Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Decals

Gestart door Peter, 20 december 2009, 14:29:11 PM

Kees-Jan

we gaan het in januari oppakken.

zodra ik meer weet dan krijgen jullie dat te horen.

fijne jaarwisseling allemaal.

kees-jan

loebaske

Tot volgend jaar!! Kees en geniet van het eindejaarsfeest [^][^]

railman56

Ik heb hier bvb een paar 62's staan die zouden moeten hernummerd worden...

En wat denken de anderen hierover???
[/quote]


goed idee, dat denkt ik ervan [:D]
hier staan nog wat e-loc's in de planning voor ombouw
(reeks 12, 21 en 27)

ik ben dus zeker een afnemer
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

Ik zou niet te hard van stapel lopen en bv beginnen met een vel met groene en gele cijfers (groot en klein) en een vel gele cijfers groot en klein, samen met ovalen voor stomers.
Als die goed lopen zou ik, als ik Kees-jan was, eerst vragen wat de voorkeur heeft (bv. door MSM/TMM zowel het forum als in het magazine)
Maar uiteraard beslist Kees-Jan wat, wanneer enz.[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik zou niet te hard van stapel lopen en bv beginnen met een vel met groene en gele cijfers (groot en klein) en een vel gele cijfers groot en klein, samen met ovalen voor stomers.
Als die goed lopen zou ik, als ik Kees-jan was, eerst vragen wat de voorkeur heeft (bv. door MSM/TMM zowel het forum als in het magazine)
Maar uiteraard beslist Kees-Jan wat, wanneer enz.[:D][:D][:D][:D]




Lijkt me op deze manier wel het meest logische, beetje bij beetje uitbreiden is veel verstandiger dan zoals een kip zonder kop alles en niets tegelijkertijd uitbrengen dat dan misschien toch niet aan de man gebracht worden.[:)]

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik zou niet te hard van stapel lopen en bv beginnen met een vel met groene en gele cijfers (groot en klein) en een vel gele cijfers groot en klein, samen met ovalen voor stomers.
Als die goed lopen zou ik, als ik Kees-jan was, eerst vragen wat de voorkeur heeft (bv. door MSM/TMM zowel het forum als in het magazine)
Maar uiteraard beslist Kees-Jan wat, wanneer enz.[:D][:D][:D][:D]




Ja, Peter, eerst toch "algemeen" blijven. Een velg voor ??n bepaalde loc kan moeilijk standaard genoemd worden[:)]
stefan.

loco

Wie zin heeft om decals te laten maken kan ook hier terecht
http://www.color-transfer-service.de/

De kostprijs van een A5 vel is ongevee 72 euro en 84 voor A4
En er is meerkleurendruk mogelijk en daarvoor betaal je voor elke kleurzetting een beetje bij. Dus best eerst prijs vragen.
Je kunt in elk formaat aanleveren, maar liefst vectordata. De meeste grafische extenties worden blijkbaar ondersteund.
Voordeel is dat je afwrijfdecals krijgt en geen waterdecals

Ik zal nog wel iets vergeten zijn of niet goed verstaan hebben, maar dan hoor ik het wel.

bollen neus

@loco, dank voor deze link te geven, komt misschien nog eens van pas.[:)]

Peter

Is dat 72 of 84 euro voor 1 (??n) vel)?[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Heeft er iemand praktische ervaring met het drogetransfer-systeem van het Amerikaanse DecalPro ? Hiermee zou je met een laserprinter of kopiemachine zelf kleurendecals (en ook witte) kunnen maken.

Peter

Marc, ik heb niet direkt ervaring met dat bepaalde merk, maar ik weet wel uit mijn "Plastc modeling days" dat het een ongelooflijk moeilijke oefening is die afwrijfletters enz. op de juiste plaats onbeschadigd te plaatsen. Het meest gebruikte systeem is ze op blance decalpapier te plaatsen en ze zo aan te brenhgen op het model.
Wat is dan het voordeel. Dan kan je beter ineens decals gebruiken. Een goed en op de juiste manier aangebrachte decal is het beste dat er is.Het lijkt dan of de letters op je model gedrukt zijn. (iets wat Kees-Jan zal beamen)
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Voor tijdperk III decals ben ik ook wel te vinden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

SirGresley

Bij Micro Scale (www.microscale.com) uit de US heb ik al decal besteld, zonder problemen.

90026 is voor de diesels na het "Santa Fe" type.
90036 en 90006 voor stoom en eerste diesels.
Het geel is misschien te bleek maar ge kunt niet alles hebben!!

Het bestellen en verzenden is zonder probleem verlopen. Bestel wel minstens 2 velletjes per nummer want als ge mist...

Lijnen hebben ze ook.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama