Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

Pfff,   ik ben nu al een hele tijd bezig met de electronica voor onder de baan.
Dat is zo een prutswerk, en je ziet er naderhand NIKS meer van.  Maar toch moet het gedaan worden.

Gisteravond nog tot kot in de nacht (3u) zitten solderen aan een stuurprintje  tussen de Master Arduino en de  "accessoires" kanalen (bvb ontkoppelaars etc), een  interface printje voor de  "hard reset" commando's naar de 3 slaves, de ingang op het DCC signaal en de sturing van het relais dat de 220V  voeding  (Märklin trafo)  aan en uit schakelt voor de wisselbediening, en dan nog een  gelijkrichter / spanningsregelaar /  Voltmeter module voor de wissels.  Tussendoor dan nog een frontpaneeltje printen met de 3D printer, nog wat testen, de software nog een beetje aanpassen, dan alles in het paneeltje monteren, aansluiten, draadjes solderen en dan kijk je naar de klok en beseft dat het bedtijd is....

Maar ooit zal ik blij zijn dat ik al die uren geïnvesteerd heb.  Zelfbouw sturingen...   het is misschien niet voor iedereen bestemd, maar wat je zelf doet, ....    neemt meer tijd in beslag :-) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

de ju da klinkt bekend bij mijn was het 2 uur deze nacht
niet stuur printen maar papieren rommel aan het door spitten wat wet texten aan gaat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: dani op 09 juni 2015, 09:12:47 AMMaar ooit zal ik blij zijn dat ik al die uren geïnvesteerd heb.  Zelfbouw sturingen...   het is misschien niet voor iedereen bestemd, maar wat je zelf doet, ....    neemt meer tijd in beslag :-) :)

Ik zou het niet beter kunnen zeggen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

het gaat om de veldoening, hee Gerolf...
Of je echt geld bespaart betwijfel ik, maar het houdt de geest jong.  (en ik moet zeggen dat ik al heeeeel wat geleerd heb ook in die 5 jaar)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stedahult

Met het RTS kanon Polák vezels schieten..
Mvh. Steef

Michael

Citaat van: Stedahult op 10 juni 2015, 17:36:53 PM
Met het RTS kanon Polák vezels schieten..

En Steef hoe bevalt dat? Heb dat apparaat vorige week aangeschaft maar nog niet getest.
Had je ervaring met de Noch stok? Voor /tegen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

Nochstok-Kliko!

Dat RTS kanon werkt heel rap. Tot 12mm, anders moet er een 55 kV er aan te pas komen.
Niets geen spijt van de aankoop, zondag of maandag is het begrassen klaar. Dan heb ik
in twee weken (in totaal) 3m bij 0.6m begrast op de Walberg manier. In 8 verschillende
kleuren en 5 verschillende lengtes. Het is vooral de snelheid waarmee de vezels uit het
apparaat schieten. Letterlijk dus. Binnenkort bij een maatje ook even een paar bakken in
het gras schieten. Die wil ook graag verder met prutsen.
Mvh. Steef

Chrisrail

#5062
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

centauri167

Super gevonden, ziet er perfect uit, respect !

dani

Professioneel gemaakt, CHris.
En je doet je naam eer aan:  ChrisRAIL heeft ook opbergmeubilair op Railtjes.    HANDIG !!

Echt Prachtig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Ja hij heeft al veel geleerd op de club.... ;D ;D

;)

Chrisrail

#5066
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

minitreintje

Uitreiking diploma -> GESLAAGD :)

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Ben

Heel goed Dylan, proficiat. :)

Gr, Ben.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.