Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres


Kautenbach

de schrijver en de machinist, die hebben de trein, die hebben de trein...gemist, (oud nederlands liedje)

en rennen joh, heuvelaf hahaha, ik zie Luc al gaan ;D

alle gekheid op een stokje, prachtige machines zeker in dubbeltractie ect..en met open deur  en een cabinerit, beter!!

Binco

Gisteren zag ik iets voor 19u de Euro4000 van Europorte op Lijn 59 ter hoogte van de Kennedytunnel rijden.
Rijd deze daar op regelmatige basis? Ik heb niet kunnen zien wat hij bij had, als je op de snelweg zit heb je andere dingen om op te letten  ::)  ;D

Geert

#2314
Citaat van: OlivierV op 29 april 2013, 18:03:28 PM

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot (onderlijnt door Geert), best wel comfortabel fotoplekje.



Trouwens wel leuk, het leuke aan het praktische spotten. Moest nog een boek gaan uitlenen in de bib in Wetteren (onderlijnt door Geert) die in de hoofdbib van Gent Zuid uitgeleend was en ze nergens elders hadden dus eerst wat gaan spotten. Wel bekijken de mensen u toch vreemd hoor, machinisten hoefden niet te toeteren want ik was duidelijk zichtbaar met fluo oranje fraksken.

Hmmm  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

OlivierV

#2315
Citaat van: Geert op 07 mei 2013, 18:58:28 PM
Citaat van: OlivierV op 29 april 2013, 18:03:28 PM

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot (onderlijnt door Geert), best wel comfortabel fotoplekje.



Trouwens wel leuk, het leuke aan het praktische spotten. Moest nog een boek gaan uitlenen in de bib in Wetteren (onderlijnt door Geert) die in de hoofdbib van Gent Zuid uitgeleend was en ze nergens elders hadden dus eerst wat gaan spotten. Wel bekijken de mensen u toch vreemd hoor, machinisten hoefden niet te toeteren want ik was duidelijk zichtbaar met fluo oranje fraksken.

Hmmm  ;)

Geert

Geert, ik heb niks met dat ongeval te maken hoor. ;)
Wel frappant dat er een kleine week later een trein moet ontsporen in die buurt.   :o
En straks breng je die mannen van het onderzoek nog op ideeën.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#2316
Daarnet na school nog wat wezen foto's nemen in mijn jacht naar een HLE20 ...

Overwegen in de buurt, hoor je ook ineens wanneer er een trein komt door het belletje.













edit: ook de sproeitrein van infrabel zien rijden op de brug boven Gent dampoort van op de bus. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Olivier

Je bent heel leergierig en neemt snel wat aan van iemand

Wim

OlivierV

Citaat van: Eres op 07 mei 2013, 21:48:55 PM
Olivier

Je bent heel leergierig en neemt snel wat aan van iemand

Wim
Wim, leergierig wat betreft zaken die mij interesseren ... Die ene keer "onveilig" spotten, daar trek ik snel mijn lessen uit, dat zie je ook aan mijn huidige foto's. ;)

Olibier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Inderdaad, goed zo. Het is wel jammer dat je ineens je eigen naam niet meer juist kan typen.  ;D ;)

Het zijn mooie foto's, spijtig dat ze niet allemaal even geslaagd zijn door het slechte weer. Bij sommige foto's had je net iets te veel tegenlicht waardoor de locs er vrij donker op staan.
Maar laat dat je vooral niet tegenhouden om nog meer foto's te maken.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 07 mei 2013, 22:27:43 PM
Inderdaad, goed zo. Het is wel jammer dat je ineens je eigen naam niet meer juist kan typen.  ;D ;)

Het zijn mooie foto's, spijtig dat ze niet allemaal even geslaagd zijn door het slechte weer. Bij sommige foto's had je net iets te veel tegenlicht waardoor de locs er vrij donker op staan.
Maar laat dat je vooral niet tegenhouden om nog meer foto's te maken.  :)
Het is eens wat anders, treinenprentjestrekkers trekken door weer en wind en wat regen houdt ze niet tegen.

Je moet de situatie nemen zoals ze is vind ik dan weer. Er kan zon, regen, hagel, sneeuw, maneschijn zijn, voor mij is alles fijn, het is tenslotte een beeld van de werkelijkheid dat je brengt.

Bij die laatste M4 achter de 2144 was er redelijk mooie graffiti aangebracht, de hele wagon was een beetje bordeaux en paars, waardoor ik eerst dacht dat het nog een bordeaux m4 was. Helaas heb ik er geen prent van genomen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Grafitti op een trein is niet mooi Olivier, dat is vandalisme.

Met grafitti kunnen prachtige dingen gemaakt worden, maar een trein is niet de juiste plaats daarvoor.
Even off-topic: Een hele tijd terug had de directeur van de school waar ik werkte het idee om een grafitti tekening te laten maken op een buitenmuur van de school. Toen de mensen daaraan bezig waren, het was het einde van de zomer, de eerste week dat ik terug aan het werk was, stond ineens die artiest samen met de politie aan mijn bureaudeur. Bleek dat de buren de politie getelefoneerd hadden om te melden dat er grafittispuiters aan het werk waren. Kon ik nog uitleggen dat die mensen door ons betaald werden om die graffiti te spuiten.
Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en het resultaat was een mooie en originele reclame voor de school. Spijtig genoeg is Google te snel langsgereden met hun auto en is dit nog niet te zien op Google Maps, anders kon ik het laten zien.

Maar nu terug on-topic.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 07 mei 2013, 22:48:03 PM
Grafitti op een trein is niet mooi Olivier, dat is vandalisme.

Met grafitti kunnen prachtige dingen gemaakt worden, maar een trein is niet de juiste plaats daarvoor.
Even off-topic: Een hele tijd terug had de directeur van de school waar ik werkte het idee om een grafitti tekening te laten maken op een buitenmuur van de school. Toen de mensen daaraan bezig waren, het was het einde van de zomer, de eerste week dat ik terug aan het werk was, stond ineens die artiest samen met de politie aan mijn bureaudeur. Bleek dat de buren de politie getelefoneerd hadden om te melden dat er grafittispuiters aan het werk waren. Kon ik nog uitleggen dat die mensen door ons betaald werden om die graffiti te spuiten.
Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen en het resultaat was een mooie en originele reclame voor de school. Spijtig genoeg is Google te snel langsgereden met hun auto en is dit nog niet te zien op Google Maps, anders kon ik het laten zien.

Maar nu terug on-topic.
Ik denk dat iedereen een beetje zijn mening heeft over graffiti op treinen.

Graffiti in de vorm van tags vind ik een no-go en op locomotieven ben ik er ook geen voorstander van.
Maar op een ouder rijtuig zoals een M4, het kan de boel behoorlijk opfrissen en echt mooi zijn, net zoals dat MS96 stel dat Wim onlangs postte waar het B logo mooi in verwerkt zat. Bij goederenwagens heb ik er sowieso minder problemen mee.

Misschien eens een ideetje voor de nmbs, wanneer ze nog eens rijtuigen herschilderen, ipv te herschilderen, ze laten bespuiten met graffitiwerk, als het even geslaagd is zoals te Antwerpen-Berchem, dan zou het van mij sowieso een stem voor krijgen.  ;)

Maar goed, iedereen heeft voor elke zaak zijn specifieke mening en is vrij deze uit te spreken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

conducteur

we hebben het er al over gehad dus kort even mijn resumeetje: graffiti-kunst met toelating ok, illegaal taggen niet ok.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OMC

Citaat van: Binco op 07 mei 2013, 18:41:35 PM
Gisteren zag ik iets voor 19u de Euro4000 van Europorte op Lijn 59 ter hoogte van de Kennedytunnel rijden.
Rijd deze daar op regelmatige basis? Ik heb niet kunnen zien wat hij bij had, als je op de snelweg zit heb je andere dingen om op te letten  ::)  ;D

Zal Railtraxx geweest zijn met de trein Prayon Rupel - Tourcoing (of omgekeerd, hangt af van de rijrichting)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be