Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Lok - en Traxx parade te Antwerpen Noord

Gestart door C.B., 25 augustus 2008, 18:37:14 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Goed gezien Luc, ...

En ik heb mij vorige week een nieuwe bril besteld. Het wordt nog beter ! [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

the_gold

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik vind de nieuwe reeks 28 anders ook wel heel mooi. En die schildering vind ik niets mis mee [:)]



Zo denk ik er ook over.
Het was eventjes wennen maar het model Mag zeker op de baan komen

ERVIN

citaat:
Geplaatst door the_gold

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik vind de nieuwe reeks 28 anders ook wel heel mooi. En die schildering vind ik niets mis mee [:)]



Zo denk ik er ook over.
Het was eventjes wennen maar het model Mag zeker op de baan komen



Ik merk dat ik hier met de dag niet meer alleen sta wat betreft de aaibaarheid van deze loc, ik vondt de loc bij de eerste ontmoeting al best mooi, liefde op het eerste zicht mss???[:I]

Kees-Jan

Ja klopt ze zijn verschillend.

Het model (wat fout is) dat ik gebruikt heb was in de "nice price" vandaar.

De 2800 serie is de evo uitvoering van de eerdere traxx locomotieven.

kijk ook maar eens hier: www.railcolor.net

Kees-Jan

NB de traxx 2800 serie variant komt er van diverse merken eind van dit jaar.

dimi

De beide locs (4000 CFL en 28 NMBS) zijn allebei van de Traxx familie. De CFL 4000 is echter een Traxx Br 185 (2 spanningsversie) van de 1 generatie, de 28 is een Traxx Br 186 (4 spanningsversie) met de nieuwe lockast, deze nieuwe vorm van lockast voldoet aan de huidige crashnormen opgelegd door het UIC.

ERVIN

THX Dimi.[;)]

Dus Rees-Cees, dan ga ik nog even wachten om zulk een loc bij jou te laten ombouwen, eerst eens kijken wat de fabrikanten ervan maken.

Toch bedankt voor het aanbod.[;)]

55erke


Hoy
Bij mij blijft men favoriet bij de E-locs tog de 20 hoor.
best mooi zo een 28 , zeker die baanruimer eronder is wel cool.
maar de schildering vind ik niet mooi , dan heeft de CFL veel mooiere kleurtjes.
Waar rijd die eigenlijk zoal rond die nieuwe 28?

groeten
Johan

C.B.

- de mini lokparade kwam tot stand met de hulp van 6 TB's, en ook met medewerking van de koerdienst en de operator die de seintjes heeft open gezet.

- De Traxxen van CFL zijn eigendom van CFL, dus kunnen ze daar de  huiskleur toepassen.
- De Traxxen van de NMBS zijn geleasde lok's van Angel Trains en hierdoor zal er geen kleurwijziging komen...
We weten nog steeds niet of dat er stickers op de Traxx gaan komen in functie van het Cobra project..

- Traxx van CFL is een zuivere wisselspanningslok: 15 en 25 kV~
- Traxx van NMBS is een complete nieuwe lok (4 spanning); ook de bediening ervan, is helemaal gewijzigd t.o.v de Traxx 1e generatie... zoals hierboven al werd geschreven...
www.railcolor.net is inderdaad een goede gids ivm de verschillende lok's van Bombardier en Siemens.

De Traxxen voor de goederendienst gaan geleidelijk in dienst komen vanaf 08-09-08, en gaan eerst ritten verzekeren naar Montzen, Schaarbeek en Gent Zeehaven.

Groetjes.
Claudio.

nmbs



en er zijn nog verschillen tussen deze mottige locs [:D][:o)]
-de plaatsing van de ruitenwissers
-de handgrepen net onder de ramen
- wie ziet er nog iets [:)]

Stephane

janjozef

aangezien de ene tweespanning en de ander vierspanning is zal er op het dak ook wel wat verschil zijn zeker. De wijziging aan de kast is voor het schilderen makkelijk juist te zetten, het dak zel een stuk ingewikkelder zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

THX Dimi.[;)]

Dus Rees-Cees, dan ga ik nog even wachten om zulk een loc bij jou te laten ombouwen, eerst eens kijken wat de fabrikanten ervan maken.

Toch bedankt voor het aanbod.[;)]



LSM komt ermee, dus wat wil je nog meer? [;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Anarchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

THX Dimi.[;)]

Dus Rees-Cees, dan ga ik nog even wachten om zulk een loc bij jou te laten ombouwen, eerst eens kijken wat de fabrikanten ervan maken.

Toch bedankt voor het aanbod.[;)]



LSM komt ermee, dus wat wil je nog meer? [;)]

Wel als je het mij vraagt : die van LSM kost ongetwijfeld tussen 150 en 200 euro. De CFL van Piko kost 50 ? 60 euro, is welliswaar wat minder goed afgewerkt, maar rijdt uitstekend. Ook M?rklin en Trix hebben dit model in hun "budget"-klasse.
Iedereen mag daar van mijn part een andere mening over hebben, maar geef mij er maar 3 (waar ik nog wat werk aan heb) voor de prijs  van ??n. [;)]
Ik hoop wel dat bovengenoemde merken ook de "nieuwe" kast gaan uitbrengen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

De nieuwe "kast" komt er zeker van de diverse merken dit jaar nog.

Idd prijs van de roco en LSM zullen wel wat hoger liggen dan de "budget" uitvoeringen.

Als er een Piko komt is dat wel weer eens leuk voor wat ombouwers.

Hier moeten jullie eens kijken:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000001&lang=1



Meer foto's en wetenswaardigheden over die lok

Kees-jan


Anarchy

Ja Luc,

Da's natuurlijk ieder zijn mening. Maar als ik de keuze heb tussen een supermodel of een budgetuitvoering, dan is de keuze bij mij vlug gemaakt. Ik betaal dan liever meer voor een prachtig model. Een goed voorbeeld zijn de dieselloc's reeks 59 van M?trix vs Roco. Ik heb die van M?rklin, maar de Roco's moet ik niet. Dat zal idem zijn voor de Traxx. Mijn LSM uitvoering is reeds besteld. En iemand anders denkt net andersom ...

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem