Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

philippe_007

Nu ben ik bezig met brood te bakken,
straks in de tuin wat gaan snoeien (zo heb ik weer wat basismateriaal (stammetjes) om bomen te maken :-) )

bollen neus

De LED rood/warm wit (gisteren hier binnen gekomen met de post) zal ik niet kunnen gebruiken te veel gele kleur dus terug naar het eerste gedacht om 2 aparte LED te gebruiken wat beter wit geeft. Ik wil zeker geen koud wit blauwe kleur hebben zoals bepaalde merken hebben gemonteerd standaards in hun modellen.
Den Eric.

raf

led verlichting aan het plaatsen op de baan
9 watt verbruik voor 2 meter baan lengte en mooier licht dan met een tl lamp vind ik




ik hoor het wel wat jullie der van vinden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Of het mooier licht is, dat is op een foto moeilijk te beoordelen. Een digitale camera compenseert automatisch voor de lichtkeur. TL kan ook mooi licht geven, als je de juiste kleur buis kiest.
Ik ben nog steeds een voorstander van TL, omdat je voor dezelfde hoeveelheid licht minder aanschafkosten hebt. En in stroomverbruik maakt het niks uit.

Ik zou de verlichting iets meer naar voren monteren. Dan vermijd je de schaduwen aan de voorkant van je treinen.

raf

klaas dat kan niet omdat daar een dak balk zit
de leds kosten 6.97 voor de 3 en de houders 6 euro voor de drie dus een 13 euro + nog wat bevestiging materiaal
ik zal eens een foto maken met de tl verlichting aan dan zie je het verschil
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#5915
80 watt tl verlichting nu





de balk die ik bedoelde .als al de spots hangen dan wil ik er nog een fries voor zetten zodat de spotjes daar achter vallen
er komt ook nog verlichting op het perron en tussen de rangeer sporen maar dat is na dat het achterste stuk is afgewerkt
de dubbele tl verlichting koste  54.95 in de legerstock al hier en dan is het 2X36 watt aan lampen  dat er brand en ik heb 8 meter kamer dus daar hangen zo 4 van deze
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Wederom, op de foto is moeilijk te zien of het mooier licht is. In ieder geval is de voorgrond beter verlicht, zodat je die schaduwen kwijt bent.

54 euro voor een dubbel TL armatuur is wel veel geld, zeker als het uit de dump komt. Bij de bouwmarkt koop je daar een nieuwe voor.
Ik heb laatst bij Praxis een paar armaturen gekocht van 1x36W voor 10 euro per stuk. Er zit een elektronisch voorschakelapparaat in, dus ze zijn heel licht.
En ze geven ongetwijfeld meer licht dan die ledspots voor totaal 13 euro. Dat is wat ik bedoel, bij TL heb je meer licht voor je geld.

raf

legerstock is hier geen dump maar gewoon nieuw materiaal

en veel licht wil ik juist niet hebben ik wil licht hebben waar ik sommige zaken iets meer mee kan belichten dan al de rest

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Figuren spoor O besteld , dus terug  wachten geblazen tot deze hier zijn om verder te kunnen.
Den Eric.

raf

tgv rijd terug zoals voorheen
de fout zat in de verlichting
er was een pinnetje door de krimpkous heen gekomen en dat maakt sluiting terwijl toch de verlichting bleef werken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Twee auto's krijg je niet in een kleine garage dus om geen ruzie te hebben met mijn 'madam' ben ik de garage aan het inrichten als werkplaats  ::)
Genoeg licht is een noodzaak als de ogen beginnen te verminderen:






Ik denk nog enkele maanden en ik kan terug actief deelnemen aan dit (onontbeerlijke) forum...  Ondertussen al geleerd dat voor iedere stukje van de renovatie ik de oorspronkelijk uitgetrokken tijd maal drie mag doen (en het budget ook veel hoger mag rekenen  :( ).




Bedankt aan de leden die via via lieten weten dat ze bezorgd waren dat ik niet meer actief was  ;)  Nog even (x3) geduld  :)
Groetjes, Peter


philippe_007

Vandaag een UV lichtbak gemaakt voor het belichten van printplaatsen....
deze week eens wat experimenteren....

Dirky

Citaat van: PeterC op 15 november 2015, 19:21:27 PM
Twee auto's krijg je niet in een kleine garage dus om geen ruzie te hebben met mijn 'madam' ben ik de garage aan het inrichten als werkplaats  ::)
Genoeg licht is een noodzaak als de ogen beginnen te verminderen:





Ik denk nog enkele maanden en ik kan terug actief deelnemen aan dit (onontbeerlijke) forum...  Ondertussen al geleerd dat voor iedere stukje van de renovatie ik de oorspronkelijk uitgetrokken tijd maal drie mag doen (en het budget ook veel hoger mag rekenen  :( ).




Bedankt aan de leden die via via lieten weten dat ze bezorgd waren dat ik niet meer actief was  ;)  Nog even (x3) geduld  :)

Foutje gemaakt Peter? >>> bij verbouwingen EERST de werkplaats in orde brengen. Dan gaat je werk vaak vlotter... ;)

PeterC

Citaat van: Dirky op 15 november 2015, 20:23:36 PM
Citaat van: PeterC op 15 november 2015, 19:21:27 PM
...ben ik de garage aan het inrichten als werkplaats  ::)

Foutje gemaakt Peter? >>> bij verbouwingen EERST de werkplaats in orde brengen. Dan gaat je werk vaak vlotter... ;)

Foutje?  Neen, dat wordt de definitieve werkplaats.  Ondertussen heb ik alle ruimten al eens als (tijdelijke) werkplaats gebruikt.  We wonen er nog niet; heeft zo zijn voordelen (naast de financiële nadelen - alle nutsvoorzieningen dubbel betalen).
Groetjes, Peter


dani

je had natuurlijk ook de garage aan "madam" kunnen schenken, dat zou een ideaal excuus zijn om een tweede garage bij te bouwen, en die groot genoeg te maken voor de auto EN werkplaats, en misschien met een verdieping er op ?

Maar ja, dat kost dan wel weer een pak geld extra en als ik je bericht lees over bestede tijd en budget dan vermoed ik dat het niet voor meteen zou zijn.   In elk geval  tof om te lezen dat de dingen stilaan opschieten !!  Succes nog met de werken en nu heb je dan eindelijk de "vaste" werkplek...

En binnenkort weer trein-exploten, ik kijk er naar uit !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.