Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

#5130
ha dus er zijn er meerdere
dan is het aan het freesje als ik de bak hier heb om een voorkant te gaan frezen
dan een malletje en dan gieten in hars

ok wie wil er dus zo een bak voor tussen de draai stellen van een roco
doe me een pb anders kan ik het niet bij houden want ik heb alzeimer licht je weet wel
maar een MR44 had toch maar 2 ramen vooraan ????

ik kan eigenlijk nergens de groene versie vinden buiten een vermelding bij http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=AR#AR 44
en daar is alleen maar de 44 vermeld van CARAVELLE MODELS die epoche III zou zijn de andere zijn epoche IV
en van die vind ik dus geen afbeelding
de raam partij maken zou gaan probleem mogen zijn
de MR46 heeft 3 ramen maar dat is een heel andere body
en de MR 49 heeft ook 3 ramen maar is dan ook weer heel anders
als er iemand een afbeelding heeft dan zie ik ze graag komen want dan zou ik kunnen beginnen tekenen
als mijn body hier is want ik heb wat maten nodig om het juist te krijgen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

foto's van die bak






het is wel flinterdun hoor wat ik hier gemaakt heb want anders past het niet over dat chassis deel
je zult het wel net zoals ik moeten vast zetten met wat twee kanten plakkende plakband
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 13 juli 2015, 11:58:55 AM
ha dus er zijn er meerdere
dan is het aan het freesje als ik de bak hier heb om een voorkant te gaan frezen
dan een malletje en dan gieten in hars

maar een MR44 had toch maar 2 ramen vooraan ????
[

gr raf
Als ik de bronnen goed interpreteer: de kap is voor een 43 of 44 maar wel de gemoderniseerde versie. Na revisie hadden ze twee grote ramen vooraan en de verluchtingsrooster was weg. De kleur was dan geel oranje. Ze hadden dan ook dubbele koplampen.
Je zou zelfs een versie met één koplamp kunnen maken.
Je zou aan dat boek moeten geraken.

ACFI

In het boek over de serie 603reeks 43 van Nicolas Collections, staan een aantal foto's van de eerste groene uitvoeringen (o.a. met een of twee koplampen).

Model staat ook op mijn altijd langer wenslijstje.

ACFI

raf

#5134
denk hem gevonden te hebben

maar dat is een type 43 en geen 44 dus een ander stel

en dus de twee koppen moeten veranderd worden ook nog
nog een foto gevonden


hier zit de rooster hoger dan op de werkelijke foto maar dit is dan ook een modelletje
ik denk dat als ik vanaf de lampen omhoog dat stuk opnieuw maak het best te doen is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 13 juli 2015, 12:49:39 PM
denk hem gevonden te hebben

maar dat is een type 43 en geen 44 dus een ander stel

en dus de twee koppen moeten veranderd worden ook nog
nog een foto gevonden

hier zit de rooster hoger dan op de werkelijke foto maar dit is dan ook een modelletje
ik denk dat als ik vanaf de lampen omhoog dat stuk opnieuw maak het best te doen is

gr raf
Nee hoor, de kast is hetzelfde, alleen de aandrijving was anders

raf

dan is het nu wachten tot de kast binnen is en ik alles kan opmeten om dat beginnen te tekenen
enkele koplampen en drie vensters moeilijk kan dat niet zijn
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stevend

#5137
Ik kan enkel Hugo bijtreden.
Enige info : de eerste in dienst name gebeurde met een 12 cilinder GM dieselmotor in lijn geplaatst.
En leverde 356 pk.
In de loop van de 70er jaren kregen ze een nieuwe GM motor en een hydrologische ophanging van Voith.
Wat de aandrijving betreft , dit gebeurde met 2 assen op 1 draaistel .
Wat in tegenstelling met de 602 - 603 stellen zijn , die op 1 as aangedreven zijn maar op beide assen.
Bij de verbouwing van de 604 stak men de motor volledig onder de kast.
Dit had als voordeel meer ruimte in het passagiersruimte , het zwaartepunt lag lager en kon men
er makkelijker bij voor onderhoud .

Ook ik heb niets specifieks kunnen vinden over de fronten .
Maar , daar ze geen melding over maken bij de reeks 604 , als een volledige beschrijving van 602 - 603,
kan je aannemen dat deze kasten identiek waren .

Wel steekt volgens mij de verluchtingsrooster juist onder de dakrand , die tevens
( als ik de foto's bekijk ) vooraan iets afhelt . Ook daarvan is niets vermeld .

Ho , type 602 - 603 - 604 veranderden in reeks 42 - 43 en 44 in '71 ( maar das eigenlijk parate kennis niet ? )

Mvg



raf

de aandrijving is voor het model niet belangrijk
iedereen gaat toch een ander chassis er onder zetten
ik ga gebruiken wat ik heb en dat is een bobo 97001 van de sncf
maar het gaat er om of ik de kast juist krijg wat de vensters aan gaat
het rooster was denk ik meer zoals de z/w foto die ik gevonden had en dus niet zoals op het model
dus de rooster komt dichter op de ramen te zitten
het rooster zal een ets deel moeten worden denk ik
en dan liefst langs achter te monteren dan kunnen er iets groter randen aan blijven zitten om het vast te zetten
ik heb de kast nog niet hier maar ik denk dat een wagon even breed is als de kast dus ik kan beginnen tekenen
natuurlijk met een plan was ik beter af geweest maar ??? wie heeft dat ergens in een kast liggen
ikke nie
ik heb wel een boek over diesels van de nmbs maar daar staan deze niet in
gr raf 

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Het rooster zit inderdaad net onder het dak. Het was de ventilatie van de wagen, dus enkel actief als die reed! Comfortabel hé.

Martin Welberg

Fremo USA modulebakske maken..

marc goovaerts

Citaat van: Huugooke op 13 juli 2015, 14:52:52 PM
Het rooster zit inderdaad net onder het dak. Het was de ventilatie van de wagen, dus enkel actief als die reed! Comfortabel hé.
Misschien stonden ze toen niet zo veel stil ? Een potdichte trein met airco is in het geval van stroompanne helemaal een bakoven.

raf

tekening gemaakt



dit is alleen wat ik ga kunnen frezen de rest van de delen moeten nog worden gemaakt
van de slangen en dergelijke die er normaal aan hangen heb ik er wel een paar als mal
maar ik weet niet of deze altijd alleen hebben gereden want dan bouw ik ze als dat zo is zonder koppelingen
dan is het front veel mooier
ik hoor het wel wat jullie der van vinden
de kanten worden wel afgerond als het geheel gevreesd word maar voorlopig in 2 da das wa gemakkelijker tekenen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#5143

da zou het moeten worden

het eventjes op een wagon front gelegd dat zegt iets meer
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

efl045

Dag Raf,

Op oude foto's in het boek De Route zie ik dat de roosters van een 43 en een 44 verschillend zijn: de 43 had een 3 delig rooster, op de plaats waar jij nu de roosteropening hebt voorzien, de 44 had een 1 delig rooster dat hoger zat, in het dak.
Ik slaag er evenwel niet in de foto's te uploaden...

Groeten,

Franky