Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

loebaske

#6585
een goed idee Gerolf, effe proberen....

effe de zuifmat er tegenaan, draad is 0.3




Michael

IMG_7120-BorderMaker by Michaël DB, on Flickr


Dat is het voorlopig geworden mijn nieuwe knutselplek, ik ben er blij mee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

marc goovaerts

Je mag er zeker blij mee zijn. En zo netjes en ordelijk !  ;D

oebr

super ! ziet er zeer gerieflijk uit...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

De binnen handbereik hangende haardroger is goed gevonden. Bij mij ligt die altijd ergens moeilijk bereikbaar. Daar moet ik eens over nadenken of het niet beter kan. Want die heb ik inderdaad veel vast tijdens het knutselen.
Mooie werkplek. Wel weinig sporen van recente knutselwerkzaamheden ;)

Michael

Citaat van: PeterVG op 27 april 2016, 19:40:22 PM
De binnen handbereik hangende haardroger is goed gevonden. Bij mij ligt die altijd ergens moeilijk bereikbaar. Daar moet ik eens over nadenken of het niet beter kan. Want die heb ik inderdaad veel vast tijdens het knutselen.
Mooie werkplek. Wel weinig sporen van recente knutselwerkzaamheden ;)

Dat heb je allemaal goed gezien Peter, ik heb deze knutselwerkplek ook pas vandaag afgemaakt, vanaf morgen kan ik weer gaan knutselen. Ik had dit alles 10 jaar eerder moeten bedenken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TBCédric

Een tijdje geleden een Trix HLE 18 kunnen scoren voor een zéér goed prijsje. Enige nadeel: de livrei.

Het is niet een van mijn meest favoriete livreien van deze lok en staat haar het minst. Daarom dat ik mijn lokje ga laten herspuiten door iemand die de job wel gedaan moet krijgen. Omdat ik niet kon wachten, standaard mij :P , had ik via Gimp al eens even een "preview" gemaakt.


Voor
by Tren di Cédrico, on Flickr


Na
by Tren di Cédrico, on Flickr

Het kan nog even duren voor mijn lok aan de beurt is, maar ik kijk er al naar uit!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

oebr

inbouwen van een Lenz LR150 in een stevige behuizing (Arabel).

De LR150 is een RS485 repeatertje en wordt geleverd als pcb'tje met een los voedingetje. Een hoop losse kabeltjes bij elkaar dus...  Om een en ander wat netter op te lossen komt het pcb'tje in een aluminium bakje.
De netwerkstam wordt door de repeater gesplitst, een kant gaat naar een uitgangsbus om eventueel op verder te splitten, de andere tak wordt via een aangepast pcb'tje verdeeld naar enkele XLR-bussen waar dan throttles en multimuizen op aangesloten kunnen worden. Die kabels moeten dan en passant ook nog van xlr-stekkers voorzien worden.
De voeding wordt in een aangepaste behuizing op de achterzijde gemonteerd. Voordeel daarvan is dat de stroomtoevoer met een schakelaar onderbroken kan worden, oude stempel elektronica ;-)



Het moeilijkste is onderstussen achter de rug: de gaten voor de xlr-bussen zijn geboord (en netjes bovendien ) ...


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

raf

niet met treinen maar wel veel electronica
https://www.youtube.com/watch?v=nLtS0bSX5uA

zit ook een processor in om stabiel te blijven en het is 100% zelf bouw buiten de servo en ontvanger
en ik gebruik styro om de mal te maken

dus ja tot oktober geen treinen he mannen maar nu en dan hier komen kijken naar al dat mooi's doe ik dus wel
https://www.youtube.com/watch?v=KID63Ju8zNo
hier servo sturing ongeveer zelfde programma als dat ik de deuren van de loods open doe
dus ook puls breedte om de servo's aan te sturen naar de pic processor toe ;alleen de waardes wat moeten aan passen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ben

Bij gebrek aan vezels en ander zaaigoed wat eigenlijk eerst af moet maar wat aan de waslijn geprutst.



Gr, Ben.

SuSke

Alles losse dingetjes eindelijk eens in een "recuperatie" ladekastje sorteren  ;)
Man, man, wat krijgt een mens met de jaren allemaal bij elkaar gesprokkeld  8)
Zal zelfs een 2de ladekastje moeten recupereren  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Eerste pogingen in 3D-modelling met 123D Design van  Autodesk. Lijkt simpel (volgens de tutorials op youtube toch) maar blijkt iets lastiger. Oefenen zeker en dan richting 3D printing  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Doornroosje

Bezig met iets helemaal anders. De laatste voorbereidingen voor zaterdag. Dan doe ik nogmaals (voor de vijfde keer) de Ironman van Lanzarote mee. Ondertussen ben ik al enkele dagen op dit eiland en heb onder andere al gesproken met Luc van Lierde en enkele kansmakers op de titel. Zelf ben ik eerder recreant...

eddy