Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

#2850
Net op de valreep...

Ik reed naast lijn 59 ter hoogte van Hoboken Polder en hopla!

Nog net de camera snel gegrepen en toch nog een aanvaardbare foto gepiept bij valavond...






De ISO stond wat te laag om nog een deftige sluitertijd te hanteren :-\

Groetjes en goede avond
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Binco

Het zijn toch nog aanvaardbare foto's  8)
Mooie trein is het wel!

Kleine correctie, het is daar L52  ;)

evan

Je hebt gelijk ...  Klopt en gaat over in 59 thv Antwzerpen Zuid :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Eres

Dat zijn toch best mooie plaatjes!!  Leuke loc om te zien

Wim

Jurgen

Zijn inderdaad mooie foto's. Die tweede lijkt wel alsof het zo moet zijn, eentje met effect.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Leuke foto's!  ;) Moet één van de eerste keren zijn dat de 4007 in Antwerpen komt, primeur misschien?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

stefan

ik heb de 4007 al veel meerdere keren op Antwerpen Noord gezien, dus ik vrees dat het geen primeur is :p

Rangeerduivel

Die vent rijdt met 3 koplampen,verplicht in Duitsland,niet verplicht in Belgie,maar MAG het wel?

TBCédric

Citaat van: Rangeerduivel op 29 augustus 2013, 08:32:38 AM
Die vent rijdt met 3 koplampen,verplicht in Duitsland,niet verplicht in Belgie,maar MAG het wel?



De 18 en de M6 stuurstand rijden ook met 3 lichten.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ward

Citaat van: Rangeerduivel op 29 augustus 2013, 08:32:38 AM
Die vent rijdt met 3 koplampen,verplicht in Duitsland,niet verplicht in Belgie,maar MAG het wel?

Als ge puur de letter van de HLT neemt is het in België verplicht ook de 3 koplampen te gebruiken indien men er over 3 beschikt.
Niets mis mee dus..
BTW, zeer knappe foto's, en de iets 'tragere' sluitertijd geeft nog een bijzonder effect op de laatste foto!

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Citaat van: OMC op 01 augustus 2013, 23:59:37 PM
Citaat van: Jurgen op 31 juli 2013, 10:37:17 AM
Wat is eigenlijk het verhaal achter deze wagens? Waarom worden ze gehuurd? Heeft men niet genoeg eigen ballastwagens? Zijn er dan echt zo veel werken op onze spoorwegen?
Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat er hier in Aarschot ook al een hele tijd één staat die blijkbaar geen vin verroert. Eerst stond hij eenzaam en alleen op een doodlopend spoor, daarna kwam er een platte wagen bij staan (ik dacht een Ks) en vervolgens kwam er een andere wagen type Sgns bij staan ipv de Ks. Ondertussen staan ze hier al een paar weken zonder te bewegen.

Waarom ze gehuurd worden door Infrabel? Geen sluitende verklaring voor, mogelijk voor het opvangen van tekorten door inzet van de typische Uay (tremels) op andere werven/werken?

Die wagons die jij opnoemt in Aarschot hebben mogelijk defecten of zijn hun revisietermijn gepasseerd. Voor 1 wagonnetje legt men nauwelijks ritten in om deze tot bij een wagonhersteller te brengen, dus mogelijk wachten ze tot er een stuk of 5 bij elkaar staan. Kan je zien of ze gekoppeld zijn? (koppeling alleen, geen remslangen)

Beter laat dan nooit.
Of ze gekoppeld waren weet ik niet, toen ik terug ging zien was de platte wagen weg.

De Roemeense wagen staat er wel nog steeds, op de zijkant staat in het vakje "REV" 08.10.10. Ik kan er niet dicht genoeg bij om de kleinste lettertjes te lezen, daarvoor zou ik door de rommel van Infrabel moeten lopen en loop ik dus op hun terrein, dat doen we dus niet.
De andere kant van de wagen is ook te veraf, tussen de parking en de wagen liggen 3 hoofdsporen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Jurgen, als je een grote zoom hebt lukt het misschien om de opschriften te fotograferen en op de pc uit te vergroten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 29 augustus 2013, 11:46:03 AM
Jurgen, als je een grote zoom hebt lukt het misschien om de opschriften te fotograferen en op de pc uit te vergroten?

Kan ik inderdaad eens proberen. Ik mag alleen niet vergeten om de camera mee te nemen bij de volgende wandeling.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 29 augustus 2013, 13:25:48 PM
Citaat van: doomslu op 29 augustus 2013, 11:46:03 AM
Jurgen, als je een grote zoom hebt lukt het misschien om de opschriften te fotograferen en op de pc uit te vergroten?

Kan ik inderdaad eens proberen. Ik mag alleen niet vergeten om de camera mee te nemen bij de volgende wandeling.
Zoomen zonder camera wordt lastig.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Daarnet in Gent toen ik aan het wachten was op mijn trein naar huis, HLE2904 met een 13 en diens trein op sleep.

2904 met HLE 13 en nog iets op sleep by Olivier Vleminckx, on Flickr

Te Brussel-Zuid, toen ik op weg was om tot koning nonchalance uitgeroepen te worden nog een van de 13's gezien die nog voor NMBS rijden.

1354 by Olivier Vleminckx, on Flickr

2001 zag ik ook nog in een bundel staan vanop de trein, even vuil of zelfs vuiler als toen hij de Orient-Express getrokken had.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan