Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

OlivierV

De binnenverlichting in mijn groene trek-duw set M2's in orde gebracht/afgewerkt.

En dat voor nog geen €2 euro voor de hele stam.
Toch handig als je warmwitte SMD's hebt liggen, wat weerstanden, ene kapotte wisselspoel en wat draad om voor stroomafname te zorgen.

Nu links en rechts nog wat figuurtjes en een blauwe reeks 25 e-loc wanneer deze uitkomt (ben er al voor aan het sparen! :D

Superen Marklin M2

Superen Marklin M2

Superen Marklin M2

Groet,

Olivier die net nog en passant een mug de verdoemenis ingeklopt heeft.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

marc goovaerts

Mooi. Ook de dame op het computerscherm is in volle bewondering  ;D

bollen neus

Na de afwerking van dubbel tractie STRUCTON 9505/TMY106 Great Northern begonnen aan de Jernbanen Di3.628 versie terug in dezelfde lijn van "gele banaan".
Den Eric.

Michael

Citaat van: bollen neus op 08 augustus 2014, 16:09:09 PM
Na de afwerking van dubbel tractie STRUCTON 9505/TMY106 Great Northern begonnen aan de Jernbanen Di3.628 versie terug in dezelfde lijn van "gele banaan".
Den Eric.

Eric je stucton is schitterend geworden, mooi gedetailleerd en professioneel geweatherd, mijn complimenten, ik kon het niet laten om je werk op het andere forum even te bekijken. Mooi mooi mooi.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bollen neus

Er is ook niemand die zegt dat je dat niet mag hé (enne het kost zelfs geen geld  ;D ) , toch dank van deze mooie commentaar.
Den Eric.

raf


vandaag de eind trap in elkaar gezet zoals ik hem bedacht heb.
en hij blijkt nog te werken ook nog
nu heb ik als ik dit zo gebruik een galvanische gescheiden sturing zodat er van de baan geen storingen naar de pic kunnen komen

https://www.youtube.com/watch?v=JdP-C5QwUCo&feature=youtu.be

nu deze avond alles op een printje gemonteerd en morgen dan de pic programmeren en kijken of het ook zo wil werken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Het lezen van een forum en er achter komen dat er zoveel tijd wordt verspild aan het lullen over niet interessante dingen die in mijn ogen voornamelijk 3 rail zijn geinspireerd, denk dat het voor mij maar einde oefening is....

dani

Zijn het weer de 3 railers ? Het minderwaardig uitschot ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 09 augustus 2014, 08:51:16 AM
Zijn het weer de 3 railers ? Het minderwaardig uitschot ?
Misschien bedoelt Milicomarty dat andere forum? Hier kan je toch moeilijk klagen van "overaandacht" voor drie-rail.

raf

3 rail zijn dat die mensen die nooit problemen hebben met vuile rails
die met alles kunnen rijden wat je je maar kunt voorstellen
die meer keuze hebben wat het wagen park en machines aan gaat
ach ja die mensen al weer

maar eigenlijk als je een trein baan bekijkt dan is maar van heel de opzet 10 à 20 % rijdend materiaal en de rest is scenery
dus ik vind het als 3 railer niet zo erg .
daarbij wat ik bouw werkt ook voor 2 rail want de TGV die ik heb rijden te samen met het roco treinstel is twee rail
maar ja ik maak eigenlijk liever onder scheid tussen modelkoper en modelbouwers  .
al zijn de laatste met uitsterven bedreigd

sorry als ik me aangesproken voelde  maar het was deze regel die me daar toe aan zet en eigenlijk was mijn laatste posting misschien de aanzet daar toe


Citaat van: milocomarty op 09 augustus 2014, 01:04:15 AM
over niet interessante dingen die in mijn ogen
maar marty als je goed had gekeken dan zou je gezien hebben dat het een twee rail onder stel van een nmbs lok was waar ik de test mee heb gedaan .
het test spoor is opgebouwd om ALLE HO type's te kunnen laten rijden.

maar net zoals op alle andere fora (of is het forums) zitten er mensen met andere verwachtingen.

gr raf ik ga nog wat verder met modelBOUWEN




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Chrisrail

#3595
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

raf

eigenlijk weer een eindeloze discussie

over hoeveel % van de markt spreken we dan als we spreken over schaal modellen
ruw geschat 2 % of kom maak er 4 % van
hoeveel van de mensen die een spoor baan hebben en die NIET hier op het forum zitten rijden met schaal modellen
enkelingen die een baan op zolder hebben en nooit naar buiten toe komen .
zo is er ook het verschil tussen een spoor baan een een spoormodelbaan
een spoorbaan is zoals de handelaars graag hebben en dus een verzameling van zoveel mogelijk sporen en vooral dure wissels

een spoormodel baan is een landschap met als blik vanger een spoorbaan annex station emplacement  met een bepaald thema

een club of module baan kan een combinatie zijn van beide.
marklin rijders blijven meestal bij marklin en roco mensen bij roco enz.
maar het 3 rail segment is toch voor de twee railers belangrijk want anders zouden er geen 3 rail wiel sets verkocht worden
en zouden leveranciers niet de mogelijkheid bieden om een bepaalde loco zowel 3 als 2 rail aan te bieden

maar dat maakt eigenlijk allemaal geen meter uit als je maar plezier in de hobby kunt hebben
zaniken over een perfecte loc /wagon die voorbij zoeft over een baan waar je door de bovenleiding masten haast de rails niet meer kunt zien en dan met de pantografen omlaag rijden hoe vaak heb ik dat niet reeds gezien op menige baan .

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ludwig

Citaat van: Chrisrail op 09 augustus 2014, 14:15:56 PM
Citaat van: raf op 09 augustus 2014, 09:04:41 AM
3 rail zijn dat die mensen die nooit problemen hebben met vuile rails
die met alles kunnen rijden wat je je maar kunt voorstellen  ?????

Behalve met rijtuigen die op schaal gemaakt zijn ( ontsporingen )  ;D ;D

;)

Straf want mijn TEE rijtuigen van Marklin gaan hier perfect door alle bochten en wissels. ;)
Verder inderdaad een onnodige discussie. :(
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Huugooke

En nu braaf zijn hé kindjes, geen spoor-racisme hier!
Allemaal samen op de tonen van "Ben je blank of ben je zwart" van ons Isabelle A:

"Rij je drierail of slechts met twee,
Iedereen telt hier volwaardig mee!
treintjes rijden nu heen en weer,
daar komt het toch maar op neer"

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2