Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B-Cargo

ECR komt naar Zeebrugge, dat is die witte Class!
groetjes,

OMC

Die ECR-class66-3/77 vertrekt bij 2XL nabij Zeebrugge-Vorming met een watertrein naar Somain (F). Rijdt normaal in Open Access, enkel moeilijk te fotograferen bij daglicht op Belgische bodem of je moet het geluk hebben dat die trein vertraagd is.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OlivierV

Citaat van: chef garde op 27 februari 2013, 10:21:56 AM
Citaat van: OlivierV op 26 februari 2013, 22:29:11 PM
Ik had geen goede camera bij maar vandaag met een break in nieuwe kleurstelling en vernieuwd binneninterieur mogen reizen, best aangenaam.

Verder zag ik in de buurt van Merelbeke en passant een reeks 77 die met een stuk of 4 21-ers op pad was, gaat de reeks 21 er al uit of ben ik mis?
Bij mijn weten niet, in Merelbeke worden ze onderhouden, heb ze ook gezien, het waren er 3 ... rangeerbeweging zal het geweest zijn.

Vond het wat vreemd, en ook de gedachte dat ze er al zouden uitgaan, tenslotte zijn die ongeveer even oud als de 27.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Hervé

21 en 27 gaan het ook niet lang meer trekken, jammer genoeg..

Maar dit was gewoon een overbrenging van locomotieven, regelmatig vanuit Merelbeke naar Oostende en omgekeerd.

GroeteN,
Hervé

Citaat van: OlivierV op 27 februari 2013, 23:29:31 PM
Citaat van: chef garde op 27 februari 2013, 10:21:56 AM
Citaat van: OlivierV op 26 februari 2013, 22:29:11 PM
Ik had geen goede camera bij maar vandaag met een break in nieuwe kleurstelling en vernieuwd binneninterieur mogen reizen, best aangenaam.

Verder zag ik in de buurt van Merelbeke en passant een reeks 77 die met een stuk of 4 21-ers op pad was, gaat de reeks 21 er al uit of ben ik mis?
Bij mijn weten niet, in Merelbeke worden ze onderhouden, heb ze ook gezien, het waren er 3 ... rangeerbeweging zal het geweest zijn.

Vond het wat vreemd, en ook de gedachte dat ze er al zouden uitgaan, tenslotte zijn die ongeveer even oud als de 27.

reeves

Ter hoogte van Melsele opstelsporen aan de ketenislaan





Kruising iemand?  ;D

Powered By Diesel

Citaat van: conducteur op 27 februari 2013, 17:31:24 PM
Op vrijdagavond ga ik met de fiets naar de treinclub in Zeebrugge, en onderweg passeer ik altijd Zeebrugge-vorming, en sinds enkele weken staat daar rond 8 uur een witte class 66. Ik kan iet echt veel meer melden, want dan is het al donker (voor een foto) en het is vanop een afstandje en ben nog niet dichterbij gaan kijken.


Verder mischien noemenswaardig: vanaf de vorming richting containerterminal lag daar een complexe overloop-engelse wisselcombinatie die ze aan het verbouwen zijn naar gewone wissels.

Is het misschien deze lok?

running on heavy fuel

conducteur

Ik denk het wel. Ga morgen eens wat vroeger vertrekken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Alain

Citaat van: conducteur op 28 februari 2013, 20:30:57 PM
Ik denk het wel. Ga morgen eens wat vroeger vertrekken.

Al verschillende weken staat hij op zaterdag en zondag te rusten langs de Expressweg. ;D

OMC

Citaat van: reeves op 28 februari 2013, 15:01:35 PM
Ter hoogte van Melsele opstelsporen aan de ketenislaan





Kruising iemand?  ;D

Is dit niet aan de Steenlandlaan? Dat is volgens mij bundel Kallo, gaat binnenkort een make-over krijgen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Citaat van: conducteur op 27 februari 2013, 17:31:24 PM

Verder mischien noemenswaardig: vanaf de vorming richting containerterminal lag daar een complexe overloop-engelse wisselcombinatie die ze aan het verbouwen zijn naar gewone wissels.

Dat zijn mogelijk de voorbereidingen voor de nieuwe bundel Zwankendamme die gaat aangelegd worden om de capaciteit van de Zeebrugse haven te vergroten en de druk op Zeebrugge-Vorming weg te nemen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

reeves

Moest zijn keetberglaan Melsele  naast de expresweg antwerpen kust

Grtn
Tom

reeves

Vandaag stond er een nog een lok bij




Metpetergaathetbeter

Helaas geen foto, toen ik vandaag mijn ouders bezocht in De Pinte passeerde daar achter op de lijn Oudenaarde - Gent een losrijdende rode Crossrail (deze kwam uit Oudenaarde en reed richting Gent), ik was enigszins verrast daar er op die lijn enkel treinstelletjes 41 rijden !
scholing , Omlegging Kortrijk via Oudenaarde ? Weet iemand iets meer ?

Groeten Peter


Mattias

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 maart 2013, 16:02:54 PM
Helaas geen foto, toen ik vandaag mijn ouders bezocht in De Pinte passeerde daar achter op de lijn Oudenaarde - Gent een losrijdende rode Crossrail (deze kwam uit Oudenaarde en reed richting Gent), ik was enigszins verrast daar er op die lijn enkel treinstelletjes 41 rijden !
scholing , Omlegging Kortrijk via Oudenaarde ? Weet iemand iets meer ?

Groeten Peter

Er werden deze ochtend 50 ertswagons van Antwerpen Zandvliet overgebracht naar Kortrijk.
25 stuks werden daarna overgebracht naar sloopbedrijf Casier in Deerlijk.
Na het plaatsen van de wagons, is de loc los gereden naar Antwerpen Noord, en dit via de snelste weg, via Oudenaarde! :-)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

waarvoor dank iemand foto's genomen ?

Groeten Peter ;)