Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

MSM 73

Gestart door loebaske, 14 augustus 2008, 09:38:15 AM

ricky56

#75
Kleintje antwoord over de prijsen van loks verwerven...

1) Als ik een lok zal verwerven, eerst ik start met een zoek voor foto's (kleur foto's) van de schaal 1/1 model.

2) foto's drukken, dan leren om welke methode ik zal gebruiken om te verwerven en notes nemen... (vanaf hier, 1 1/2 uur werk...)

3) Spruiten een "matt varnish" op de hele model (voor instelling van mask over de ramen...) --> 1 Uur meer

4) Verwerven met Airbrush, brush, en acrylverf... om een diesel of Elok te verwerven, ik zal nog 3 tot 5 Uuren werken, om een Stoomlok zal ik soms tot 8 Uuren werken, als de verwerving is gedaan als op de foto's !

5) "Grimmy Black" spruiten met mijn "Airbrush" om als zij zeggen in de VS "Blending the tones"[:D]"

6) Spruiten "matt varnish" op de hele model.

7) Mask weggaan...

Om een diesel of Elok is er bijna 8 Uuren werk, bijna 10 tot 12 Uuren voor een stoomlok. Dan met de prijs is het minder dan 10 euros per Uur !!!!!

Al profession?le modelbouwer voor Architekten, ben ik betaald 25 euros per Uur !!!

Denken nog jullie dat het is Duur ?

Mvg,

Ricky.

n/a

#76
Kan iemand mij zeggen hoe ik mij kan abonneren op ModelSpoorMagazine?

SuSke

#77
citaat:
Geplaatst door minitrix1954

Kan iemand mij zeggen hoe ik mij kan abonneren op ModelSpoorMagazine?


Heel eenvoudig:
voor Belgi? 65? (1 jaar) of 124?(2 jaren) overschrijven op rekeningnr. 000-1605665-24 ten name van Meta Media nv met vermelding "Abo MSM".
Meer uitleg staat meestal op het 1ste blad van ModelSpoorMagazine.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

n/a

#78
citaat:
Geplaatst door SuSke

citaat:
Geplaatst door minitrix1954

Kan iemand mij zeggen hoe ik mij kan abonneren op ModelSpoorMagazine?


Heel eenvoudig:
voor Belgi? 65? (1 jaar) of 124?(2 jaren) overschrijven op rekeningnr. 000-1605665-24 ten name van Meta Media nv met vermelding "Abo MSM".
Meer uitleg staat meestal op het 1ste blad van ModelSpoorMagazine.


Bedankt voor je reactie.
Maar vanuit Nederland?

eric

#79
Oei, dat is iets duurder

Namelijk 80 euro voor ??n jaar of 154 euro voor twee jaar.

Giro 115884, ten name van Meta media NV, postbus 4, 4530 AA Terneuzen met als vermelding ABO MSM

TIP
Als je een Belg kent en regelmatig ziet via hem abonneren misschien?[;)]

n/a

#80
citaat:
Geplaatst door eric

Oei, dat is iets duurder

Namelijk 80 euro voor ??n jaar of 154 euro voor twee jaar.

Giro 115884, ten name van Meta media NV, postbus 4, 4530 AA Terneuzen met als vermelding ABO MSM

TIP
Als je een Belg kent en regelmatig ziet via hem abonneren misschien?[;)]




Bedankt Eric voor de suggestie. Maar helaas ken ik geen Belg dus dan maar via de winkel misschien.

martintje

#81
Sorry ricky, maar wat je daar schrijft is echt je reinste onzin, spijt me dat ik het zo moet zeggen
ten eerste de punten die je noemt om dingen te bestuderen en dan te bedenken welke methodes je gaat gebruiken, kosten geen uren, en ten tweede, je hoeft niet steeds weer de methodes onder de knie te krijgen.
Ik denk dat alle goede verweerders het met me eens zullen zijn, als je langer dan een 10 minuten met een wagon of een half uur met een lok bezig bent, ben je bezig met overkill van vervuiling.
UIiteraard heb ik het schoonmaken van de luchtkwast niet meegenomen [:)].
Een goed verweerder ( daar val ik overigens niet onder) doet hooguit een haluur over een lok, en  geloof me, ik heb al heel wat profi's aan de slag gezien.
Ok ik moet eerlijk bekennen, ik heb de MSM nog niet gehaald,  dus ik hou nog even een deurtje open om mijn mening bij te stellen, maar je vroeg of wij het duur vonden, Ja ik vind het schrikbarend duur, en ik ben echt niet iemand die iets gauw duur vind, ben namelijk zelfstandig ondernemer en weet wat geld kost [:)]
Mvg Marty

ricky56

#82
[:(!] Half uur om een lok te verwerven ? Dan zal jij een slechte werk hebben ! Wat wij zeggen, in het frans, "une patine ? la louche" ![xx(]

Om een realistische patina te hebben, ik zal altijd foto's van de 1/1 schaal model studeren ! en de patina zal de echte 1/1 model volgen !

Ja, denk ik, het is mogelijk om een patina in aleen 10 minutes te maken... dezelfde dat jij zal op M?rklin models vinden... een verf (bruin of zwart) en niks meer : "A Dirty Toy"...[xx(][xx(][xx(]

martintje

#83
ricky, als u denkt dat ik nog wat met wat plakaat verf op een marklin lok ziet te kliederen, vind ik dat best hoor, het ga u verder goed.
Ik ga in ieder geval zo snel als mogelijk mijn copy  halen in de winkel en gewoon weer genieten van een zeer leuk blad, met af en toe lachwekkende dingen, en dat is goed, het is maar een hobby
Mvg Marty

ERVIN

#84
Een half uurtje lijkt mij toch wat weinig hoor om een loc volledig te verweren,als je het enkel en alleen over het spuiten hebt dan kunnen h??l goed geoefende spuiters het mss wel in een half uurtje doen, alhoewel??

Als ik verweer, dan haal ik de kast van het chassis, ook de draaistellen worden gedemonteerd, dan bekijk ik net zoals Ricky het zegt, een foto van het grootbedrijf, de draaistellen alleen al hebben een tint of 3-4 nodig, het chassis soms nog meer, je moet dan elke tint ook goed laten drogen h?, maar laten we die tijd nu even niet meerekenen, ik ben toch ook al snel zo'n 2?3 uur bezig hoor, vooralleer mijn loc volledig af is.
Goederenwagons gaan iets sneller, maar reken hier toch ook minstens ??n uur voor.

Nu kan je verweren en verweren h?, ik ken er die een laag grijs-zwart over hun loc spuiten en voila, die is verweerd, dat heb je op 10 minuten wel voor mekaar, maar als je echt alle details erop wil, nee, daar heb je wel wat meer tijd voor nodig.

martintje

#85
zoals ik al zei, een overkill is zo gebeurt, en zie je vaker dan een goede verwering, en meestal is de boosdoener toch het teveel en te gevarieerd willen aanbrengen.
Inwassen, spuiten en Tamiya oogschaduw, en misschien wat peoder, meer is er echt niet nodig.
Laten we noe geen werk gaan verzinnen wat er niet is.
Dat je er als een hobbist er een paar uur voor uittrekt, prima, maar als je het gaat verkopen en je geeft je uit als profi, dan moet je echt nog een keer goed kijken of je wel iets goed doed als je meer dan 10 uur bezig bent met 1 lok.
Ik ga er verder niet over soebatten, volgens mij ben ik zo duidelijk als een groffe Nederlander [:)]
Mvg Marty

janjozef

#86
Ik zit toch ook iets langer bezig als een half uurtje hoor, uiteindelijk moet je op de verschillende plaatsen verschillend verweren, onderaan vuiler als bovenaan ramen vooraan zijn proper, dak wordt haast nooit gekuist, afdruipstrepen van de regen, duurt toch allemaal iets langer als een half uur. Natuurlijk als het in de massa gedaan wordt duurt het een stuk korter, maar dan heb je een paar mensen die ieder hun ding doen, en niet telkens hun borstels of airbrush moeten kuisen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

#87
@Klaas: de diode dient inderdaad om de leds tegen inverse spanning te beschermen, en tegelijk alleen de positieve helft van de blokspanning (DCC) door te laten. En het werkt, ?cht!
Het idee kwam bijna vanzelf in me op toen de betrokkene me in de zaak de vraag stelde. Gewoon optimaal de middelen gebruiken die ter beschikking staan...[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

#88
Ik wou toch graag nog iets kwijt over de prijzen van Ricky Models.

Eerst en vooral is het iedereen vrij toegestaan iets duur of goedkoop te vinden. Dat is altijd een beetje subjectief en daar kunnen we uren over discussi?ren zonder tot een vergelijk te komen.

Op een vrije markt is het dan ook iedereen toegestaan zo veel te betalen als hij zelf redelijk acht.

Als je als modelbouwer tevreden bent met een half uurtje spuitwerk om een lok te verweren is dat jouw goede recht. En het hoeft er daarom zelfs niet eens "slecht" uit te zien.

Maar, toen ik deze commentaren las moest ik spontaan denken aan een voorbeeld "uit het echte leven". Toen ik als student verschillende vakanties bij mijn oom werkte heb ik geleerd om te schilderen. Neen, geen modellen, maar muren en deuren en ramen. Mijn oom was een professionele schilder die heel veel zorg besteedde aan zijn werk. Het resultaat was er dan ook naar(en de prijs ook). Schilderen is iets wat iedereen kan, maar om het echt goed te doen? Zelfs zogenaamde professionelen gaan er soms erg los door. Ik heb er ooit eentje bezig gezien die al aan het schilderen was 10 minuten nadat hij gearriveerd was. Hoezo eerst alles afschuren, reinigen en afplakken ? De kwast er over en ? over twee jaar doen we er nog een laagje bij !
Ik wil maar zeggen dat ik best geloof dat er heel wat werk gaat zitten als je iets echt goed wil doen. Om op het verweren terug te komen, zoals Ricky al aangeeft : het gaat hier niet om ??n laagje spuitwerk, maar om heel veel bewerkingsfasen (ik heb hem al bezig gezien).

Ik stel voor om het hierbij te laten. Ieder zijn gedacht, niet waar ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

#89
@Tony,

Ik vrees dat je de essentie van mijn opmerking hebt gemist.

Ten eerste: zonder die diode werkt het ook, want de leds zijn zelf ook diodes, dus die laten vanzelf maar ??n helft van de blokspanning door.

Ten tweede: de diode beschermt de leds niet. Je hebt twee leds, die samen direct tussen de J- en de K-lijn staan. De ene geleidt, de andere staat op sper, en wel nagenoeg de volle digitale spanning.

Als je de leds echt wilt beschermen tegen inverse spanning, dan moet je ze ieder een eigen diode geven.
Zoals het er nu staat is die diode in twee opzichten zinloos.