Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ward

Citaat van: OMC op 17 juli 2013, 21:33:01 PM
De oranje G2000'en van RRF zijn momenteel buiten dienst: de 1101 is met schade naar Duitsland afgevoerd in Januari, omdat de loc ook tegen de revisietermijn aan zat heeft men besloten de loc te herstellen en meteen te reviseren. De 1102 is na een aanrijding tussen Gent-Zeehaven en Zelzate-grens afgevoerd naar Merelbeke in afwachting van een nieuw draaistel, zou daar nu nog steeds moeten staan. De 1104 is daarvoor in de plaats gestuurd door de leasingmaatschappij. Dus voorlopig zal je daar enkel ex-R4C locs aantreffen. Dit wist een machinist van RF te zeggen overigens.

Voor de geïnteresseerden: de lege trein Geleen - Alaska wordt in Roosendaal verwacht rond 15u richting Antwerpen, dit van maandag tot vrijdag. Vertrek aldaar is om 21u45 voorzien.

De 1102 staat nog steeds in Merelbeke.
Laatste wat ik gehoord heb is dat ze hem binnenkort (op lorry's :s ) van Merelbeke naar Antwerpen
zouden brengen omdat zijn chasis beschadigd zou zijn en deze laten overkomen te duur is.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

#2641
Chef Garde gespot op den trein!

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Zoals hierboven door olivier werd vermeld ben ik met hem gaan spotten. Ik heb vooral video's gemaakt maar youtube doet een beetje ambetand en doet heel traag. Heb ook een paar fotootjes gemaakt dus laat ik deze al zien.

de site by modeltrainho, on Flickr

AM 96 in sinaai by modeltrainho, on Flickr

AM 86 in new look by modeltrainho, on Flickr

AM 86 in niet new look by modeltrainho, on Flickr

pantograaf AM 70 by modeltrainho, on Flickr

detailfoto AM 70 by modeltrainho, on Flickr
Ook hier een beetje zon op de snoet.

Losse hle 2822 by modeltrainho, on Flickr
Nog een AM96

rubberneusje by modeltrainho, on Flickr

filmpjes zijn er tegen morgen  ;D ;)

groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Binco

#2646
Citaat van: OlivierV op 18 juli 2013, 16:08:35 PM
Class 66 uit niemandsland.
Deze rode class 66 met geel slabbetje zag ik maandag te Gent-Zeehaven ook reeds staan maar had geen goed fototoestel mee (iphone trekt niet graag tegenlicht), vandaag bij een random uurtje spotten kwam hij aangeraasd.
Indien er iemand meer over weet, er staat alvast niks op, wel een geel slabbetje, dus het lijkt mij geen Crossrail.

Slecht nieuws Olivier,
Het is wel een Crossrail  ;)
Het is ex-266 107-2 die als DE6313 voor Crossrail rijdt.

EDIT: Foutje aangepast!

OMC

Binco, je was me net voor ... Op Facebook gekeken zeker?  ;D
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Binco

Citaat van: OMC op 18 juli 2013, 21:20:10 PM
Binco, je was me net voor ... Op Facebook gekeken zeker?  ;D

Shhht John, niet zeggen  ;)
Moest even gaan piepen voor die eerste nummer,  ::)

PeterVG


Dank voor de verhelderende antwoorden rond de oranje locs van railfeeding.
Zaterdag 20-7 bezocht ik Mariembourg. De CFV3V heeft het voorbije weekend de Belgische feestdag passend gevierd.  Op weg naar Mariembourg bezocht ik kort Florennes. Het vroegere locdepot kwijnt weg als hangar voor stookhout.




loco

Zeg dat wel, in Mariembourg was het gisteren echt groot feest. Vier machines onder stoom en voor mij nog een verrassing om daar de stoomloc type 53 in bruine uitvoering aan te treffen. Jammer dat ik mijn fototoestel niet mee had. Wat ze daar min Mariembourg presteren mag echt gezien worden.

Binco

#2651
De Europorte 4009 met een graantrein Boom - Moeskroen.


-> Wie kan mij vertellen of deze naar Boom of Moeskroen reed?   :)

Mattias

Hij kwam VAN Boom...

De trein kan niet rechtstreeks vanuit Boom naar Moeskroen rijden, omdat hij te zwaar is om over L52 te rijden.
Hij volgt volgende traject:
Boom -> Antwerpen Zuid -> Antwerpen Berchem -> Antwerpen Noord (rijdt daar letterlijk rond het vormingstation) -> Antwerpen Berchem -> Sint-Niklaas -> Gent St Pieters -> Kortrijk -> Moeskroen, alwaar de trein nu geparkeerd staat, tot vannacht 5h en oneffen...   :)
Dus jij hebt hem hier nu op de terugrit van Antwerpen Noord op foto...   ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

loco

Mattias. De Europorte rijdt niet elke dag. Weet jij wanneer je de meeste kans maakt. Was vorige week ook nog in Boom, maar daar waren ze weinig spraakzaam. Wel vriendelijk. Ik denk dat ze het toen zelf ook niet goed wisten. Ken jij de uren en dagen waarop deze trein Boom aan doet en verder naar het smoutbedrijf langs het kanaal rijdt over het terrein van Prayon Rupel? Of wordt dit laatste door een 77 gedaan?

OMC

Denk dat dit een real-time trein is, ook vaak geplaagd door flinke vertragingen. Vandaag in Boom met +180 vertrokken zelfs ... M'n licht eens opsteken volgende week.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be