Orient-Express in Waremme

Gestart door dgrr57, 19 maart 2009, 20:18:50 PM

chef garde

citaat:
Geplaatst door Gottardo

Trouwens, we hoeven de hellingen niet zo ver te gaan zoeken : hoe zou die trein vanuit Luik in Waremme geraakt zijn ? Tussen Li?ge-Guillemins en Ans ligt een helling van 28 promille.

Gottardo


Met twee 27's kan dat toch geen probleem zijn??  En alst misgaat hebben ze daar hun 22's om op te drukken, alhoewel ik totaal niet weet of die rijtuigen van die Orient Express wel mogen opgedrukt worden, verbuffering ofzo ...  En zie niet dat er hem just zo'n dikke amerikaan dan net verslikt in zn Jack Daniels ...

rgp

Dag,

Idd Orient Express vertrekt op 10/5 vanuit Brussel Zuid.

Ticket: 3.000 euro/persoon

By the way: die trein schaal 0: HLE 27 in poluerethaan en rijtuigen van Elletren/Fulgurex. Oke: over de prijs gaan we het niet hebben[:D]

Roland

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gottardo

Trouwens, we hoeven de hellingen niet zo ver te gaan zoeken : hoe zou die trein vanuit Luik in Waremme geraakt zijn ? Tussen Li?ge-Guillemins en Ans ligt een helling van 28 promille.

Gottardo



Volgens DSO is de trein via Kinkempois gereden, dus niet via de helling van Ans.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Idd Orient Express vertrekt op 10/5 vanuit Brussel Zuid.

Ticket: 3.000 euro/persoon



Pff, als 't dat maar is. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marc goovaerts

En wij maar denken dat onze hobby zo duur is...

swa

Iemand een idee waar naartoe die trein op 10/05 vanuit Brussel vertrekt? (en hoe laat).
Als het lukt die dag zou ik wel eens aan "trainspotting" willen doen ergens wat landelijker achter (of voor) Brussel.  Waar of op welke lijn zou die mogelijkheid bestaan?? Desgevallend ??n van de volgende stations waar hij passeert? Dank.

Bundesbahnfreak

Ik heb het geluk gehad om de trein vorige week te bxl-zuid te zien. Ik wist het niet, maar kwam na een vergadering over de M6'en op het perron om de trein richting Hasselt te nemen en wat zag ik?  De orient-Express, spijtig genoeg geen fototoestel bij.

ALs je dan rustig naar dat interieur kijkt[:0], mannekes daar druipt de luxe af.
Dan zie je het personeel daarin rondlopen, je waant je in een film van voor de oorlog.

Zoals hier boven aangegeven zijn de daken id wit, maar wat me nog meer opviel waren de witte vlakken op de bogies.  Dat zal niet simpel zijn om die prper te houden.  En dan dat mooie embleem van Wagon-lits in het goud.

Heb me eens laten vertellen dat die zo'n hoge prijs voor het namaken van dat embleem, at geen enkele fabrikant het nog durft.






ronny-vdv

Volgens mij is dit embleem niet in goud, maar in brons.
Mvg,

ronny-vdv

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak


Heb me eens laten vertellen dat die zo'n hoge prijs voor het namaken van dat embleem, at geen enkele fabrikant het nog durft.



Laat maar vertellen [:D][:D]

Kijk eens HIER (wel een beetje naar beneden scrollen) [:D][:)][;)]

En HIER ook.

Memling

Allemaal goed en wel,

maar het ??n is er nog niet (en is momenteel nog maar ??n rijtuig) en het ander is te groot of te duur. (Lemaco)

Bij Rivarossi zijn ze reeds jaren verkrijgbaar: zie
http://rivarossi.hornbyinternational.com/all-products/coaches/?page=16

Maar opgepast voor de rijders,  Er zijn reeds een een viertal versies van koppelingen.
Ooit zonder kortkoppeling,
dan kortkoppeling via het draaistel en tenslotte de gekende V kortkoppeling.

En slechts die laatste laat het toe dat ze een beetje kunnen rijden
op een baan waar de rails "ZEER" goed liggen en geen te krappe bochten en de trein niet te lang.
De wagens zijn relatief licht uitgevoerd en de versie met de kortkoppelingdraaistellen ontsporen gemakkelijk.

spoorse groeten
Memling