Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

spoor bijster plan

Gestart door phantom27, 31 oktober 2009, 23:57:04 PM

Michiel

#15
Floris, ter illustratie heb ik snel een sporenplannetje in elkaar gepuzzeld. Op het voorplan zie je een kopstation met 2 perronsporen. Een tenderlok kan omlopen, of via het uittrekspoor het enkelsporige depot inrijden. Naast het depot ligt een goederenloods. De zijlijn loopt omlaag tot onder het emplacement wat een 3sporig schaduwstation ligt.

Om hier nog een industrietje bij te prutsen, lijkt me kwasie onmogelijk. Het sporenplan is niet perfect, en verbeteringen zijn zeker denkbaar, maar nu heb je misschien een beter idee van wat er met H0 op 195x110cm mogelijk is... niet veel dus. [;)]

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

phantom27

#16
Saraan toch bedank ik je voor die gedane moeite,ziet er toch niet geheel verkeerd uit.
Hopelijk kan ik ergens wat ontwerpsoftware volledig functioneel vandaan toveren,zodat ik met behulp van m'n nieuwe boek met suggesties en ideeen hier ook wat kan laten zien.
Heb namelijk door dat boek en het toch maar erbij pakken van dat stuk van 40x60cm een paar dingen borrelen in m'n hoofd die miss leuk kunnen zijn [;)]
Hopelijk kan ik er wat mee en t omzetten naar een plan om hier te presenteren.
Grotendeels hangt t af van die software kunnen vinden [:D]

Michael-59

#17
Zo Michiel,

Dat ziet er prima uit.... goed werk. Heb geen op af aanmerkingen. Toen ik eerder nog met N in de weer was heb ik ook zo'n soort ontwerp gemaakt en voor een deel gerealiseerd. Had slecht 120 bij 80 of zo iets. Werkte wel lekker. Jammer dat ik er toen (begin jaren negentig) geen foto's van het gemaakt.

Succes,

phantom27

#18
Eindelijk weer is wat tijd om even te reageren.
hieronder heb ik een concept sporenplan geplaatst en ik wil graag wat veranderen daaraan en vragen of iemand dit veranderde sporenplan met fleischmann profi rails kan om zetten in een sporenplan via bv wintrack ?
Alvast bedankt voor info hulp [:D]
de uitleg van de diverse kleuren is makkelijk.
de rode spoorlijn wil ik laten vervallen.
de gele lijn is oorspronkelijk de lijn naar een klein depot,die wilde ik vervangen door een laad/los mogelijkheid die nu op de lichtblauwe lijn is getekend,kortom een bedrijf of wat ook om wagons naar toe te sturen.
De lichtblauwe lijn loopt dan naar een depot (klein) voor onderhoud aan de stoom locs
Het oorspronkelijke plan zoals is te zien meet 255 bij 110,dus ik denk dat met wat aanpassen zoals aangegeven het ook passend te maken is voor ong 195 breed bij 110 lang.plus dat er een stuk baan bijkomt thv van nr 7(aan de rand,rechtsonder) en dat is 28 cm lang bij 40 cm breed een(totaal gezien)een soort L vorm dus.

eventuele verbeteropties hoor ik natuurlijk graag,ik ben tenslotte ook maar een leek op het modelspoorbaan ontwerpvlak.
Hopelijk wil iemand is proberen met wintrack of weet ik t wat om van het zichtbare deel plus het gearceerde deel het plan omtezetten naar fleischmann Ho profi.
Ik heb het zelf geprobeerd maar ik niet overweg met de baanplan software,ben te a technisch blijkbaar [xx(]
Nogmaals alvast bedankt voor enige hulp. [:D]

conducteur

#19
VERMIJD het rondje, in rondjes rijden gaat ZEER SNEL vervelen.
Probeer dat je van Punt A naar B en terug kunt rijden. Maar ik denk dat je dit niet kan op deze ruimte... (er zijn wel leuke dingen te maken hoor!, zeker weten)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#20
Floris,

dit is best een aardig plan, maar ik vrees dat het moeilijk zal passen. Micha?l heeft eerder in dit draadjes een zeer pertinente opmerking gemaakt: bij het verkleinen van de breedte, haal je het verschil niet uit bochten en wissels, maar uit de rechte stukken.

Als dat toepast op deze baan; haal er een halve meter tussen uit, en je perrons vervallen volledig. [8)]

Ik denk echt, dat als je het maximale uit de beperkte oppervlakte wilt halen, dat je het ten eerste met een bescheiden sporenplan zal moeten stellen, en ten tweede, het zelf helemaal op maat moet gaan ontwerpen.

In elk geval volg ik het draadje met interesse en nieuwsgierigheid.
groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

phantom27

#21
Hier eindelijk weer is een update.
Ik ben is aan het stoeien gegaan met het laatst geplaatste voorbeeld in anyrail,en dit is er voor het zichtbare deel uitgekomen.
Ik weet nog niet hoe ik hoogte's erin kan plaatsen en dat kan laten zien maar het geeft een idee.
Alle verbeteringen of verbeterpunten hoor ik graag natuurlijk [:D]
Hier dan het plaatje van het sporenplan gemaakt met anyrail

Ik heb de goederenloods rechts onderin vervangen door 2 spoortjes voor loc onderhoud,en de plaats van de locloods is nu te gebruiken als spoor voor goederenoverslag.