Station Boom

Gestart door Peter, 19 augustus 2009, 18:38:35 PM

MARKLINRIJDER

Inderdaad daar zit de fout.  als je, eender welk product ook op een multiplex zet.  Moet je dat product op beide zijden zetten.  Je maakt immers spanningsverschil in deze plaat als je het maar aan 1 zijde toepast.  Mijn advies is dat je ook op de 2de zijde het product plaats met 90% kans op slagen.

Mvg,

David

Metpetergaathetbeter

Peter

Nu je bent overgestapt op louter Duits mat. en Duitse baan, wordt er nog verder gewerkt aan jouw station "Boom" ? Ik volgde je vorderingen tot op het ogenblik dat het bouwproces stopte.[?]

Het zou toch wel jammer zijn als je station niet verder zou afbouwen en het ergens langs de kant zou laten verkommeren ![V]

Groeten Peter[;)]

Peter

De eerste tijd zal het inderdaad, beschermd tegen stof, ergens onder mijn baan blijven staan. Wat er nadien mee gaat gebeuren weet ik nog niet zeker. Op de aanbiedingen om het te kopen, met alles erop en eraan, die ik van een paar modelspoorders heb gekregen, heb ik hetzelfde antwoord gegeven, nl. dat ik het nog niet weet. Momenteel zit ik tot over mijn oren in het werk, niet alleen aan mijn baan, maar ook bij onze zoon en dochter.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Goed nieuws, de bodemplaat uit 4 mm MDF is terug volledig vlak geraakt, en de kleine beschadigingen door het kromtrekken zijn hersteld. Alleen twijfel ik nog een beetje wat ik onder die dunne MDF ga lijmen? Dikkere MDF (12 mm) of meubelplaat van 16 of 18 mm. Lijmen zal ik dat dan waarschijnlijk met Pattex kontaktlijm of met Ponal watervaste houtlijm. Wat raden jullie me aan. Wat er, als het af is, met het model gaat gebeuren staat ook al vast. Op aandringen van de eega, kinderen enz. gaat het nadien veilig in een vitrinekast geplaatst worden op mijn zolder, samen met mijn beide seinhuizen.(Antw.-Schijnpoort en Hoboken-Kapelstraat). Foto's van de eventuele vorderingen zal ik hier wel plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

Blij te horen dat je terug invliegt, helaas kan ik je niet met de materiaalkeuze helpen, er zijn ongetwijfelt hier betere raadgevers op het forum!
Leuk te horen dat je je station verderafbouwd om het vervolgens in je treinkamer in je vitrine een plaatsje te geven bij eerdere meesterwerkjes !

Groeten Peter[;)]

Gerolf

Goed dat je hem terug vlak hebt gekregen, Peter. [8D]
Ik zou kiezen voor dikke watervaste plaat of een lattenraampje (even stevig, iets meer werk, maar minder zwaar)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Fijn te horen dat je het terug vlak hebt gekregen!
Ik zou, net als Gerolf, opteren voor een lattenframe(pje). Een rechte 'plank' van multiplex zal moeilijk buigen.
Paul

Peter

Met een lattenframe bedoelen jullie, dat ik repen multiplex moet laten zagen (welke breedte? en welke dikte van multiplex 12, 16 of 18 mm?) en daar een kader van moet maten? Of anders watervaste plaat in Multiplex, Spaander of meubelplaat (blokplaat) van 18 mm, en daar het gebouw op vastlijmen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik bedoelde eigenlijk grenen latjes, van bvb 45x22 of 45x18mm doorsnede, en daar een T-kaderwerk van maken met de latten maximaal 50cm van elkaar.
Dikke multiplex-latjes (18mm of zo) kan natuurlijk ook [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Even dit draadje vanonder het stof (letterlijk en figuurlijk[:0]) gehaald, deels omdat het momenteel niet vlot op mijn baan, deels omdat mijn echtgenote er op aangedrongen heeft.[:I]

De stationschef kijkt alvast goedkeurend naar de (terug) vlakke bodem van zijn station  (lattenwerk van 45x22 mm).
Nadat het stof , ondanks in een grote plastieken hoes, verwijdert was: een zucht van verlichting: de bodem is inderdaad nog altijd vlak.

Wordt terug vervolgd
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Dat vind ik goed nieuws [:)]
Vind dat station al prachtig gebouwd.
Kan er misschien nog wat idee?n uit opsteken

[:)][;)]

itchy

Ja, goed nieuws! Ik ben benieuwd... en ben zeker dat ik er h??l veel van kan leren...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

Om te laten zien dat de bodem weer helemaal vlak is, en vanaf februari al die maanden vlak is gebleven (Diepe zucht)
De voorbije twee maanden heb ik af en toe eens een paar minuten bezig geweest om herstellingen aan het gebouw uit te voeren. Meestal muren en vloerdelen die helost waren.
Eindelijk....op nog een paar kleinigheden na, zijn we terug waar we maanden geleden gestopt waren en waar ik dit projekt "bijna" in de vuilbak had gedonderd.
Dus zal ik af entoe nog wat verder doen aan dit gebouw (nu het station Gengenbach praktisch klaar is-enkel de afloopbuizen van het dak nog)
Hier alvast een paar foto's

wordt vervolgt
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

citaat:
Geplaatst door Peter

wordt vervolgt

Wel Peter,
Daar ben ik heel blij mee [:)]
Heb het altijd al spijtig gevonden dat je stopte met het belgisch gedeelte van de baan.
Dit is een project dat ik zeker volg!! [;)]

[:)][;)]

marc goovaerts

In de vuilbak ? Dat zou een doodzonde geweest zijn. Jij bouwt terug verder, wij volgen terug verder, heel ge?nteresseerd.