Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

trix koploper met relaisje probleem

Gestart door koploper4221, 21 maart 2009, 19:13:44 PM

Brunel

#15
Zien we hier de desastreuze gevolgen van onderwijs in het Fries?

AtMoPo

#16
citaat:
Geplaatst door Brunel

Syn wi hyr de desk?strjeuse f?lgen fan onderwies in it Frys?



Tog in leuk toaltje t?t Frys[;)]
AtMoPo

ysbeer

#17
Als het inderdaad een gevolg is van onderwijs in het fries.
Dan is dat toch wel heel erg,om niet te zeggen schandelijk.
Maar eerlijk gezegt geloof ik dat niet zo.
Heb je last van taalblindheid of zo iets.
Kom je uit een ander land.
Zeg het gewoon dan stroomt de hulp binnen.

En sorry ook als het inderdaad fries onderwijs is.
Bekeert u, o friesen
wim

arkema

#18
Ysbeer, er bestaat alleen de suggestie van Brunel dat het fries is, ik kan het er niet van maken. Thijs / Koploper4221, laat een ander eerst jouw tekst lezen voordat je het hier plaatst, je formulering ziet eruit als door een vertaalcomputer uitgespuugd, ik kan er geen touw aan vastknopen.

AtMoPo

#19
Volgens het profiel van Thijs woont hij in Ureterp.
Is dat niet in Friesland?
AtMoPo

Brunel

#20
citaat:
Geplaatst door arkema

Ysbeer, er bestaat alleen de suggestie van Brunel dat het fries is, ik kan het er niet van maken.


Ik bedoelde niet te suggereren dat het Fries is. Ik opper slechts de mogelijkheid dat onderwijs in twee talen er toe kan leiden dat er twee talen half in plaats van ??n taal goed wordt geleerd. Is ook helemaal geen originele gedachte. Met name de toch al zwakkere taalbroeders onder ons schijnen daarvan de dupe te zijn.

hobbyist

#21
ik heb het vermoeden dat er van het onderwerp wordt afgeweken. Met deze antwoorden heeft koploper4221 niks aan maar gaan we eerder nieuwkomer wegjagen.

Brunel

#22
Klopt, maar met deze manier van vragen stellen krijgt Thijs uiteindelijk ook geen bruikbare antwoorden.