Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Afbraak Station Mol

Gestart door eve, 25 februari 2009, 10:44:06 AM

hobbyist

#30
Meestal zie je de forumleden niet , maar is toch aangenaam om nieuwe mensen op deze wijze te kennen.Moet ook juist lukken dat ik deze voormiddag daar stond terwijl den Erik aan 't fotograferen was. Zo was hij gemakkelijker te herkennen. morgenvoormiddag ben ik weer van de partij op die bewuste lijn. Alles is vandaag netjes opgeruimd, zelfs het kleine keldertje is leeg gemaakt. De rest zal blijven staan tot alle seinen zijn aangesloten. Voor zover ik weet gaan alle seinen/ wissels tot in Neerpelt bediend worden vanuit Mol. Ik heb dan ook het sterk vermoeden dat de twee sienhuizen in Neerpent danook tegen de vlakte gaan gezien de staat waarin ze zich nu bevinden. Romdom hebben ze jaren geleden netten gespannen voor de vallende brokstukken.

eve

#31


De opening in de muur wordt dichtgemaakt. De kelder gedempt.
Ik denk dat dit de eerste faze van de afbraak afsluit.

ERVIN ontmoet : ik word stilaan lokaal wereldberoemd als ik hier rondloop met een camera...[:D]

Erik

teessee

#32
citaat:
Geplaatst door hobbyist

Ik heb dan ook het sterk vermoeden dat de twee sienhuizen in Neerpent danook tegen de vlakte gaan gezien de staat waarin ze zich nu bevinden. Romdom hebben ze jaren geleden netten gespannen voor de vallende brokstukken.



Dan zal het nu wel het moment zijn om die twee seinhuizen uitvoerig te fotograferen, vrijwilligers uit de buurt?
Tom

Dirky

#33
Als het de bedoeling is later na te bouwen fotografeer je het best het gebouw met tegen de gevel een opengevouwen vouwmeter van 2 meter. Nekeer vertikaal, nekeer horizontaal (de meter bedoel ik)... dat zijn ideale referenties om later je "plan" op de juiste schaal te krijgen.
Jammer dat men daar vroeger niet aan gedacht heeft toen men de foto's voor de postkaarten heeft gemaakt [:D]

Dirk

eddy

#34
Volgens de stationchef blijft het oude

gedeelte nog in dienst tot september.

groeten eddy

eve

#35
De verhuis van het seinhuis van het oude (rest)gebouw naar het nieuwe station is nakend. Er zijn werken aan de overweg Statiestraat aan de gang. En dit is een bezoeker op 4 maart 2010 om 10u30 :



Erik

eve

#36
Vandaag : zondag 7 maart 2010

Het licht in het oude seinhuis is gedoofd.



En de nieuwe seinen staan te blinken zonder ongeldigheidskruisen.

Erik

eve

#37
Mol, 17 augustus 2010.

Gisteren en vandaag is de luifel langs de spoorzijde afgebroken. De nog bruikbare metalen steunen zijn afgevoerd.



Uploaded with ImageShack.us

Erik

eve

#38
Woensdag 18 augustus 2010



Uploaded with ImageShack.us

Erik

vanmiegroet

#39
Goed gedaan NMBS weer erfgoed in duizend stukken [V][xx(][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

eve

#40
Donderdag 19 augustus 2010



Met dank aan Gustaaf Mertens als vervangend fotograaf.

Erik

hobbyist

#41
Ben er deze morgen nog geweest.

eve

#42
Vrijdag 20 augustus 2010.



Uploaded with ImageShack.us

Met dank aan Gustaaf Mertens als vervangend fotograaf.

Erik

Metpetergaathetbeter

#43
Ik weet niet of er morgen gewerkt wordt, wanneer je maandag nog iets wilt fotograferen van wat ooit een mooi station was dan zul je beslist niet lang(of laat) mogen wachten!
Groetjes Peter[:(]

eddy

#44
Dank zij de medewerking van de stationchef en zijn oversten,hebben wij(MSC de Kempen )wat items uit het oude gebouw gekregen voor decoratie in ons clublokaal.Nl het oude vertrekbord ,de schilderij boven de loketzaal,houten banken uit de wachtzaal.Waarvoor dank en in goede handen.

groeten eddy