Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

S88 en stroomdetectie

Gestart door mahtoska1, 31 december 2009, 13:57:41 PM

mahtoska1

#15
citaat:
Geplaatst door INFO

Deze http://people.zeelandnet.nl/rosoft/S88SD16_Netwerk.JPG

Een s88 met stroomdetectie.
Meer info neem persoonlijk contact met mij op.




Na een onderzoek op internet, komt deze S88 terugmelder met stroomdetectie er heel voordelig uit. Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik zou ook de aansluiting aan de ECoS I centrale willen doen met S88N (Netwerkkabel) heeft er iemand ervaring met de adapter kit van http://www.floodland.nl/aim/index.htm ?

Alvast bedankt,
De beste Z groeten,

Pieter

INFO

#16
Pieter, volgens mij kun je dat verloopje er gewoon bijbestellen, bij die s88sd16-n, kost zelfs niets extra.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mahtoska1

#17
Hallo Info,

Hoe ziet het voorloop stukje er uit? Is dat vergelijkbaar met dat op de site van http://www.floodland.nl/aim/index.htm ?

Alvast bedankt,
Beste Z groeten,
Pieter

INFO

#18
Pieter,

Zoiets als dit


Gewoon een verloopje dus van s88 naar s88n en eventueel weer terug van s88n naar s88
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mahtoska1

#19
Hallo Info,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Een van de komende weken zal ik er waarschijnlijk ??n bestellen om eens te kijken of ik zo een terugmelder aan de praat krijg met mijn ECoS.


Beste Z groeten,
Pieter

INFO

#20
Pieter, aan de terugmelder zal het niet liggen,[;)][;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

mahtoska1

#21
citaat:
Geplaatst door INFO

Pieter, aan de terugmelder zal het niet liggen,[;)][;)]



Ik weet het. Het zal weer een verbreding van mijn kunnen worden.

Beste groeten,

Pieter

mahtoska1

#22
Hallo,

Om een oud draadje weer op te pikken.

Ik gebruik nu de S88SD16. een deze werkt prima. Ik zou graag, parallel met de stroomdetectie op de sporen, een schakelaar+weerstand aansluiten op de ingangen van de stroomdetectie.
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Wat is de minimum stroom die kan correct gedetecteerd worden?
Ik heb dit nodig om de weerstandswaarde uit te rekenen.

Alvast bedankt,

Pieter

INFO

#23
Pieter,

Weet niet wat je er mee wil, maar een weerstand van 10kOhm 1/4 watt is wat je nodig hebt/kunt gebruiken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

#24
citaat:
Geplaatst door mahtoska1

Wat is de minimum stroom die kan correct gedetecteerd worden?
Ik heb dit nodig om de weerstandswaarde uit te rekenen.
Bij de meeste stroomdetectors ligt het aanspreekpunt rond 1mA. Voor de zekerheid neem je iets meer.
Zoals Wim al zegt, een 10k weerstand is goed. Bij een digitale spanning van ongeveer 20V gaat er dan 2mA lopen.

Je hoeft het ook niet uit te rekenen. Het is eenvoudiger om het proefondervinderlijk vast te stellen. Leg b.v. een weerstand van 100k dwars op het spoor en je ziet dat er dan niet genoeg stroom loopt. Verlaag de weerstand naar 47k, dan 22k, dan 15k, enz..
Dan zie je vanzelf waar het omslagpunt ligt.
Mijn voorspelling: het omslagpunt ligt rond de 20k. De ene detector zal het dan nog net niet doen, de andere net wel. Dat is dan ook de reden dat algemeen 10k wordt genomen.

mahtoska1

#25
Bedankt Wim en Klaas. 10k werkt inderdaad.

Ik gebruik de terugmelders om seinen automatisch op rood te zetten als de lok voorbij gekomen is. Om toch nog zelf het sein op rood te kunnen zetten, zal ik parallel met de terugmelding van het spoor een schakelaar inbouwen. Deze schakelaar is ingebouwd in een paneel.

Nu vraag je je af waarom het sein digitaal schakelen. Aangezien het een lichtsein is, kan ik de overgang van groen naar rood en omgekeerd(het is een Duits sein) natuur getrouw uitvoeren met een ESU schakeldecoder.

Misschien een beetje omslachting, maar de baan is ook klaar gemaakt om eventueel automatisch te besturen via computer.

Met de beste Z groeten,

Pieter