Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

Hola , een nieuwe Class 66 , leuk , kan ik weer op jacht gaan. Bedankt voor de foto.  ;)

evan

Knappe foto's Wim!

@Suske,

Die rode vlaggen staan redelijk logisch hoor ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Wim66

Zoals al reeds gezegd ben ik vandaag terug gegaan naar post 17. Ik wist niet wat te verwachten en zou mij maar laten verrassen en dat was het ook wel.

De grote sloop was dus niet begonnen maar wel intern was Infrabel hard bezig. Ook buiten was de geometre bezig met opmetingen en binnen werd hard gesloopt. Maar ik moet eerlijk zeggen ik werd vriendelijk begroet en men gaf mij de ruimte om te kunnen fotograferen. Maar je voelt dat je in de weg loopt dus kort en snel dus even opnames gemaakt. Maar wel precies wat ik wilde fotograferen. De complimenten aan de heren van Infrabel dus.

Onderstaand de foto's van het interieur van post 17. Vanaf maandag is dat ook weer een adieu zaak en zien we alleen een stuk betonnen vloer wat ooit iets was. De geruchten zijn heel grot dat ook de grote werkplaats er aan zal moeten geloven.
Gouvy krijgt een renovatie of zoals men het ook kan noemen een metamorfose en alles wat niet meer past in deze tijd dat gaat weg. Infrabel Trois Pont is de verantwoordelijke voor de gehele lijn 42 en moet zeggen dat heeft Gouvy aan zich zelf te danken. Trois Pont is de laatste jaren veel actiever bezig geweest en Gouvy vond het allemaal wel best en is een beetje ingeslapen zonder dat er maar iets van activiteiten was. Men vond het allemaal wel best.

 

















Het mechanisme onder het bedienings paneel: Puur giet ijzer en in perfecte staat!!!









De "meter kast" gedeelte:





Maandag ben ik er weer maar dan zullen jullie heel andere opnames te zien krijgen vrees ik

Goed weekend allen

Wim


Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Wim66

Omdat ik gisteren meer of min in de weg liep ben ik vandaag even terug gegaan; Was vlak in de buurt en ik had iemand beloofd om het gebouw op te meten in zake zijn interesse in het spoor Gouvy. Ik heb dus op mijn gemak alles kunnen opmeten. Maar ook even nog wat anders gezien.

Aankomst Gouvy zag ik de CFL 3007 staan met rijtuigen. Had pech gehad en stond nu wel met zijn compressoren aan te draaien. Er was nog niets bekend over een vertrek men zou nog nader bericht krijgen hierover. 

URL=http://s1175.photobucket.com/user/erescesar/media/CFL%203007%20techn.%20problemen%20%20AM08%2008519%2010%2009%202016%20Gouvy%20101_zpsr2bv44g4.jpg.html][/URL]

Daarna naar het bekende blokpost 17 en diverse opnames gemaakt en het is leeg zonder dat alles van gisteren:













En ja toen ik klaar was met alles kwam de CFL 3012 als IC 111 weer aan gereden. Even snel een plaatje gemaakt tesamen met de defecte 3007. Het gebeurd niet vaak dat er twee CFL beide in dezelfde richting staan op Gouvy.



En nog en plaatje dat de CFL 3012 de lege sloop plaats passeert:



Buiten dat blokpost 18 is verdwenen is men ook begonnen met het kleine kantoortje schuin achter blokpost ook dat moet verdwijnen:



Maandag blokpost 17 aan de beurt en volgens vele anderen en geruchten is dat ondanks de vervuilde grond onder de grote werkplaats is dat ook deze gaat verdwijnen. Waarom iets bewaren als het geld kost en je er op een goedkope manier vanaf kan komen. Wat je eerst gaat vervuilen krijg je later geld voor om schoon te maken en ben je van alles af

Maandag gaan we verder. Goed weekend allen

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

VBS

Vandaag op bezoek geweest bij de TSP in st Ghislain ,




Als liefhebber van de oude blauwe E-lokken was het weer genieten .
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

chef garde

Leuke foto's Bert!  En plezant om te zien/weten dat TSP locs van de sloophamer gered heeft, 15, 16, 20, 22, 23, 26, ...

raf



raar bord .als het niet in gebruik is waarom zetten ze het er dan
dacht dat ze alleen bij ons in den belziek onnozel konden doen maar blijkbaar word dit een wereld wijd probleem
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

the_gold


VBS

Modeltreinen met Belgische sfeer ...

the_gold

Wat is die in uitstekende staat zeg...prachtig

Wim66

Ik ben momenteel dagelijks op station Gouvy maar helaas gebeurd daar nu weinig. Men heeft iedere keerpech de ene keer een stroomkabel kapot getrokken hierdoor werden de werken stil gelegd. Vandaag was er weer pech met zo'n mobiel apparaat met die pneumatische sloophamer die niet wilde starten en na een hoop ellende aan de gang kreeg.

Wel even een paar opnames gemaakt. Morgen ochtend ben ik er weer en misschien dan meer activiteiten:

Desiro 08534 als schooltrein aankomst Gouvy en wisselen van spoor



Toen kwam de CFL 3004 als IC 109 binnen vanuit het G H Lux en passeert blokpost 17 nog steeds in goede staat:



En toen kwam de tweede school trein de desiro 08519. Eerst richting het G H Lux en daar via andere wissels naar spoor 4:









En daarna staan ze beiden op spoor 4 te wachten tot ze weer vandaag als school trein mogen rijden:



Morgen ga ik weer en dan misschien ander nieuws

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Wim66

Maar ik was zoals gezegd van de week iedere ochtend op station Gouvy te vinden en toch ook nog iets anders kunnen
fotograferen.

Maandag 12/09 stond ik daar en om 10.34 kwam daar de CFL 3003 binnen als IC 111 deze kwam met 20 min. vertraging aan.  Ja dergelijke zaken gebeuren maar dan denk je ook de 3003 al zo vaak gezien. Ik vroeg nog even aan de veiligheid
medewerker wat er aan de hand was en hij vertelde iets met een e loc.

Toen deze stilstond kon ik helaas geen foto's maken gelet op de stand van de zon. Maar heb toch iets gedaan en keek ik ook even verder en viel mij op dat er een tweede e loc achter hing. Even gewacht tot vertrek en toen zag ik de  CFL 3016 er achter hing maar ook dat er nood verlichting opzat. Deze had dus een black out gekregen. In plaats van afkoppelen heeft men deze dus er maar achter laten hangen.

De CFL 3003 als IC 111 met sloop activiteiten op de achtergrond:



De 3003 in zijn geheel op de foto:



De CFL 3016 met blackout en nood verlichting vertrekkend van Gouvy via Vielsalm naar Luik:



Het was niet bekend of de 3016 in Luik zou blijven voor reparaties of dat hij mee terug is gegaan naar Luxemburg stad wat haast wel het meest logische is.

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI