Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Mattias

www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

OMC

#2596

Crossrail DE6311 + schuifwandwagens, een nieuw vervoer tussen Zeebrugge-Voorhaven en Rotterdam in opdracht van HUSA. (Y West-Berchem L59, 02-07-2013)


Eentje waar ik lang op heb moeten wachten, maar mijn eerste goederentrein met een Euro 4000 in de voortuin. Trein is afkomstig van Prayon Rupel in Boom en rijdt met de 4013 van Europorte France (EPF) met een machinist van Railtraxx én onder de vlag van diezelfde operator via Antwerpen-Noord verder naar Frankrijk. (Y West-Berchem L59, 02-07-2013)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

Ook een leuke spot-plek, John  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Eres

Mooie foto's speciaal die Euro 4000 is iets aparts om te zien

Wim

OMC

Citaat van: Gerolf op 03 juli 2013, 10:07:25 AM
Ook een leuke spot-plek, John  :)

Een hele leuke, vaak ondergewaardeerd omdat je die drukke Antwerpse Ring vlak onder je voeten hebt liggen, maar met een boeiende trafiek op de sporen ernaast.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Citaat van: Eres op 03 juli 2013, 12:02:19 PM
Mooie foto's speciaal die Euro 4000 is iets aparts om te zien

Wim

Zeker een aparte en robuuste loc, klinkt ook zoals een Class 66.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

2012

Nog es naar Zwitserland geweest, met de trein van hieruit naar Zermatt met de SBB en dan de MGB, daar es gaan zien naar onder andere de Gornergratbahn, treintjes die op 3-fasige wisselstroomrijden en dus 3 "stroomdraden" nodig hebben, zijnde de rails en 2 bovenleiding kabels met uitaard 2 panto's naast elkaar, wel leuk om te zien. Daarna naar de Furka pas, waar ze met stoomtreintjes rijden en nog daarna naar Graubunden op het RhB net. Daar was laatste weekend van juni het 100 jarig bestaan van de lijn Bever - Scuol Tarasp. Ook hier oude locomotieven ingezet om extra treintjes te verzekeren. Reden genoeg om gewapend met foto toestel en video camera daar es naar te gaan zien. Ziehier enkele fotos, de rest is te bekijken op mijn website www.kpl190.be  :)

De Matterhorn in Zermatt


De Hornergrat bahn









De Furka treintjes













De MGB oftewel de Matterhorn Gotthard Bahn













en dan de feest op de lijn, met speciale reklame lok























Ook leuke wandelingen gedaan en hier en daar kom je dan wel es een lokale bewoner tegen



Dit en nog veel meer dus op mijn website www.kpl190.be


Koen

@Kurt,

Prachtige foto's en een knappe site!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Eres

Ja inderdaad hele mooie opnames vooral dat laatste beestje zo dierbaar

Wim

Herwig

...Zermatt...

'k Was in Zermatt de eerste maal in 1964:  het houten stationnetje, twee-assige personenrijtuigjes, niks betonziekte ( van nà de lawines in het Visper-dal midden jaren zestig...), nog bruine Gornergratbahnlocjes, BVZ-locs met platform voor/achter, nog échte berghutten met soep met worst,... man, man, man,...
Chique prachtfoto's absoluut,                      avondgroeten,    Herwig.

Herwig

...Gornergrat...(uw webstek...)

...al die gebouwen in Riffelalp zijn een soort replica's van een antiek hotel dat ooit is afgebrand ...ook het trammetje was er niet meer in de jaren zestig, en nu dus terug, blijkbaar...
Het Schwarzsee-gebouw is er ook nog + natuurlijk de ski-betontoestanden... .
Wat kost de Gornergratbahn tegenwoordig? Was altijd al erg   .... duuuuuur... .
'k Ga er vannacht van dromen, van Zermatt, denk 'k... . (laatste bezoek was in, even denken, in 1985, dus  +/- 20 jaar na m'n eerste kennismaking in 1964, als kind...)...

Wen's niks los, geh mo schloafe,       Herwig.

conducteur

Lang geleden (je wordt oud als je over lang geleden kunt spreken :( ) ook daar geweest. En een van je foto's van de hornergrat bahn doet me de herrineringen opborrelen alsof ik er gisteren ben geweest!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

OMC

Verse vis vandaag ...


Een nieuw vervoer voor operator Captrain is deze containershuttle Zeebrugge-Ramskapelle - Duisbrug-Rheinhausen, trafiek die overgenomen werd van B-Logistics. De eerste dag leek alles goed te verlopen, slechts 30 minuten vertraging opgelopen op het traject Duisburg - Viersen - Venlo - Roosendaal - Antwerpen-Noord (frontwissel), maar de dagen erna liepen die cijfers ver in het rood: Duisburg-Zeebrugge met +500, Zeebrugge-Duisburg zoals op de foto met +265, ... om maar aan te geven hoeveel factoren meespelen in het goederenvervoer en een dienstregeling slecht een theoretisch gegeven is. Niettemin was ik blij te horen dat deze trein nog in de voortuin moest passeren na m'n werkdag. Het goede oog herkent de RL001, in een niet zo'n ver verleden nog actief bij Railtraxx. Leuk details: tot 1,5 jaar geleden was deze loc in grijs met wit front als tractievoertuig 6606 bij jawel ... Captrain. Y West-Berchem L59, 03-07-2013


Deze koos ik uit omdat dit een trein betreft die in 99% van de gevallen door een HLE13 gereden wordt, vandaag dus niet duidelijk. De 2832 mocht vandaag deze lege staalrollentrein vanuit Châtelet-Formation naar Antwerpen-Noord slepen onder een dreigende en min of meer natte lucht. Van motregen wordt je zo nodig nog natter zelfs! (Mortsel, 03-07-2013)


Voor de foto's van treinen uit Antwerpen was er helaas te weinig licht volgens mijn kodakske, dus zei hij "doeget zelf". Goed, deze 1312 mocht vanavond een containertrein slepen van de Antwerpse havensectie Oorderen naar het Zwitserse Aarau, een steevaste gast 's avonds. Leuk was om te horen dat deze trein zo'n 10 seconden eerder een sein dat groen vertoonde passeerde en 30 meter daarna zicht had op een sein dat dubbel geel vertoonde (in mijn rug). Dan gaf het sein in m'n rug plots groen en trekt die loc goed op, leuk om te horen in de video! (Mortsel, 03-07-2013)


Hier heb ik bij gevloekt, trein reed net te snel voor een goede foto. We zeggen en schrijven 21u30 bij een grijze en miezerige Belgische zomeravond. Railtraxx PB20 met haar Novarashuttle (ex-Crossrail, ex-Rurtalbahn, ex-Crossrail, ex-B-Logistics, who knows ...) van de Antwerpse Main Hub naar uiteraard Novara. Zowat volgens dienstregeling kwam deze trein met het heerlijk lawaai van de koelgroep voorbijgereden met een machinist die vrolijk wuifde vanuit z'n stuurpost met de GSM in de hand. (Mortsel, 03-07-2013)


Ook een regelmatige bezoeker aan de brousse van Mortsel is Rurtalbahn met de Fordtrein. Hoelang we nog de trafiek tussen Genk-Ford en Vlissingen-Sloehaven zullen zien is een vraagteken, al zal dit zeker geen jaren meer duren. Waar er enkele weken geleden nog een class 66 als tractievoertuig voor deze autotrein zat was dit nu opnieuw een G2000 in de gedaante van de V206. Geschikt voor dit soort treinen van nog geen 1000 ton. (Mortsel, 03-07-2013)


"Apart" beeld van de sleep van Crossrail-trein Waaslandhaven-Bundel-Zuid - Malaszewice van vanavond, 600m Ford Kuga ... Allez, proberen maar hé!

Niet allemaal even scherp vandaag, ik weet het ..
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Binco

Ik herken er een paar John  ;)
Knappe foto's!  8)

ERVIN

Zoals steeds knappe platen met goede informatie , vraag even aan't stad dat ze het gras daar eens komen afdoen , ofwel moet je zelf even met je machientje erover gaan. ;D