Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

telaat ik heb deze reeds besteld

om zeker te zijn twee soorten besteld

http://lighthouseleds.com/3mm-led-white-ultra-bright-13-000-mcd.html



http://lighthouseleds.com/3mm-led-warm-white-ultra-bright-16-000-mcd.html


deze kosten maar 0.18 $
en ik heb daar een account reeds een tijdje dus ik krijg ze goed koop opgestuurd

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Locs 2802 en 2840 aan het inrijden , mijn hartelijke dank gaat uit naar Erik ( eve) voor de ombouw van beide locs. ;)
De 2840 was oorspronkelijk ook een 2802 , maar deze heb ik dus een ander nummer gegeven.

Michael

Citaat van: Michael op 19 juni 2014, 14:48:31 PM
Citaat van: PeterC op 08 juni 2014, 16:54:03 PM


Nu even bezig met een poging om een geloofwaardig natuurstenen muurtje te maken ter ondersteuning van een mechanisch sein.

Aan de slag met blauwe isolatieplaat en een potloodje:



Vandaag proefstukje ontvangen

Onbewerkt



Hierna enkele foto's waarbij ik wat steentjes heb gekrast.







PerterC dit lijkt mij het goede materiaal, ik heb al besteld indien je meer info wilt hebben stuur maar PM.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Michaël, de opmerkingen uit vorige antwoorden in deze materie in gedachte gehouden en merk, soort en gewicht genoteerd?  Zoja welke?

Het lijkt inderdaad sterk op de plaat die ik heb maar dat is een stuk die al in een woning dienst heeft gedaan en bij een verbouwing is gerecupereerd.  Wie weet hoe lang die plaat in die woning heeft gezeten.  De samenstelling is vermoedelijk al anders...

Hoe heb je de lijntjes getrokken en wat is de hoogte van de steentjes in je voorbeeld.  Op mijn blokje zijn de stenen 4 en 2 mm hoog.
Groetjes, Peter


Michael

Peter ik heb snel even een paar lijntjes getrokken hoogte 2 mm lengte uit de losse hand om en nabij 4 mm.
De plaat: Floormate 200-A - 5cm, (120x60cm)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterC

Floormate lijkt van Dow te zijn.  Dus ga ik toch even in die zaak in Aalst gaan kijken.  Maar dat zal ten vroegste voor binnen veertien dagen zijn: volgend weekend wordt het zwaar metaal ...  :)

Groetjes, Peter


Havoc

Als je nog dingen in blauw schuim wil zien: Rogue Country Rest van de website is ook wel de moeite...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 20 juni 2014, 21:09:21 PM
Als je nog dingen in blauw schuim wil zien: Rogue Country Rest van de website is ook wel de moeite...

Die site had ik al eens bezocht: de moeite!


Groetjes, Peter


Michael

Citaat van: PeterC op 20 juni 2014, 21:08:42 PM
Floormate lijkt van Dow te zijn.  Dus ga ik toch even in die zaak in Aalst gaan kijken.  Maar dat zal ten vroegste voor binnen veertien dagen zijn: volgend weekend wordt het zwaar metaal ...  :)

Peter kik maar of je die daar kan vinden, ik weet niet of je wel eens naar de beurs in Houten gaat maar anders kan ik wel regelen dat je daar een plaat kan meenemen.
Zwaar metaal dat is een andere hobby. ;D ;D ;D
Citaat van: Havoc op 20 juni 2014, 21:09:21 PM
Als je nog dingen in blauw schuim wil zien: Rogue Country Rest van de website is ook wel de moeite...

Prachtig wat men daar laat zien, maar dat zijn beeldhouwers Kunstig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Michael,
Wie ben ik om je de les te spellen, maar ik denk moest je krassen met een iets scherper voorwerp dan een potlood,het resultaat nog beter zou zijn :-\

;)

Klaas Zondervan

Citaat van: PeterC op 20 juni 2014, 21:08:42 PM
Floormate lijkt van Dow te zijn. 
Lijkt niet alleen. Floormate en Roofmate zijn merknamen van Dow.

Michael

Citaat van: Rangeerduivel op 20 juni 2014, 22:11:07 PM
Michael,
Wie ben ik om je de les te spellen, maar ik denk moest je krassen met een iets scherper voorwerp dan een potlood,het resultaat nog beter zou zijn :-\

;)

Rudy je kan je zo vergissen ik denk dat het beter is om met een potlood te doen want dit was en stalen pen, veel te scherp (en te gehaast).
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Als je het oppervlak van de stenen gladder wil houden kan je de voegen snijden met een mesje (X-acto bvb).

Zo deed ik het:
Uit een stukje (blauwe) isolatieplaat twee muurtjes gesneden en in vorm geschuurd (verschrikkelijk stof...).
Daarna steentjes ingesneden met een X-acto mes.




luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

De belichting LED warm wit en rood in beide locomotieven voorzien voor de dubbel tractie, eerste loc verzorgd ook de stroomvoorziening van de motor in de tweede tweede, de tweede zorgt voor de stroom van de LED. Enkel nog wat draadjes hier en daar wat vastleggen met tape en we kunnen beginnen aan de kap te veranderen van de TMY106, moet hier en daar wat extra stukken voorzien worden zoals spiegels, kleine oranje pinklichten (dienen voor traag rijden bij rangeren), en dan verder afwerken naar groot model, cabines schilderen en vervuilen. Wachten op donor model dat onderweg is uit Italië tja ze zijn schaars te vinden de juiste donors. ook al omdat Roco maar 2 modellen meer uitbrengt , rest wordt niet meer bijgemaakt,

Den Eric.

doomslu

Eric, binnenkort wordt de markt overspoeld met potentiële donors.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *