zou moeten zoeken wie ze momenteel levert
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Lijkt mij dat Rocky rail de leverancier is die we zoeken. ;) Ze brachten ook reeds de rode variant uit.

https://shop.rocky-rail.com/nl/18-diesel-electrical-locomotives-serial-6400-and-6500-aab-mak
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ERVIN

Citaat van: OlivierV op 24 januari 2021, 23:13:09 PM
Lijkt mij dat Rocky rail de leverancier is die we zoeken. ;) Ze brachten ook reeds de rode variant uit.

https://shop.rocky-rail.com/nl/18-diesel-electrical-locomotives-serial-6400-and-6500-aab-mak

Merci voor de link Olivier.  ;)

Olivier77

Dubbeltractie in Deurne.
Rechts stuk van de (brede) fietsostrade Antwerpen-Lier

IMG_4832 by Olivier Mittler, on Flickr
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

Zo'n loc is ook op zaterdagvoormiddag tussen 10 en 12 uur waar te nemen in het rangeergedeelte van Gent-Zeehaven

;)

Geert

#6341
Citaat van: Olivier77 op 26 januari 2021, 11:44:23 AM
Dubbeltractie in Deurne.
Rechts stuk van de (brede) fietsostrade Antwerpen-Lier

Als ik er met de fiets passeer, en zie iemand foto's nemen van treinen, dan roep ik eens 'Olivier'  :)

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

ronny-vdv

Citaat van: OlivierV op 24 januari 2021, 21:40:13 PM
Precies een vuiltje op mijn lens ter hoogte van de locomotieven, 's niet de eerste keer ...  ???
Volgens mij te maken met de sluitertijd.
Mvg,

ronny-vdv

D_Loc

Citaat van: ronny-vdv op 27 januari 2021, 20:38:43 PM
Citaat van: OlivierV op 24 januari 2021, 21:40:13 PM
Precies een vuiltje op mijn lens ter hoogte van de locomotieven, 's niet de eerste keer ...  ???
Volgens mij te maken met de sluitertijd.
Inderdaad de sluitertijd, ik heb de exif info even bekeken en gezien dat diafragma voorkeur is gebruikt. Het diafragma stond op F18 met een sluitertijd van 1/50ste. Dit verklaart de bewegingsonscherpte die ik trouwens nog erg vind meevallen bij deze sluitertijd. F18 is overigens meer geschikt voor modelspoorfotografie om een grotere scherptediepte te krijgen.
Voor een bewegend object kies ik zelf altijd voor sluiter voorkeur op de camera en afhankelijk van de snelheid van het voertuig stel ik een sluitertijd in van minimaal 1/400 tot pak hem beet 1/800. Nu zal deze trein met 1/250 ook nog wel oké geworden zijn want ik vermoed dat de snelheid niet erg hoog was. Daarnaast probeer ik in combinatie met de ISO waarde een minimaal diafragma van 7.1 te krijgen of hoger. Met mijn huidige camera ga ik overigens niet boven ISO van 800 want dan geeft ie teveel ruis (camera is inmiddels ook alweer ruim 8 jaar oud), meestal schiet ik vooraf even een test foto.
Dit is hoe ik te werk ga, andere zullen er mogelijk een andere werkwijze op na houden.
Ik hoop dat je iets hebt aan bovenstaande informatie.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ACFI

Spijtig genoeg zonder foto maar iets na 8 uur vanavond wel een spannend konvooi onderweg op Lijn 53.

Op kop van een Westbound staaltrein, 2 maal HLE 13 (ik dacht niet dat het Luxemburgers waren) met daarachter een dubbelspan HLD 77.

Hoe noem je zoiets in spoortermen? Een vierspan?

Ik vermoed dat de diesels in opsturing waren. Zo lang was die staaltrein nu ook weer niet.

Maar het gaf wel effe een Amerikaans (of voor Evan en Alberke een Canadees) gevoel.

ACFI