Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Eres


Vrijdagavond en ja de kribels komen dan weer wat er nu dit keer te Gouvy zou staand en nog even wat rijdend materiaal
Dus maar even op pad gegaan. Helaas had ik na maandag zelf weinig tijd meer en ook de trip naar Libramont heb ik even moeten uitstellen tot aankomende week. Maar wat in het vat zit zal niet verzuren is een spreekwoord.

Ja daar stond dus wederom Gummineus 470 heb er nu een enkele opname van gemaakt met spelend wijze en dan ook de CFL 3013 en 3020. De treinbestuurder toeterde en zwaaide helaas niet te zien op de foto.  Veel kijk plezier















Morgen weer een update van deze kant

Wim


OlivierV

Break in nieuwe kleurtjes, daaraan hing nog een break in memling livrei.
Ook nog een HLE21 die ene stammetje M4's duwde, maar die staat nogal slecht op de foto.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Moest vanochtend even in Vielsalm zijn en de praktijk van de dierenarts is tegenover het station. Na het bezoek aan het ene de straat oversteken en een bezoek aan het andere waar ik dus de hle CFL 3005 en CFL 3012 kon fotograferen dan wel met de pocket.







Er worden veel bezoekers verwacht voor de klassieker L-B-L welke hier van ons huis amper 1km vandaan zal passeren en in Vielsalm is het al laaiend druk en de parkeerplaats bij het station begint al vol te geraken met die Mobilehomes. Denk dat het spoor ook zal mee profiteren.

Vanmiddag nog een update vanaf het station Gouvy

Wim

PietB

Hee Wim, dat station ken ik.
Zo te zien hebben ze de perrons aardig opgeknapt, was wel nodig hoor!

In Juni ben ik weer voor 2 weken in Vielsalm, op het vakantiepark Les Doyards.
Vlak naast het station langs het meer.

Ik zal dan contact met je opnemen, gaan we een dagje samen op treinenjacht in de Ardennen.

grt Piet.

Eres

Zoals beloofd hier de resultaten van heden middag te Gouvy. De Gummineus 470 welke ik gisteren nog had gezien was inmiddels weer vertrokken wat heel vreemd is op een zaterdag. Maar daarvoor in de plaats staat er nu dus Gummineus 463. Ook het weekend bezoek van de hle NMBS 1915 welke nog niet in de verzameling was. Tevens een enkele detail opname van de koppeling wat ik niet bepaald sierlijk vindt voor een dergelijke loc. Misschien een hele kleine kans om morgen toch nog eens te gaan kijken of ik ooit nog eens iets anders ziet dan altijd maar dezelfde CFL maar er wacht ook wat werk in de tuin met nieuwe beplanting. En er is een gezegde Moeders wil is wet.













Ook heb ik een tweetal detail opnames gemaakt van die foei lelijke koppeling Dit ontsierd de gehele loc en kan wel zeggen dat het net een steenpuist is. Ik zal deze zo maar gaan noemen Wat de juiste naam is weet ik niet maar hadden ze niets beters kunnen verzinnen?













Veel kijk plezier en zoals iemand al eerder het noemt SPOORSE GROETEN

Wim




TBCédric

Misschizn beetje laat.wim, in kortrijk kan je hele mooie stellen,loks, combo's vinden!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Arbeco

Heren spoorders,

Afgelopen middag,20 - 04, kwam ik in de Zeeuwse Sloehaven een oude bekende tegen. Het staat wel leuk, maar als ik eerlijk ben, zie ik ze tóch liever in hun groen-gele jasje... ;)





Locon 9802, voormalig lid der legendarische reeks 62-63 van de NMBS...

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

OlivierV


Rubbersnuitje te Antwerpen-Centraal


Altijd leuk zo'n wazige damp op de ruit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Eres

Pieter

Ben je dan in dat vakantie park tegenover de Hubo? Als ik naar de Hubo moet gaan dan moet ik linksaf slaan en rechtsaf heb je de ingang van dat vakantie park waar het nu enorm druk is vanwege de klassieker morgen.

Wat betreft onze ontmoeting laten we daar later een plan over maken als je mij de datum geef kunnen we iets concreets doen.

Groet

Wim

Eres

Cedric

Helaas is Kortrijk veel te ver van hier. Ik ga pogingen wagen in Luxembourg stad, Libramont, Luik en misschien ook nog een keer naar Arlon Moet ik ook een keer wat anders zien en de resultaten komen op dit forum.

Groetjes

Wim

2012

hier enkele fotos van in genk, ik moest de 2241 van Genk naar Gent doen






Eres

Jurgen

Met belangstelling heb ik je website bekeken en dat is zeer interessant. Heel veel mooie foto's wat een pittige fiets tocht moet zijn geweest en ook de tijd in het maken van een dergelijk verslag.

Ik kom regelmatig in Malmedy en als je dan Malmedy binnenkomt dan kom je onder een viaduct door. Vraag mij af of dit ook een ex viaduct moet zijn geweest wat volgens mij wel het geval is. In die regio moet er nog veel meer zijn dan hier in  de regio.

We wonen nu bijna 9 jaar in de Ardennen maar ben pas sinds 2jr bezig met het spoor en eigenlijk een 3/4jr met de fotografie en dan eerst alleen met een pocket. Er is nog veel te gaan en iedere informatie is welkom en ik zal die mogelijkheid zeer zeker benutten.

Ga regelmatig naar Losheim via St Vith maar daar is niets te zien behalve het oude stations gebouw in St Vith

Als je iets meer weet alles is welkom en zal het zonder meer opvolgen

groet en fijne avond

Wim

PietB

Citaat van: Eres op 20 april 2013, 20:25:35 PM
Ben je dan in dat vakantie park tegenover de Hubo? Als ik naar de Hubo moet gaan dan moet ik linksaf slaan en rechtsaf heb je de ingang van dat vakantie park waar het nu enorm druk is vanwege de klassieker morgen.
Nee dat is Sunparks, wij hebben een huisje aan het meer vlak bij het station
Citaat van: Eres op 20 april 2013, 20:25:35 PM
Wat betreft onze ontmoeting laten we daar later een plan over maken als je mij de datum geef kunnen we iets concreets doen.
Wij zijn van 14 tm 28 Juni in Vielsalm, ik heb je telefoonnr en je email dan kunnen we altijd contact houden.

grt Piet.

Eres

Hallo Piet,

Ja daar bij dat meertje dat ken ik heel goed Kom regelmatig in Vielsalm oa Hubo en de Spar Deze laatste is net achter die grote Basiliek.

Wat die treinen in Gouvy betreft er komen om de twee uur treinstellen. Dat zijn altijd die van CFL er is heel weinig verandering in de nummering. In de ochtend kan je bij zonnig weer alleen de treinstellen vanuit Vielsalm fotograferen en in de middag die vanuit Troisvierges. Het mooiste is dus een bewolkte dag Heel zelden is er weer iets anders te zien wat even geparkeerd staat zoals van de week die 6288, een poos geleden de CFL uit de 20 reeks en begin dit jaar een hle van CFL uit de 40 reeks met dubbeldeks rijtuigen. Maar nogmaals dat is heel af en toe en moeten we als treinspotters geduld hebben en het weten.

Ik zelf ga nu op zoek naar andere mogelijkheden daar ik het zat ben om altijd maar die zelfde treinstellen te zien. Ik wil dus als eerste naar Libramont dat is een schakelpunt van enkele lijnen en ook goederen verkeer naar/van Athus waar een containerterminal is en daar worden containerwagons gelost/geladen vanuit G H Luxembourg, Belgie en Frankrijk.

Dan staan nog Luik, Luxembourg stad en Eupen op het lijstje om heen te gaan. Wat betreft de dag indeling hebben we het nog over als je in deze regio bent.

Groet en fijne zondag. Kijk maar goed op de tv vandaag de klassieker L B L en die gaat dwars door Vielsalm vandaag en op een kilometer afstand van ons huis.

Wim

rixke rail

Deze zondag (21-04) een mooie combinatie voor de L-trein Leuven - Sint-Niklaas.
Hij is al voldoende in beeld gekomen, maar toen ik op mijn treinenzolder bezig was, heb ik hem toch maar even  vereeuwigd : de 917 samen met de 928.
Enjoy (or not) !  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
 
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN