Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

type 11 stoomlok

Gestart door Dirky, 19 september 2009, 22:31:39 PM

Dirky

#60
er wordt nog gebouwd Jean-Luc!





In de verf gestoken om er de fouten uit te halen... ze worden beter zichtbaar!

jean-luc

#61

Heel mooi ... 'k zou zelfs zeggen VOORTREFFELIJK [:D][:D][:D]

Zo zie je inderdaad beter de (weinige) fouten.

Peter

#62
Prachtig stukje werk.
Proficiat.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#63
Hoi Dirk,

ligt het aan de foto of de belichting, maar het lijkt dat de klinknagels verdwenen zijn onder de laag verf?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ruben13

#64
ik op de foto's nog alle klinknagel

Michiel

#65
...dan ben ik aan een nieuwe monitor toe... [B)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#66
ze zijn er wel degelijk nog... ze hebben zelfs companie gekregen![:)]


Dirky

#67
Vandaag aan een andere episode begonnen, het onderstel. Daarvoor moet ik P87 wielen hebben van 13,4mm, 12 spaken.
Het enige wat ik op de kop kon tikken dat bruikbaar zou moeten zijn is een stel Romford tender wielen.
Fase 1 wordt het transformeren naar P87 wat het profiel betreft. Op de foto zie je de Romford, een P87 wielas en ter illustratie een Marklin wielas.



Het profielbeiteltje op de foto is vrij nauwkeurig wat het profiel betreft maar voorkant en achterkant van het wiel moet nadien nog juistgezet worden. (Dank aan Fred voor de stukjes staal [;)])


jean-luc

#68
Wordt een hele klus Dirky.
We wachten rustig af ... kwaliteit heeft soms tijd nodig [;)]
Goed bezig man!

Dirky

#69
voor de geinteresseerden... meeste foto's staan er weer.
Vermoedelijk doe ik hier de komende weken aan verder.

PeterC

#70
Dirk,
Dat profielbeiteltje?  Is dat een gewoon stuk staal waar je het profiel hebt ingevijld, of hoe heb je dat gemaakt?
Groetjes, Peter


Dirky

#71
een stalen plaatje Peter, profiel met de Dremel in geslepen en dan staal weer gehard...

PeterC

#72
Dirk,
Als ik mee ben met het proces: je neemt een harde staalsoort, laat die uitgloeien om zachter te maken, profiel in slijpen en dan terug harden?  Strogeel laten worden met een brander(tje) en dan ontlaten?  In olie of water?
Groetjes, Peter


Dirky

#73
kersrood Peter en water... Ik ben er helemaal geen perfectionist in maar het lukt vrij aardig zonder veel extra pleisters op mijn verbrande vingers [:)]

Plaatjes heb ik gekregen van Fred (die hier ook een tijdje actief was)...

ToThePoint

#74
Hoi

Klopt wat Dirky zegt. Het temperen in olie of water hangt af van het soort staal. Of u water of olie dient te gebruiken kan de producent van het staal mededelen. Ik gebruik water als ik geen gegevens heb van het staal.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI