Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Huugooke

Met de juiste instellingen rijdt hij inderdaad als een droom!

loebaske

Eindelijk klaar om op de foto te staan....







Als iemand meer foto's wil ...kan ik altijd een nieuw topic openen over weatheren van de reeks 80-82-73-74


jakke

Citaat van: loebaske op 01 april 2015, 16:23:30 PM
Eindelijk klaar om op de foto te staan....
.../...


Das een verwering voor in de boekskes te zetten .
Goed gedaan .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

mark7758

Goed gedaan Eric. Nu moet ik het ook nog doen. :) En durven. :-\
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Huugooke

Smaken verschillen, en het is zeker goed gedaan, maar ik blijf het zonde vinden.

Huugooke

Heeft er iemand de AC versie rijden op K-rails? Heeft die andere wielen dan de DC versie?
Ik hen mijn DC model laten rijden op die rails en dat gaat voor geen centimeter!

SuSke

Machtig mooie vervoudering Eric

Heb er ook zo eentje (en een paar van zijn kleinere kameraadjes) die er ook zo mogen uitzien  ;) :o
Maar eerst nog een beetje verder oefenen op wat wagonnetjes, daar heb ik er ook genoeg van :-\
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

ac model is nog niet uit en zou volgens piko andere wielen hebben volgens AC norm.Flenzen zijn dus hoger.

Huugooke

Citaat van: bellejt op 01 april 2015, 18:00:24 PM
ac model is nog niet uit en zou volgens piko andere wielen hebben volgens AC norm.Flenzen zijn dus hoger.
Ik vond dat mijn DC model al flink "hobbelt" op K rails.

NielsVV

Hugo, rij jij dan met DC op k-rails? Is je baan dus zowel AC als DC te berijden? Natuurlijk apart en niet tegelijk.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

evan

Citaat van: Huugooke op 01 april 2015, 19:06:40 PM
Citaat van: bellejt op 01 april 2015, 18:00:24 PM
ac model is nog niet uit en zou volgens piko andere wielen hebben volgens AC norm.Flenzen zijn dus hoger.
Ik vond dat mijn DC model al flink "hobbelt" op K rails.

Vreemd Hugo???

Ik heb de DC loc al heel wat meters laten rijden op K en C rail en dat bolt prima. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: NielsVV op 01 april 2015, 19:20:22 PM
Hugo, rij jij dan met DC op k-rails? Is je baan dus zowel AC als DC te berijden? Natuurlijk apart en niet tegelijk.
Het is inderdaad de bedoeling om zo'n baan uit te bouwen; maar als dit al een probleem is ga ik er nog eens moeten over denken.

evan

Hugo,

Ik bouw momenteel een grote baan met K-rail om de beide systemen te kunnen laten rijden en ik ondervind met alle DC locs geen problemen en dus ook niet de PIKO lok 82, 28 etc...  Er zitten echter geen wissels in.  Scheelt er niets met je 82?

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Citaat van: evan op 01 april 2015, 21:09:30 PM
Citaat van: Huugooke op 01 april 2015, 19:06:40 PM
Citaat van: bellejt op 01 april 2015, 18:00:24 PM
ac model is nog niet uit en zou volgens piko andere wielen hebben volgens AC norm.Flenzen zijn dus hoger.
Ik vond dat mijn DC model al flink "hobbelt" op K rails.

Vreemd Hugo???

Ik heb de DC loc al heel wat meters laten rijden op K en C rail en dat bolt prima.
Tja, ik moet'm vooruitduwen, zelfs op een stuk nieuwe rail, direct aangesloten op de centrale.
Als ik'm voortschuif is het net of hij over de klinknagels hobbelt.

Huugooke

en ter aanvulling: op gewone rails rijdt hij perfect