Antwerpen-Dam

Gestart door Binco, 12 augustus 2009, 10:22:07 AM

Binco

nog een vraag in msm 10 (die k nog niet heb gelezen!!!!!)
zou een voorbeeld staan dat je op 360x80 cm de locloods van antwerpen-dam kan nabouwen wat staat er dan nog zoal bij want een locloods van 360 cm lang is een beetje overdreven denk k[B)][8D][xx(]

eddy

Dag Binco,
Heb MSM 10 hier bij mij,en de afmetingen die U opgeeft is voor het ganse depot .De lokloods is bij benadering op schaal zo een 30 cm lang.Als u wil scan ik de tekeningen in,wel graag dan U email-adres.

groeten Eddy

Peter

Dit heeft wel niet direkt iets met de "voormalige" gebouwen van "Den dam" te maken, maar onderstaande foto die ik op het net gevonden heb laat zien wat er met een lok gebeurt die deel uitmaakt van ons Historisch spoorpatrimonium. SCHANDALIG gewoon.
De reeks 72 die we vroeger overal in de Antwerpse haven en omgeving tegenkwamen, en die deel uitmaakt van onze "goede oude tijd" herinneringen staat daar gewoon ergens op Antwerpen-Noord  te verkommeren.
Nogmaals....SCHANDALIG

Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

citaat:
Geplaatst door Peter

Dit heeft wel niet direkt iets met de "voormalige" gebouwen van "Den dam" te maken, maar onderstaande foto die ik op het net gevonden heb laat zien wat er met een lok gebeurt die deel uitmaakt van ons Historisch spoorpatrimonium. SCHANDALIG gewoon.
De reeks 72 die we vroeger overal in de Antwerpse haven en omgeving tegenkwamen, en die deel uitmaakt van onze "goede oude tijd" herinneringen staat daar gewoon ergens op Antwerpen-Noord  te verkommeren.
Nogmaals....SCHANDALIG




tis ne "mooie" maar spijtige foto[:(]
de nmbs zou er op zen minst een paar moete bijhouden en onderhouden
[|)][|)]

loebaske

Dat intresseerd de nmbs geene bal, het enige wat nu teld aan de top is winst maken, in Merelbeke staan ook juweeltjes te roesten, tenzij je er ??ntje wil aan de prijs van oud ijzer (denk 1500?) mag je die meteen ophalen...[:(][:(]

Binco

citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat intresseerd de nmbs geene bal, het enige wat nu teld aan de top is winst maken, in Merelbeke staan ook juweeltjes te roesten, tenzij je er ??ntje wil aan de prijs van oud ijzer (denk 1500?) mag je die meteen ophalen...[:(][:(]


winst maken ja
en oude juweeltjes aan de kant zette zoals de 15 en 16 die worden vervangen door 13en ook mooie lok maar mij doet het meer als er een 16 voorbij rijd [:p][:D]

Peter

De uren die ik vroeger doorgebracht heb op het viaduct van den Dam en de brug van de Noorderlaan zijn niet meer te tellen. Het zicht was altijd prachtig, zowel toen er nog stomers waren (niet zo veel meer)als nadien toen de diesels het meer en meer overnamen. Ik kan me nog steeds voor het hoofd slaan dat ik slechts enkele foto's toen gemaakt heb. (met een Boxke). Maar ja, wie dacht dat dat toen voorbij zou gaan.[B)][B)][B)]
A propos, voorbijgaan...ik reed gisteren met de wagen over de Herbouvillekaai en omdat het langzaam ging (door werken) keek ik even opzij waar vroeger het uitgebreide rangeerterein van Antwerpen-zuid lag. Alles wat daar van rest is nog welgeteld 1 (??n) stootblok die eenzaam in die desolate woestenij staat. Jongens wat hebben we toch mooie dingen laten afbreken.[}:)][}:)][}:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

Ja Binco, de 16, tis ook mijn favoriete lok, morgen heb ik trouwens de 1604 die mijn collectie vervoegd.  Ik wacht enkel nog op de 1601 in TP V versie (als die er komt tenminste ...), daar deed mijn pa vorig jaar zn laatste rit mee.  

Wat de NMBS en het "oud" ijzer betreft, lijkt het mij eigenlijk logisch dat niet al het materiaal bewaard, gerestaureerd en bedrijf gehouden wordt, we rijden toch ook allemaal met een auto met misschien airco, elektrische ruitjes, tomtom, cd-speler en weet ik wa nog, en geen VW Keverke, Volvo Amazon ...

Gelukkig bestaat TSP die loks opkoopt en ze nu en dan eens kan laten bollen, KAN, want eer een lok kan bollen heb je al een bestuurder en/of loods nodig, moet je uw rijpad betalen en moet uw lok al voldoen aan de nodige vereisten en dat is dan ook al weer een kostelijke affaire.

the_gold

de reeks 16 is ook mijn favo loc.
Ik hoop ze toch nog eens uit reserve gehaald te zien worden.

Binco

citaat:
Geplaatst door the_gold

de reeks 16 is ook mijn favo loc.
Ik hoop ze toch nog eens uit reserve gehaald te zien worden.



heeft de 16 eigenlijk op antwerpen dam gestaan?
denk het ni ma kan zijn dak der naast zit h

the_gold

Neen.

Voornamelijk Brussel zuid, vorst, Oostende denk ik.

Mr-tsjoektsjoek

http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/AntwDam/IMAGES1.HTM

Hier zie je welk materieel de laatste jaren in A'pen Dam stond.

Binco

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/AntwDam/IMAGES1.HTM

Hier zie je welk materieel de laatste jaren in A'pen Dam stond.


dacht ik al
heeft er eigenlijk al is een merk de reeks 22-23-25 uitgebracht voor dc(buiten lima[B)])

Mr-tsjoektsjoek


conducteur

citaat:
Geplaatst door binco

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

http://www.treinfoto2000.be/stelplaatsen/AntwDam/IMAGES1.HTM

Hier zie je welk materieel de laatste jaren in A'pen Dam stond.


dacht ik al
heeft er eigenlijk al is een merk de reeks 22-23-25 uitgebracht voor dc(buiten lima[B)])


DIT IS NIET ALS RECLAME BEDOELD:
Mini Train Expo In blankenberge heeft de reeks de kap van een reeks 23 vervaardigd op basis van het model van Antoine De Winter.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum