Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

reeks 20

Gestart door Kees-Jan, 25 augustus 2009, 23:47:44 PM

Sicco

citaat:
@Rian, hou eens rekening met uw leeftijd, man.

Oei ik zie dat nu pas [:0] Voor een 14-jarige verkondig je je meningen inderdaad als iemand die al behoorlijk wat decennia meeloopt in de modelspoorbranche [:)]. Je mag zelf bepalen of dat positief of negatief is [:D]

itchy

Dat vind ik ook. Ik ben blij met dit initiatief, en vind de prijs, rekening houdend met alle omstandigheden, redelijk.

citaat:
Geplaatst door Sicco


Welnu, dat is blijkbaar dus niet zo, er k?mt geen blauwe 20 in enorme oplage. Dat is jammer en misschien wel erg vreemd, maar dat moet niet afgereageerd worden op een winkelier die het dan maar zelf in kleine oplage regelt, waarbij de prijs dus veel hoger is.

Het alternatief is namelijk dat er helemaal geen blauwe 20 komt, en niet dat er w?l een goedkope blauwe 20 komt

Of zie ik het verkeerd?

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

boke

Voor al diegene die nog geen oude blauwe 20 hebben, is dit een uitgelezen kans om er nu ??n aan te schaffen en is het uiteraard goed nieuws dat een winkelier zijn nek uitsteekt en de uitdaging aangaat om een kleine oplage te laten maken. Dat de prijs duurder is dan de gele lijkt me ook logisch. En diegene die hem willen, zullen met plezier betalen. Tot daar kan ik de forumleden volgen die vol lof achter het initiatief staan. Maar volgens mij komt er in heel deze discussie een diepergelegen ongenoegen naar boven, nl. het steeds verder uitdeinen van het principe van (dure) beperkte oplages. Je kan nu toch moeilijk zeggen dat Roco een "kleinserie-fabrikant" is? En toch een beperkte oplage, zelfs duurder dan een LSM-loc die mijn inziens toch nog veel fijner afgewerkt is. [}:)] Als er via Treinshop Olaerts veel vraag is naar de blauwe 20, moet deze vraag toch ook bij andere winkeliers gesteld worden. Waarom vragen alle winkeliers van Belgi? dan niet samen naar een herproductie van deze loc in een normale Belgische "Roco-oplage" zodat die weer een tijd volop verkrijgbaar is?

Ik ben ook nog iemand uit het "Broux-tijdperk", en in die tijd gingen we eens met de familie naar Hasselt winkelen en gegarandeerd had ik wel iets voor de modelbouwhobby op de kop kunnen tikken. Ja, mijn oude blauwe 2021 is daar zo'n voorbeeld van. Niets besteld, niet speciaal moeten voor rijden, gewoon op een willekeurig ogenblik daar binnengestapt met een geldbeugel die toeliet om hem aan te schaffen... welgeteld omgerekend 123,18 ? voor een verweerde versie. Door de perikelen bij Broux ben ik ook bij treinshop Olaerts aanbeland en regelmatig kwam ik daar over de vloer. Tot voor kort. Ligt dit aan de mensen van Olaerts? Zeker niet. Ze zijn er vriendelijk, kennen hun regelmatige klanten en sinds enige tijd een mooie ruime winkel. Ik zeg van Guido en Ine geen slecht woord. Waarom kom ik er dan minder?

De tijden zijn jammer genoeg veranderd. Op mijn verlanglijstje staan nog locs, enkel verkrijgbaar via het systeem van beperkte oplage en er komt teveel uit op te korte tijd. Bij de opening van Treinshop Olaerts ben ik daar heel in het begin geweest en heb ik daar de gele versie van de 20 op de kop getikt. Voldoende oplage en uitzonderlijk gunstig geprijsd.
 
Maar als er niet zo'n acties zijn (opendeur nieuwe winkel), vind ik door de beperkte oplages niet wat ik zoek. En als ze niet in de winkel liggen, kunnen ze al zeker niet in promotie staan. Heeft het dan nog zin om kilometers naar daar te rijden, zomaar, zonder iets op het oog te hebben en niets besteld te hebben? Ik denk het niet... Naar daar rijden en met lege handen terugkomen heeft ook niet veel zin... Dit is zeker de schuld van de beperkte oplages. Daar ben ik 100% zeker van. Onlangs moest ik nog eens in Hasselt zijn en toch nog eens even binnengesprongen bij hen. Aangezien ik aan mijn baan bezig ben, kon ik wel wat gebruiken! [^] Weet je waar ik mee buiten kwam: ballast en een nog goed gevulde geldbeugel. Dit laatste was ook zeker de oorzaak van de beperkte oplages... er lag geen enkele loc die op mijn lijstje staat. Als deze beperkte oplages goed zijn voor Olaerts zijn winkelkassa: awel dan zijn we beiden (financieel) gelukkig! [;)] Maar dan versa ik niet hoe hij (en ook andere winkeliers) de andere produkten aan de man brengt als er minder "toevallig" winkelbezoek is... Want dikwijls neem je toch iets extra mee dat je nodig hebt als je bouwt aan je baan. Maar uiteindelijk is dat niet mijn zorg... Ik ben dus ook benieuwd hoe aantrekkelijk modelbouw is en vooral blijft voor jongeren. En uiteindelijk zijn dat de klanten waarvan de winkeliers later zullen moeten leven.

En als je de toekomst van de hobby somber inziet, is het inderdaad moeilijk om positieve commentaar te geven. Tot ik geniet van foto's van forumgenoten die bouwen. Dan wil ik er zo weer in vliegen... [;)][:I]

Onlangs een gezellige babbel gehad met Tony in Blankenberge. Ik ben daar bij MTE ook buiten gekomen met lege handen... Maar een bevestiging van wat ik de laatste jaren ondervind: met veel minder tevreden zijn en zeer gericht nog iets kopen! Bedankt Tony, voor de wijze raad! [:I] Tijdens de komende winter zal er plezier beleefd worden aan het inbouwen van een decoder in mijn 2021... [;)]

itchy

Dat ze van dit model maar eens een heruitgave brengen! En als het even kan ook de 2rail trix versie graag, dankuwel! De reeks 20 in het blauw vind je tenminste nog voor 100 ? 150 euro tweedehands (toch zeker de 2018). Deze 23 da's wat anders! [:p] En zo rijden er in het echt toch nog wel wat van rond h?... dus zeker zo actueel.
Steven

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Sommige loks in beperkte oplage stijgen in marktwaarde, bv. de blauwe reeks 23 van Marklin.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

tufken

@ Ichty,

Wacht nog even....
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


itchy

Boodschap begrepen Tufken [:)] jij weet zeker meer...
Mogen we een verrassing verwachten na uw jaarlijks verlof?
Da's wat te vroeg zeker... enfin: ik heb geduld...!
Steven

citaat:
Geplaatst door tufken

@ Ichty,

Wacht nog even....

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

boke

Heb jij dezelfde plannen als Olaerts met de 20, Tufken? [;)]

Sicco

Zou heel goed nieuws zijn [:D]

itchy

Als je 't maar weet... en ineens de reeks 22 ook aub da's toch niet veel verschil... [:D]

citaat:
Geplaatst door Sicco

Zou heel goed nieuws zijn [:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Anarchy

citaat:
Geplaatst door itchy

Als je 't maar weet... en ineens de reeks 22 ook aub da's toch niet veel verschil... [:D]

citaat:
Geplaatst door Sicco

Zou heel goed nieuws zijn [:D]





En een 25

Jurgen

Pff, is er hier net een hele discussie dat er te veel komt aan Belgische modellen, te veel beperkte oplages, te dure modellen,... en dat men dat niet meer wil en zal laten staan. Komt er 1 iemand met een vaag bericht over een model dat misschien wel eens zou kunnen komen in de nabije of iets minder nabije toekomst en meteen zijn er al een paar die er modellen aan toevoegen die ze ook zouden willen hebben.

Het verloop gaat dus als volgt:
- Gezaag en geklaag dat een model eens opnieuw moet komen
- Aankondiging van dat model
- Uiteindelijk een beperkte oplage speciaal voor ons Belgen
- Geklaag over de prijs en de beschikbaarheid v??r het model er al is
- Vage aankondiging van een ander model
- Meteen reacties van "Oooh ja" en "Ooh, en dat model dan ook want bijna gelijk"
- Ander model wordt officieel aangekondigd
- Prijs en beschikbaarheid worden bekend gemaakt
- Gezaag en geklaag over de prijs en beschikbaarheid
- En alles begint weer opnieuw

Ik heb het altijd al gedacht als ik op beurzen rondliep maar nooit hardop gezegd, maar modelbouwers en modeltreinliefhebbers, het zijn en blijven rare snuiters.

Klagen en zagen over prijzen en beschikbaarheid en toch nog steeds extra modellen willen.
Doen jullie maar verder, ik doe niet meer mee.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

@Jurgen,

Ik klaag niet over de prijs [:o)] De blauwe 20 met sound is reeds besteld [;)]

Sicco

citaat:
Klagen en zagen over prijzen en beschikbaarheid en toch nog steeds extra modellen willen.
Doen jullie maar verder, ik doe niet meer mee.


Euhm, je gooit nu wel iedereen op ??n hoop h?. Misschien dat de personen die klagen en de personen die enthousiast zijn over nieuwe ontwikkelingen niet dezelfde zijn?

Verder is het wel ene trend hier om te pas en te onpas te roepen dat men niet meer mee doet omdat met iets niet aanstaat. Zeker in dit verband nergens voor nodig.

treinliefde

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Klagen en zagen over prijzen en beschikbaarheid en toch nog steeds extra modellen willen.
Doen jullie maar verder, ik doe niet meer mee.


Euhm, je gooit nu wel iedereen op ??n hoop h?. Misschien dat de personen die klagen en de personen die enthousiast zijn over nieuwe ontwikkelingen niet dezelfde zijn?

Verder is het wel ene trend hier om te pas en te onpas te roepen dat men niet meer mee doet omdat met iets niet aanstaat. Zeker in dit verband nergens voor nodig.



Ja, het begint hier meer en meer op een peutertuin te gelijken, als er iemand iets zegt, doet een ander niet meer mee.


Greg

Ik ga akkoord met wat Jurgen zegt. Maar dat komt overal een beetje voor denk ik, aan de ene kant wil men bvb de pensioenen verhogen en aan de andere kant de belastingen verlagen, en dit terwijl men nu al niet rondkomt.
Wat conducteur al zegt is ook niet juist. Dat die 20 wat duurder is daar is niets mis mee. Men moet het ook het risico nemen om alles te maken en er zijn tijd en werk in steken, onderschat dit ook niet. Kijk naar de 55igers van van biervliet, was toch net hetzelfde verhaal? Ik heb dan niemand horen klagen, en ikzelf heb ze gekocht. Ze waren duurder, maar dat had ik er voor over.  

Als olaerts dit niet zou doen, dan is er geen nieuwe 20 en koopt niemand er een. Als olaerts dit wel doet dan zijn er bepaalde mensen die dit wel kopen met als resultaat dat ze er gelukkig mee zijn en een mooie loc op hun baan hebben, en andere mensen die beginnen klagen en zagen dat het te duur is enzoverder. Voor die laatste groep blijft alles gelijk, want er komt dan ook geen 20 op hun baan. Goedkoop zal het nooit zijn of worden. Maar ik heb dit draadje nu eens doorgelezen, en ik denk dat op een deel van de eerste pagina na er bijna geen enkele zinnige opmerking gekomen is.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG