Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Svendw

Al mijn materiaal getest, alles gaat er zonder morren door ;-)
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

dieselfreak

Citaat van: bollen neus op 05 juni 2016, 15:57:49 PM
Naar licht en knalschouwspel aan het kijken met andere woorden tis hier een ferm onweer.
Den Eric.


Net terug van een weekendje Oostende, aan zee hebben we het droog gehouden, gisteren bewolkt en vandaag hebben we zelfs af en toe een zonnige knipoog gekregen. Van onweer totaal niets gemerkt en dat is maar goed ook.
MC

OlivierV

Citaat van: Peter op 05 juni 2016, 21:48:13 PM
Sven,

Die twee binnenbochten lijken wel heel kort
Ben je zeker dat de loks er door geraken?
Buitenste 4 sporen lijken mij zeker ok, maar die binnenste zijn heel erg kort, ik weet niet of je daar deftig met alle materiaal door gaat kunnen. Zeker rijtuigen op schaal kan al eens lastig worden.
't Lijkt me dat de bochten niet gelijkmatig liggen (op ene punt scherper dan op het andere punt), voor ik mijn flexrails leg teken ik altijd eerst de boog af. Je kan dan met 1 railstaaf op die boog blijven, dan is je bocht toch 99%gelijkmatig qua straal.
Mijn 2 eurocenten zeg maar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Svendw

Is mijn eerste ervaring met flex rails olivier.
Elke wagon en elk rijtuig heeft die 2 bochten al gedaan, en vooralsnog ging dat perfect. Hier en daar de rails wat gelijker gelegd en ze schommelen niet eens, dus voor mij goed genoeg.

Dat van die niet gelijkmatige bochten, dat klopt, maar zoals ik al zei viel dat de eerste keer nie mee.

Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

OlivierV

Hoe meer ge dat doet, hoe beter ge dat kunt en op den duur is het zoals fietsen ... ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Citaat van: Svendw op 06 juni 2016, 05:48:10 AM
...elk rijtuig heeft die 2 bochten al gedaan, en vooralsnog ging dat perfect.
Ook met twee rijtuigen tegelijk op naast elkaar liggende bogen getest? En raken ze elkaar dan niet? Aan de foto te zien zal het op de twee krapste bogen maar net aan passen.

Svendw

Klaas, heb ik getest jep, en alles gaat ook naast elkaar. Uitvoerig getest wel, ben met dit stukje 3u bezig geweest 😬
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Koen

@Sven,

Even een tip.
Er bestaan mallen die gebruikt worden om je flexrails mooi en snel te leggen. Ik werk daar al enige tijd mee en ben daar zeer tevreden van. Wanneer je het merk "tracksetta" in Google ingeeft, vind je heel wat leveranciers.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Chrisrail

#6669
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Genieten van het mooie weer en dit zonder de pijnen, gewoonweg zalig.
Den Eric.

loebaske

Heb het al eens eerder geplaatst, is een simpele gezaagde boog van 1.20m in betonplex van 3mm en doet (al meer dan 20j) ook dienst als tussen afstand van de rails..








Klaas Zondervan

Ik teken met een passer de hartlijn van het spoor en daar richt ik de flexrail op. Is goed op het oog te doen, Als je een halve mm uit het midden zit zie je dat al.

Chrisrail

#6673
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Klaas Zondervan

Ik werk liever niet met een touwtje. Daar zit toch altijd een beetje rek op. Ik neem een houten latje, aan het ene einde een gaatje voor de nagel, aan het andere einde een gat waar een potlood klemmend in past.