Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

loebaske

#510
en verweren Erwin...(zie hier onder...enkele pagina's terug)

ward

Eind goed al goed zeggen ze dan..
gelukkig nog ene gevonden via een forumgenoot  ;D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

B-Cargo

Ivm de soundfile: het geluid van een 73 en 82 verschillen toch? Niet?
Groetjes,

B-Cargo

Worden er dan 2 soundfiles voorzien?
Groetjes,

eve

Piko 8217 handleiding :

Nederlandstaligen moeten de lok geen 25 minuten in elke richting inrijden. Omdat wij algemeen bekend erg propere mensen zijn wijst men er ons ook niet op dat we de rails zuiver moeten houden...



8)
Erik

loebaske

+1

en ik kuis altijd de wiel oppervlakten voor een nieuwe loc op de testbank of rails komt....

RD25

Citaat van: loebaske op 27 april 2015, 16:54:19 PM
+1
en ik kuis altijd de wiel oppervlakten voor een nieuwe loc op de testbank of rails komt....

Ja, voor een het proefdraaien good :

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Huugooke

Sounddecoder ingebouwd; om te beginnen de draden van de luidspreker vervangen: in vergelijking met de andere bedrading zijn dat kabels! Voor de nog niet ingewijden: die luidsprekerdraden moeten aan de print van de lok gesoldeerd worden. Het is gelukkig goed aangeduid.
Mogelijke gevolgen: draadje los van een led;  ook hier helpen de aanduidingen op de print om de juiste plaats te vinden.
Die draadjes hebben de neiging om uit hun "kabelgoten" te wippen, met als gevolg dat ze geplet worden onder de kap.
Het geluid is geweldig, werkelijk een luidruchtig beestje!
Maar nog steeds problemen met de stroomafname. Zelfs op de rollenbank valt hij al eens stil.
Ik zie op de print een aansluiting voor een condensator, iemnd ervaring daar mee?

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 28 april 2015, 12:35:18 PM
Die draadjes hebben de neiging om uit hun "kabelgoten" te wippen, met als gevolg dat ze geplet worden onder de kap.

Die van mij is zo uit de winkel gekomen,met vooraan maar 1 koplicht.
Zelf hersteld,maar bij het monteren van de kap terug prijs...heb het dan maar zo gelaten >:( >:( >:(
Nog iets erger en ik ga er mee gooien en smijten,en dat brengt ook niets op!

;)

dieselfreak

Misschien toch niet zo'n perfect model als ik dat allemaal zo lees. Heb mij in plaats van een modeltrein enkele boeken aangeschaft over treinen, daar zijn veel minder technische mankementen mee en je hebt er meer plezier aan, enfin, zo denk ik erover maar ieder zijn mening natuurlijk.
MC

Rangeerduivel

Ik moet je hierin (helaas) gelijk geven Marc,
De Piko kwaliteit die we kennen van bvb de HLE28/29,is hier een beetje zoek.
Misschien samen met de economische prijzen ter ziele gegaan?

;)

mark7758

Het is al wel bekend bij Piko. Dus wie weet in de volgende versie opgelost?????
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

centauri167

Ik vind dat je dit meer en meer hebt, daarom heb ik me al een serieuze tijd voorgenomen om niets meer op voorhand te bestellen en pas te kopen als er veelvuldig over geschreven is. Je hebt de kans om eens iets mis te lopen, maar zoals bij deze reeks, wat maakt een nummering uit als er toch nog velen gaan uitkomen en dan hopelijk wel tip/ top in orde.

pandur

Zelfs een uitvoerige test en beschrijving in ons beliefd tijdschrift, bracht geen gebrek aan het licht , dat hier beschreven is,
eigenaardig, niet ?
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Huugooke

Het beestje nu eens op het spoor gezet ipv de rollentestbank en aangestuurd door de ECos.
Het geluid is prima gedaan, chapeau!. Ook de verlichting is perfect.
Maar weer dat stilvallen, en niet eens op dezelfde plaats. Het lijkt wel of de wielen een "dood punt" hebben. Hij valt niet echt stil, er zit genoeg inertie in het vliegwiel om hem verder te laten gaan, maar het geluid valt wel even weg. Misschien valt het daarom niet op bij "stille" exemplaren.
Weer opengooien? Weer kans op afgebroken draden, of erger? Misschien moet ik de methode van Jos eens proberen?
Als hij daar nu iets meer uitleg bij moest geven...