Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Binco

Bedankt Mattias,

Dat hij een rondje reed via Antwerpen Noord wist ik al.
Er zijn wel meer treinen die dit doen, ik vroeg me enkel af of hij nog maar net aan zijn reis begonnen was of bijna zijn eindbestemming aankwam.

Ik pas het aan  ;)

Mattias

Die treinen rijden inderdaad in Real-time en worden per BNX aangevraagd.
Vaste ritdagen zijn er dus niet.. De trein zal pas gaan rijden wanneer de klant zijn goederen aanvraagt..
Voorheen vaak nachtelijke ritten, helaas.
Deze week hebben we eens het geluk van hem overdag te zien.
En uren heb ik dus niet ter beschikking.. Het is puur gok- en giswerk.. En langs de spoorlijn gaan staan is dan ook met behulp van contact met andere fotografen die verder of vroeger staan dan jezelf, die je tips kunnen doorbellen/sms'en...
Maar dat is net het fijne van de hobby!
Het is net hetzelfde als gaan vissen.. Je wacht soms uren en je kunt naar huis gaan met een volledig geheugenkaartje vol, maar eveneens met een leeg vangnet..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

knibbelknabbel

Citaat van: Mattias op 22 juli 2013, 19:34:56 PM
De trein kan niet rechtstreeks vanuit Boom naar Moeskroen rijden, omdat hij te zwaar is om over L52 te rijden.
;D Omdat er geen goederentreinen zijn toegelaten op de L54 is de eigenlijke reden... Zou anders wel mooi zijn om deze trein te spotten op de L54 van Puurs naar St-Niklaas! :P

OlivierV

Een traxx reeks 28 ergens te Sint-Niklaas met vermoedelijk lege Laaiis wagons (dubbele  2-assers), die wagons gingen ook nogal holderdebolder over het spoor, wippen en veren. Wel geen foto van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OMC

Citaat van: Mattias op 23 juli 2013, 12:00:16 PM
Die treinen rijden inderdaad in Real-time en worden per BNX aangevraagd.
Vaste ritdagen zijn er dus niet.. De trein zal pas gaan rijden wanneer de klant zijn goederen aanvraagt..
Voorheen vaak nachtelijke ritten, helaas.
Deze week hebben we eens het geluk van hem overdag te zien.
En uren heb ik dus niet ter beschikking.. Het is puur gok- en giswerk.. En langs de spoorlijn gaan staan is dan ook met behulp van contact met andere fotografen die verder of vroeger staan dan jezelf, die je tips kunnen doorbellen/sms'en...
Maar dat is net het fijne van de hobby!
Het is net hetzelfde als gaan vissen.. Je wacht soms uren en je kunt naar huis gaan met een volledig geheugenkaartje vol, maar eveneens met een leeg vangnet..  ;)

Vandaag rijdt hij weer trouwens, met slechts 1 minuut vertraging vertrokken @ Boom richting Antwerpen-Noord. In Moeskroen verwacht rond middernacht waar de trein gaat overnachten en om 5u23 richting Tourcoing vertrekt.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

Citaat van: OMC op 23 juli 2013, 21:28:26 PM
met slechts 1 minuut vertraging vertrokken

Wablief???
De privé die eens "op tijd" rijdt???
En dan nogwel Europorte...
Vandaar dat het begon te onweren vandaag!  ::)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OMC

Mattias, met 1 minuut vertraging vertrokken ... nog genoeg kilometers om minuten te sprokkelen  ;D
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

Citaat van: OMC op 23 juli 2013, 21:59:21 PM
Mattias, met 1 minuut vertraging vertrokken ... nog genoeg kilometers om minuten te sprokkelen  ;D

Amai! Ze leren bij!
Kvernam net dat ze bijna in Moeskroen zijn, en dit met -9 !!!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OMC

Citaat van: Mattias op 23 juli 2013, 23:44:59 PM
Citaat van: OMC op 23 juli 2013, 21:59:21 PM
Mattias, met 1 minuut vertraging vertrokken ... nog genoeg kilometers om minuten te sprokkelen  ;D

Amai! Ze leren bij!
Kvernam net dat ze bijna in Moeskroen zijn, en dit met -9 !!!

Gaat een zwaar onweer worden  :P
Crossrail daarentegen kwam hier met een lege Fiat net voorbij met +225 richting Montzen. Al wa beter hé?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Mattias

Valt nog mee.. +300 a 350 is meer hun gewoonte, de laatste maanden..
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Peter

Als iemand me de ongevere uren kan geven van de Europorte, wil ik wel aan de sporen gaan staan voor wat foto's te nemen. Lijn 52 is toch slechts een 100 tal meter van mijn deur., en hier in de buurt zijn er vele goede foto standpunten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Eres


Iets totaal anders dan Europees spoor:

Een Nederlandse bitumentanker vaart al enkele jaren vanaf begin maart tot medio december van Zelzate in Belgie om bitumen te laden voor Hamilton aan Lake Ontario in Canada. Dit schip lost daar in 2,5 dag 7200 ton bitumen van 180graden C. in tankauto's en wagons.  Ik doe hierbij een foto toekomen van zo'n wagon waarin dat hete goedje gelost wordt. Denk dat ze snel moeten vervoeren als je het laat afkoelen heb je een groot probleem:





Wim

OMC

Heet van de naald: vanmorgen is Railtraxx met een lege trein voor Prayon Rupel (Boom) het land ingereden om via Antwerpen-Noord naar Boom te rijden, trein wordt in Boom verwacht rond 10u20 en zal er meteen een andere trein meenemen die opnieuw via Antwerpen-Noord terug naar Frankrijk zal rijden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Chrisrail

#2668
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Chris, een deel van de foto's is onzichtbaar...

Edit: foto's zijn zichtbaar...  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *