Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

TBCédric

Donderdag in een new look break gezeten. heel mooi gerenoveerd. Het had de nummer 378 ofzo.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Eres

Ja zaterdag is dan weer de foto dag in Gouvy. Vandaag staan er dus de Hle 1852 en de Gummineuzen 457 en 471. Ik heb wat opnames gemaakt en die wil ik met jullie delen. Maar na deze posting komt er wat van de andere kant van de grens.











Zoals gezegd komt er nog eentje hierna en dan??

Wim

Eres

#2387
Omdat we vandaag toch naar Weisswampach en Wemperhardt in het G H Luxembourg moesten zijn na Gouvy hebben we maar even een kleine rondrit gemaakt. Voordat we in de Ardennen kwamen wonen  definitief hebben we nog 2 maanden in het G H gewoond in een dorpje genaamd Basbellain. Dit valt onder de gemeente Troisvierges. En ja ben daar toch even op het station wezen kijken en niet voor niets:











En om dan te eindigen met nog een posting van het station Troisvierges wat heel leuk was om te zien dankzij een tip van Dirk waarvoor dank

Wim

Eres

#2388
En ja hier enkele opnames van station Troisvierges van boven af plus een heel oud spoor viaduct van Basbellain waar ik in die maanden heel wat keertjes onder door ben gelopen met een wandeling van onze honden en het spoor van/naar Gouvy/Troisvierges.











Over het bovenstaande viaduct rijden per dag heel wat treinstellen van/naar Troisvierges/Gouvy. Het is een enkel spoor en hierop hebben nog de stoom locs gereden!!



Vanaf Gouvy en ook vanaf Troisvierges in beide richtingen is maar enkel spoor. Waarom dit is weet ik niet bovenstaande is richting Gouvy Onderstaande naar Troisvierges. De opnames zijn bij Houtbellain gemaakt



Prettig weekend allemaal en als het weer mee zit morgen is de bedoeling naar Clervaux te gaan.

Wim


conducteur

IVM met die breaks, jammer voor die mensen van de werkplaatsen. Maar voor een keer vind ik een beklad treinstel mooier dan zonder bekladding....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Dag Wim, leuk dat je eens wat ander materieel kan fotograferen!  ;)

Dat station zou zich goed lenen voor een baantje...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Hallo Luc

Ja een keertje "vreemd" gaan over de grens die vlakbij is kan geen kwaad. Inderdaad is Troisvierges een heel leuk station en waar meer activiteiten zijn dan in Gouvy. Was blij ook eens CFL rood te mogen zien dan het NMBS geel

Goed weekend

Wim

D_Loc

Citaat van: Eres op 18 mei 2013, 18:47:43 PM
En ja hier enkele opnames van station Troisvierges

Als je de weg die hier onder het viaduct door af loopt/rijdt kom je in Cinqfontaines, bij het klooster kun je ook leuke foto's maken mits het niet inmiddels is dichtgegroeid.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

conducteur

Bezoek aan Lille met school vrijdag 17/05




Station Lille-Europe, hier zijn we enkel naar de WC geweest en heb geen foto's van de perrons/sporen.





Voorgevel Lille Flandres, blijkbaar zou een deel van de voorgevel ooit nog in Parijs hebben gestaan.



Eens terug in de tijd.... Hier moesten we uitzoeken hoeveel het kost om met de trein in tweede klasse naar Parijs te reizen. (22€ als ik het me goed herinner)



Zijn hier kenners van Frans materieel? Wat heb ik op de gevoelige compactflash-kaart gezet?

Toch een bekende trein voor mij, de AM 96 is zojuist toegekomen in Lille-Flandres vanuit Kortrijk.

De trein staat al klaar net naast de stationshal om terug naar België te vertrekken.



Misschien niet goed zichtbaar, maar de TGV komt juist aan...


nog wat 'kunstzinnige' foto's gemaakt ook:






Tot zover mijn selectie, achter bovenstaande foto ben ik het gestopt omdat ze kwamen zagen over die vergunning van het andere draadje...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Eres

#2394
Zoals gisteren gezegd op dit forum als de weersomstandigheden het toelieten zou ik naar Clervaux gaan. En ja het was prachtig mooi weer en veel zon dus er op af dan maar. Clervaux is een heel leuk plaatsje met een leuk station(netje). Wat mij opviel en gisteren ook in Troisvierges dat het er enorm schoon en netjes uitziet. Alles zo goed verzorgd. In Gouvy is het een regelrechte puinhoop In Clervaux dus inkomend de CFL 3006 richting Luxembourg stad met de I10 rijtuigen en richting Troisvierges de CFL 3018 deze met de STW 001 dubbeldeks.  Zie de foto's hieronder.

Op de terugweg niet meer dezelfde weg terug gereden maar even Bastogne aangehouden en op een rotonde naar Troisvierges. Daar stonden de CFL 3018 met STW 001 en de 2005 naast elkaar. Heb er een soort lucht opname van gemaakt alsof het een HO baantje is.







De security medewerker met een oranje veiligheid hesje en een blauwe pantalon met twee reflecterende strepen!!!!!











Luc ik heb dit keer een variatie proberen te maken voor de afwisseling: CFL geel met CFL rood en CFL bruin en CFL geel
goed voor de variatie als je er van houdt tenminste

Wim



Eres

Voor de liefhebbers onder ons hier een enkele opname van station Clervaux







Wim

Eres

Dirk

Ik heb vanochtend nog even opgelet in Troisvierges. Als je onder dat viaduct rijdt kom je op een splitsing recht voor je het spoor, rechtsaf naar Cinqfontaine en links omhoog naar Biwisch daar kan je de luchtopnames maken. Ga zeer zeker nog een keer naar Cinqfontaine.

Bedankt voor de tip

Wim

OlivierV

Vrijdag vanop de trein mooie graffiti Shimmns ergens opgesteld in de bundel bij de werkplaats van Gentbrugge (als je met de trein van Lokeren komt zie je het).
Op die wagon zijn de onderkanten van de huif een soort van octopustentakels en ietsje hoger is er heel mooi een goudgele vogel gespoten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#2398
Vandaag na mijn mondeling van Spaans nog even naar de HLE2012 wezen zien die in het rijtje "klaar voor de sloop" staat bij verste 23-ers te Gent-Zeehaven.
In plaats van hem naar de sloop te sturen mogen ze er altijd een grote strik rond doen en hem aan mij doneren op de 18e juni.  ;D


HLE2012


HLE 20 - 2012

Ook nog elders in de buurt van ... wezen spotten/kijken.

HLE1339


HLD7716
Onder het motto 5x dezelfde rails op en af doen met dezelfde wagons ...


HLE 2828
Deze kwam vrij onverwachts de hoek om ...


2x MS96
Deze had ik wel verwacht, net zoals die naar Oostende, maar die reed met stuurstand voorop en dan is dat niet zo'n interessante zaak.


NMBS Shimmns
Speciaal voor het sterrenmeisje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier,

ik ken die plaats en die loc's en die wagon, passeerde er deze week en het goot pijpestelen ! dus later eens weer gaan zeker !

Fraaie foto's !

Groeten Peter