Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Belgische stoomlocs

Gestart door janjozef, 24 juli 2009, 17:24:15 PM

jean-luc

Mijn laatste bouwsel is toevallig een kitje van DJH, vijftien jaar geleden gekocht bij Jocadis. Op zich zijn die kitjes heel duidelijk om te bouwen en mooi gedetailleerd. Om het perfect te doen rijden moet er aan de stroomafname gewerkt worden en mits enkele kleine ingrepen lukt dat aardig!
Mijn HLV 51 in Etat Belge uitvoering mist enkel nog zijn nummer in ge?tste cijfertjes.
http://s163.photobucket.com/albums/t319/pianne74/Type%2051%20-%20Jean-Luc/

Groeten, Jean-Luc

jean-luc

Mijn laatste bouwsel is toevallig een kitje van DJH, vijftien jaar geleden gekocht bij Jocadis. Op zich zijn die kitjes heel duidelijk om te bouwen en mooi gedetailleerd. Om het perfect te doen rijden moet er aan de stroomafname gewerkt worden en mits enkele kleine ingrepen lukt dat aardig!
Mijn HLV 51 in Etat Belge uitvoering mist enkel nog zijn nummer in ge?tste cijfertjes.
http://s163.photobucket.com/albums/t319/pianne74/Type%2051%20-%20Jean-Luc/

Groeten, Jean-Luc

Peter

Jean-Luc,

En omgebouwd op 3-rail, zoals te zien op je foto's?
Met vriendelijke groeten
Peter

poco loco

Jean-Luc,

Raar stoomlocje is dat.
Ik zie geen cilinders, maar wel een soort 'dieseldrijfstang' zoals je die bij bvb. reeks80 terug vindt.

Luc.

Peter

Inderdaad Luc, de 51 had "binnenliggende" cylinders, d.w.z. dat er langs de buitenkant bijna niets van te zien was.
De aandrijving  gebeurde dus in het chassis op 1 as. De buitenliggende drijfstangen werden en worden ook bij alle stomers, gebruikt om de aandrijving ook over te brengen op de andere assen (en wielen natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

Door gebrek aan een eigen deftige treinbaan zijn de foto's genomen op het (inmiddels verkochte) baantje "Drubeck" van de Dwarsliggers. Het locje rijdt enkel op gelijkstroom. Wel goed gezien [;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door jean-luc
...mist enkel nog zijn nummer in ge?tste cijfertjes.
Leren etsen, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Etsen of het bezit van een etsbak gaat nog [:D], maar die tekeningen maken op de computer,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

jean-luc

@Gerolf: daar heb ik vrienden voor [;)]
en onze Tony maakt serieuze vorderingen, grenzend aan het bangelijke wat de kwaliteit betreft ! [:)]