64.045

Gestart door C-rail, 01 januari 2010, 18:03:35 PM

C-rail

Iemand foto's van de 64.045 met ACFI ?
En tot wanneer heeft die zo gereden?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door C-rail

Iemand foto's van de 64.045 met ACFI ?



Zal z??r moeilijk te vinden zijn, C?dric, deze heeft namelijk nooit dergelijke installatie gehad !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

C-rail

Het M?rklin model heeft echter een ACFI!!
Die moet ik er dan afwippen( als ik het model ooit krijg[:D]).

Dit model heeft ook de gele biezen rond de zijkanten van de cabine en de tender. Heeft de 64.045 hiermee gereden en tot wanneer?

C?dric

rixke rail

Oei, oei, C?dric, ik denk dat je appels met peren aan het mengen bent ! [:0] Wel lekkere siroop, maar ... [B)]
Dat is een Duitse Knorr-voorverwarmer, die daarop staat, geen ACFI !
Maar die moet er idd. af, die verdween vanaf 1955 geleidelijkaan op de P8'en !
Ik ben een tijdje terug bezig geweest met het verbelgischen van een aantal P8'en.
Ziehier de link ! :

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=7600

Tenzij je natuurlijk je baan vroeger situeert.
Die biezen zijn er trouwens ook ongeveer rond die tijd afgegaan/overschilderd.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door C-rail

Iemand foto's van de 64.045 met ACFI ?



Zal z??r moeilijk te vinden zijn, C?dric, deze heeft namelijk nooit dergelijke installatie gehad !
Modelspoorse groeten,
Eric.


Volgens Max Delie, Jean-Pierre Moulin en Michel Can Ussel heeft 64.045 een ACFI gekregen tijdens een grote herziening tussen 28 januari 1932 en 10 maart 1933. Wanneer de ACFI gedemonteerd werd is onbekend.
En foto's heb ik nooit gezien [;)]

C-rail

En voor Tp IIIb ('60-'70) moeten de biezen op de tender en cabine ook weg?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Volgens Max Delie, Jean-Pierre Moulin en Michel Can Ussel heeft 64.045 een ACFI gekregen tijdens een grote herziening tussen 28 januari 1932 en 10 maart 1933. Wanneer de ACFI gedemonteerd werd is onbekend.
En foto's heb ik nooit gezien [;)]



Mijn info komt uit "Vapeur en Belgique" tome 2 van Phil Dambly, toch een naam wat betreft spoorweghistorie.
Al is Max Delie natuurlijk ook niet direct de eerste de beste, en die beweert idd. in het boekwerk van M?rklin/Trix over o.a. de p8, wat Patrick zegt ... [:(]
Waarschijnlijk zal deze installatie er dan wel weer afgehaald zijn, tijdens haar gedwongen verblijf in Duitsland, zeker ?
Ik vond in dat laatstgenoemde boekje trouwens een z/w-foto van de 64.045 uit 1951 zonder ACFI noch Knorr en ook zonder biezen !
Modelspoorse groeten,
Eric.  

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Kan iemand even duidelijk maken waar men het hier over heeft?
Wat is een ACFI of Knorr?

Ik ken Knorr alleen maar van de bouillonblokjes en ik denk niet dat jullie het daar over hebben. [xx(]

Ik wil zoeken in de archieven van Rikske en Luc, maar vind nergens de zoekfunctie op hun sites.
Google helpt me wel om te ontdekken dat ACFI een voorverwarmer was, dus Knorr zal ook wel zoiets geweest zijn.
Maar waar op de loc bevindt zich dit? Hoe ziet dit eruit?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Jurgen,
effe klikken op de door mij aangegeven link, enkele reacties hoger ...
Daar staat in hoe ik de Knorr er afgehaald heb en de lok hersteld ... [;)]
... of zie hieronder ...
Edit :
Volgende afbeeldingen "geleend" uit het boek van M?rklin/Trix :






Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN