welke merken hebben 3-rails sporen in hun gamma?

Gestart door linuxstecheltje, 06 augustus 2009, 22:17:21 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door factageklerk
Mensen toch , dit gaat toch weer geen AC/DC optreden worden h?[V]
Hoop ik ook niet. Niemand zit daarop te wachten [|)]
@Erik50: vreemde kronkel - althans, ik begrijp hem niet.
Leg eens uit, vanwaar die laatste posting van jou?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Bij dit soort discussies moet ik altijd denken aan een passage in een Engels modelspoorboek uit 1947(!) die luidt als volgt:

"Running locomotive models on two rails does not need to be defended; it is the right method."

Ik citeer het opzettelijk in de oorspronkelijke taal, want als je het gaat vertalen verliest het aan kracht.
Magnifiek stukje tekst toch? Dat geeft mij houvast. [8D]

Het is dan ook een Engels boekske h?.[:D]
Die rijden toch ook aan de verkeerde kant van de rijweg [:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

erik50

Gerolf, wat ik bedoelde is het volgende.
Als er mensen zijn die al jaren met zelfbouw 3rail rails werken en er goede resultaten mee bereiken moet je niet afkomen met het argument dat dit volgens de normbladen niet mogelijk zou zijn omwille van een verschil van 0,2 mm.
De normbladen geven ons modelbouwers een leidraad maar is daarom de bijbel nog niet.
De normen hebben al dikwijls hun nut aangetoond maar kan toch niet gebruikt worden om aan te tonen dat zelfbouw 3 rails niet goed zouden werken.
Waarom moet info en Klaas zo nodig verkondigen dat 2 rail de beste keuze zou zijn?
Heeft iemand daar soms voor gevraagd?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door erik50

Er hoeft toch niet perse iets gevraagd te worden om iets te mogen zeggen?[:)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door erik50

Er hoeft toch niet perse iets gevraagd te worden om iets te mogen zeggen?[:)]

Neen, dat is waar.

Stel: Je gaat naar de fruithandelaar om 5 peren te kopen want je lust geen appelen. Aangekomen in de winkel zegt de handelaar: "waar komt gij mee af, appelen zijn beter zenne, neemt die maar mee." Ga jij dan toch die appelen nemen?

Ik denk het niet h?, jij gaat ook zeggen dat je geen genoegen neemt met dat antwoord. Afin, dat denk ik toch h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

JanD

Misschien moesten we eerst een vragen aan de orginele vragensteller of ie wat is opgeschoten met de bijdragen in dit topic, alvorens de hersens verder af te pijnigen/cq elkaar de hersens verder in te slaan, daar is het toch veel te warm voor, of niet?
JanD

linuxstecheltje

citaat:
Geplaatst door JanD

Misschien moesten we eerst een vragen aan de orginele vragensteller of ie wat is opgeschoten met de bijdragen in dit topic, alvorens de hersens verder af te pijnigen/cq elkaar de hersens verder in te slaan, daar is het toch veel te warm voor, of niet?
JanD

opgeschoten ja en nee,
mijn originele vraag was: zijn er nog andere fabrikanten en eventuele productnamen van ho 3-rails?

antwoord: die zijn er dus niet.

een discussie over ac of dc is niet nodig, ik heb al een zeer  ruime collectie ac materiaal dewelke ik niet ga ombouwen naar dc [:)]

mijn andere mogelijkheid is dus zelfbouw

kan men mij wat voorbeelden geven van merken en artikelnummers van puntcontacten of pucos.

dit had ik al gevonden, conrad 210758 -89
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

Kees-Jan

Er is nog een merk wat 3 rails sporen maakt hoor. Tilig namelijk[;)].

Kees-Jan

Greg

Zelfbouw is een andere methode, en hierbij kan je als je een beetje handig bent de puntcontacten erg goed wegwerken. Erik de noorman vanop dit forum heeft daar al mooie dingen mee gedaan.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG