Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Klaas Zondervan

In die wanden moeten nog poortjes komen waar de treinen doorheen rijden. Maar aangezien het systeem enige vrijheid geeft in de positie van de sporen, mag de bouwer die poortjes er zelf in zagen.

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

philippe_007

Allemaal mooi en wel, maar hoe worden de bakken dan aan elkaar aangesloten als de bouwer zelf de poortjes mag plaatsen ? Er wordt toch tussen elke bak geen black box voorzien ?

Kautenbach

Hmm, probeer alleen maar een aantal dingen te combineren tot een leuke bak....




da's geen grapje, volgens mij zelfs een prachtig idee ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: philippe_007 op 14 september 2013, 11:02:56 AM
Allemaal mooi en wel, maar hoe worden de bakken dan aan elkaar aangesloten als de bouwer zelf de poortjes mag plaatsen ? Er wordt toch tussen elke bak geen black box voorzien ?
Er is wel een black box voorzien. Daarin kan tijdens de opbouw enige correctie plaatsvinden in de spoorligging.
Maar als je het fijne er van wil weten kun je beter het betreffende draadje lezen
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47496.msg3221378648/topicseen.html#msg3221378648
Wel veel leesvoer, want ze zijn al een poosje bezig.

Michael

Eindelijk begonnen met rails leggen op de module baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Citaat van: Michael op 15 september 2013, 20:01:09 PM
Eindelijk begonnen met rails leggen op de module baan.

Vind ik leuk :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Citaat van: evan op 15 september 2013, 20:16:33 PM
Citaat van: Michael op 15 september 2013, 20:01:09 PM
Eindelijk begonnen met rails leggen op de module baan.

Vind ik leuk :)

Evan ik ook, alleen ik heb niet zoveel tijd om er aan te werken, hoop binnen kort het draadje van lijn 154 weer op te rakelen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Waar ik mee bezig ben?
De ganse dag MSM 129 nagelezen en correcties aangebracht.
De nieuwsrubriek viel pas om 20u30 in de elektronische brievenbus. Moet morgenvroeg gelayout worden... even een spurtje.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Eres

Vandaar dat je hulp moet hebben Luc bij je baan en daardoor schiet ik er bij in.

Het zal best pittig zijn om dat te doen. Wens je er sterkte bij. Velen zullen je dankbaar zijn zonder meer

Wim 

Jurgen

Citaat van: doomslu op 15 september 2013, 21:12:13 PM
Waar ik mee bezig ben?
De ganse dag MSM 129 nagelezen en correcties aangebracht.
De nieuwsrubriek viel pas om 20u30 in de elektronische brievenbus. Moet morgenvroeg gelayout worden... even een spurtje.  ;)


En de juiste tekst bij de juiste foto op de juiste plaats deze keer hé!  :D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 15 september 2013, 21:43:19 PM
Citaat van: doomslu op 15 september 2013, 21:12:13 PM
Waar ik mee bezig ben?
De ganse dag MSM 129 nagelezen en correcties aangebracht.
De nieuwsrubriek viel pas om 20u30 in de elektronische brievenbus. Moet morgenvroeg gelayout worden... even een spurtje.  ;)


En de juiste tekst bij de juiste foto op de juiste plaats deze keer hé!  :D ;)
Hey! Dat was niet mijn schuld hé. Ik had het gezien, maar er is nog een foutje gebeurd bij de correctie...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

 ;D


Ach, liever een magazine met hier en daar eens een foutje, dan helemaal geen magazine.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Martin Welberg

Citaat van: philippe_007 op 14 september 2013, 11:02:56 AM
Allemaal mooi en wel, maar hoe worden de bakken dan aan elkaar aangesloten als de bouwer zelf de poortjes mag plaatsen ? Er wordt toch tussen elke bak geen black box voorzien ?

Komt idd tussen elke inbreng een blackbox, elke deelnemer heeft links en recht een 30 cm die gekoppeld gaan worden met de buurman, 60cm totale BB tussen de bakken..

Herwig

@ Martin,

Bakken:
- lijkt véél  B.B.  t.o.v. totale breedte van de bak?  (breedte = van links naar rechts..). Blijft er in verhouding nog voldoende bruikbare, zichtbare ruimte over...?
- die bovenlat (fries), hangt die er los aan (d.w.z. makkelijk demonteerbaar) ?    Anders wordt het afbouwen van de scenery een ware  "hernia"-bezigheid... ?
- dat linker platform, schuift dat in de B.B. van de linker buurbak...?
- ziet er anders wel solide en netjes uit...
- eigen poten of apart onderstel?

Avondgroeten,    Herwig