Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

viesmann commander

Gestart door n/a, 26 november 2008, 18:32:04 PM

jacques timmermans

In theorie is dit allemaal mooi en lijkt het eenvoudig. Maar hoeveel tijd moet je in een vergelijkende test steken om tot een objectief besluit te komen?
Als de test dan eindelijk af zijn en het besluit op papier gezet is, zijn er al weer nieuwe centrale?s  of nieuwere versies van de in test zijnde centrale?s op de markt en zo blijf je dus bezig.
Ergo: een objectieve vergelijkende test van meerdere digitale centrale?s is praktisch niet haalbaar.

Jacques Timmermans

erik de noorman

Vergeet Uhlenbrock niet die komen ook met een nieuwe IB.

Erik

adrievans

Waarom dan niet een warenonderzoek per besturingseenheid.
(plussen,minnen compabiliteit,aftersales enz)
Als iedere test op dezelfde manier wordt opgeschreven kan degene die er een wil kopen zelf de beste(voor hem/haar) er makkelijk uit zoeken.
Zo heb ik ook mijn nieuwe fototoestel gekocht,ik wist welke merken ik wilde en door tests op internet heb ik mijn keuze gemaakt.
Voor de nieuwsgierigen,het is een Nikon D40 met 18/55 lens geworden.

Peter

Een vergelijkende test...nee, liever niet.
Gewoon een test waarbij de mogelijkheden, de goede en de minder goede punten (of zelfs slechte) worden vermeld, is voor mij meer dan voldoende. Een vergelijkende test is een niet te onderschatten taak, die door meerdere personen samen dient gedaan te worden, want onbewust hebben we allemaal onze voorkeuren. Tegen de tijd dat je dat allemaal gedaan hebt zijn er weer nieuwe op de markt, of zijn er van de geteste toestellen al verbeterde of ge-update versie op de markt.
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Waarom zou een vergelijkende test niet kunnen ? Bij elk ander product dat je op de markt kan kopen, van cola tot een lamp tot een wasmachine is het wel mogelijk, dus waarom niet bij digitale systemen?
Een beste koop is misschien minder haalbaar, maar wel de beste prijs/kwaliteit voor bv. de doorsnee gebruiker en de meer gespecialiseerde. Want hoe kan je bv. anders een RocoMaus vergelijken met de ESU centrale. De laatste lijkt me heel mooi en heel leuk, maar met een doorsnee baan zonder teveel snufjes lijkt me de prijs veel te veel voor wat ik het zou gebruiken.

Greg

Vergelijken is 1 zaak, maar sommige zaken kan je gewoon maar moeilijk vergelijken.

Wat ben je met een Central Station als je DCC hebt, en wat met een RocoMaus als je een marklin baan hebt met mfx locs.

Ook het prijsaspect is zeer belangrijk. Je kan een centrale vaan 600 euro moeilijk vergelijken met 1 van 150 euro.
Dat is hetzelfde als een Rolls Royce vergelijken met een lada.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

De Central Station 2 kan tegenwoordig ook DCC aansturen met de nieuwe update. Ook de CS1 zal vanaf volgend jaar het DCC formaat ondersteunen als je de update door ESU laat doen.
Bijna alle andere centrales kunnen het Motorola formaat aan, dus ook daar is geen probleem.

Zo'n vergelijkende test met een overzicht van alle functies kan voor beginnende modelspoorders een mooi overzicht bieden.
Ik stel mezelf in de plaats van zo'n beginneling en ik zie door het bos de bomen niet meer. Op het eerste zicht zou je zeggen dat de CS1 en de CS2 bijvoorbeeld dezelfde dingen kunnen, maar toch is er een verschil. De ene start sneller op dan de andere, de ene is in kleur, verstaat DCC,... Dat zijn vrij kleine dingen, maar voor sommige mensen maakt dat een groot verschil.
Het bijvermelden van een richtprijs helpt mensen soms ook om knopen door te hakken. Een centrale van ? 600 met kleurenscherm of 1 van ? 300 zonder. Ik weet wat kiezen.

Ook over de toebehoren kan men een klein stukje plaatsen.
Afin, voor een magazine als MSM zou dat toch een mooi artikel zijn?
Voor Gerolf lijkt het haalbaar, maar wat vinden de andere MSM medewerkers ervan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Voor Gerolf lijkt het haalbaar
... maar niet om zelf te schrijven. Daarvoor weet ik veel te weinig van de materie [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Daarvoor weet ik veel te weinig van de materie.


Misschien net wel, want niet bezoedeld/bevooroordeeld ...
Paul

conducteur

Misschien maken we een grote vragenreeks, en daarvan een verslag maken:

bv. vraag1: Rijdt u digitaal (antwoordkeuze: ja/neen)
vraag 2: -ja, geantwoord op vraag 1: Rijdt u met marklin(antwoordkeuze: ja/neen)
        - neen geantwoord op vraag 1: Waarom rijdt u analoog?
...

Zodat je, als je op een bepaalde plaats een ander antwoord hebt, heel andere vragen krijgt, en daarna ergens heel anders eindigt. Zo om de gegevens van die personen zo precies mogelijk te bepalen (Hoe rijdt hij/ zij, met welke centrale rijdt hij/zij?) Er zal dan wel iemand zich moeten opofferen om dergelijke vragenreeksen te maken en de gegevens te ordenen, en daarover een reportage maken.  
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

n/a

momenteel rijd ik nog analoog, bedoeling is dat ik staps gewijs overstap nbaar digitaal
eerst wissels bedienen en dan locs ombouwen, terugmelding enz