vallejo verf

Gestart door modeltreinbart, 08 oktober 2008, 21:23:31 PM

Mr-tsjoektsjoek

Ik werk graag met Vallejo verven.  Spuiten gaat heel goed, enkel verdunnen 1:1 met water.

Hierover een kleine tip die ik geleerd heb door ondervinding.

Ik spuit met een dual-action spuitpistool van Badger, een prima apparaat.  Maar bij het gebruik van het klein recipient is het moeilijk om de verf te mengen.  Ik doe dat nu als volgt : met een injectiespuit neem ik een hoeveelheid verf, dan dezelfde hoeveelheid verdunner (ofwel water, ofwel thinner bvb voor Humbrol).  
Vervolgens zuig ik een flinke hoeveelheid lucht in de injectiespuit.

Neem nu de spuit zo tussen Uw vingers en duim zodanig dat de duim (samen met een vodje) de aanzuigmond afsluit.
Wanneer je nu goed schud met de spuit is de verf voldoende gemengd en klaar om in het recipient te doen, klaar om te spuiten.

Over de Vallejo verven : op hun site kun je een lijst downloaden met gans hun gamma, een vergelijkingstabel met de andere merken is eveneens beschikbaar.

Hier de link : http://www.acrylicosvallejo.com/

ricky56

Voor beton, gebruik ik grijs verf (of wel zwart en witte verf) van Model Color en, als additief, een beetje van "microbaloons". Jij heeft dan een mooie beton-look. [:D]

Ludwig

citaat:
Geplaatst door ricky56

Voor beton, gebruik ik grijs verf (of wel zwart en witte verf) van Model Color en, als additief, een beetje van "microbaloons". Jij heeft dan een mooie beton-look. [:D]



Ricky,is het mogelijk een foto te plaatsen van die beton kleur.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ricky56

Zal dat s'avonds plaatsen...

Mvg,

Ricky.

ricky56

En Voila !





't is een gebouw gedaan door een vriend. Alleen de schilderen & patina zijn "Made by Ricky".

Mvg,

Ricky.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door ricky56

Voor beton, gebruik ik grijs verf (of wel zwart en witte verf) van Model Color en, als additief, een beetje van "microbaloons". Jij heeft dan een mooie beton-look. [:D]



Bedankt voor de foto's
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Waar kan ik deze verven vinden ?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ricky56

Acrylverf van Vallejo (in alle goede winkels of via www.minitair.be)
en Microballoons, via winkels die "resine" en "silicone" voor gietmallen verkoopen (zij verkoopen de microballoons als "charge min?rale" voor resines...) Microballoons zijn glas micro-knikkers...

Stefan (ALAF clublid) kan jij helpen als ik heb mijn microballoons via hem gekregen... Hij zal in Mechelen bij de ALAF Stand demos maken...

Mvg,

Ricky.

modeltreinbart

@ mr tsjoektsjoek : Ik heb de lijst al liggen van mijn laatste bezoek deze week bij modelbouw Verschooten . Ze hebben mij een lijst gegeven zo dat ik mijn nrs er kon op schrijven die ik al had. Is wel gemakkelijker om bij te bestellen als er een verfje op is en ik kijk op mijn blad voor de nummer. En dan heb je ook een overzicht van de kleuren die er zijn.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)