Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kees-Jan


OlivierV

Citaat van: conducteur op 16 juni 2013, 23:01:09 PM
Zeer mooi, maar kun je de foto's niet direct op groot formaat plaatsen, ik vind het nogal ambetant om telkens te moeten klikken... (het is maar een vraag he)
Dat is iets wat ik ook vind. De meeste mensen hun internet is snel genoeg en de meesten hun scherm is ook groot genoeg.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michiel

Citaat van: rixke rail op 16 juni 2013, 22:58:40 PM
Recent aangekocht, de locloods van Bachmann :



Foto is klikbaar om te vergroten.
Eric, deze Amerkaanse loods komt erg Belgisch over. Prima keus, en ze ziet er erg overtuigend uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Waar zijn we nu mee bezig?

Proberen om enkele topics op dit forum te volgen...

Vroeger had ik wat werk en (tamelijk) veel vrije tijd en nu is het net andersom...

:( :( :(

Groetjes, Peter


Kees-Jan

De stand aan het opbouwen voor proef:


Stand Sinsheim by Rail-Kees, on Flickr

Kees-Jan

Nieuw speeltje aan het testen:


Gröger Köf by Rail-Kees, on Flickr


Schienenlaschen by Rail-Kees, on Flickr

Nog wat onwennig maar dat komt wel goed.

krisds

De laatste foto's zijn echt om van achterover te vallen Kees jan. Al is die locloods ook wel mooi. Ik hou wel van die baksteen-beton bouwstijl

rixke rail

Citaat van: krisds op 18 juni 2013, 22:42:13 PM
De laatste foto's zijn echt om van achterover te vallen Kees jan. Al is die locloods ook wel mooi. Ik hou wel van die baksteen-beton bouwstijl

Citaat van: Michiel op 17 juni 2013, 09:53:57 AM
Citaat van: rixke rail op 16 juni 2013, 22:58:40 PM
Recent aangekocht, de locloods van Bachmann :



Foto is klikbaar om te vergroten.
Eric, deze Amerkaanse loods komt erg Belgisch over. Prima keus, en ze ziet er erg overtuigend uit.

Merci mannen, even een update misschien ?
Vlaggen gemaakt :



1969 : de NMBS-hostess, mobiele rangeerder en stationschef gingen, na het vertrek van de notabelen voor het uitreiken van de veiligheidsvlaggen, nog even alleen op de foto. De diesels hebben het intussen overgenomen.



Een overzicht van het hele emplacement :



Er moeten nog twee waterkranen opkomen.
Wordt dus vervolgd ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

@ Kees-Jan : U bent zéér zeker goed bezig, wat een details !  8)
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Eres

Kees Jan

Ontzettend mooi om dat alles te zien. Zoals eerder gezegd ben je heel goed bezig

Wim

philippe_007

Vandaag enkele boompjes gemaakt met de zoon. Elk 2, al een geluk dat ik geen bos moet maken, ik zou enkele weken zoet zijn ;-)









Deze zijn niet bedoeld voor mijn minibaantje, maar daar staan ze uit de weg om te drogen.
2 gaan er naar mijn zoon zijn treinbaan, 1 op mijn diarama (loc depot) en 1 moet nog een bestemming krijgen.

Mvg,

Sattrickske

Aan het nadenken over de aanschaf van een logic analyzer of er zelf eentje bouwen.  Aangezien we voor de hobby en ook erbuiten steeds meer en meer met digitale signalen te maken hebben, is dit niet echt een hebbeding meer, maar steeds meer een noodzaak.  Met een 2 PIC microcontrollers kan ik er eentje bouwen voor net geen 20€, een open-source kit kost er 50€, en een complete rond de 300€.

Voorlopig haalt de open-source kit het, vooral omdat ik te weinig tijd heb om er zelf één te ontwikkelen.  Een bandbreedte van 50MHz gespreid over 8 kanalen moet voldoende zijn, de open-source kit haalt 100Mhz uit 16 kanalen of 50MHz uit 32 kanalen.

Havoc

Heb een collega die dit gebruikt en er heel tevreden over is: http://www.saleae.com/logic16?gclid=CM7896Oo_bcCFc3HtAodpjgAsQ

Kan je eens een link naar die open source kit doorgeven aub? Dat zal er hier misschien ook meer dan 1 interesseren. Eerlijk gezegd, voor het verschil tussen €20.00 en €50.00 probeer ik niet zelf iets te ontwikkelen. Tenminste als het een kit is van bouwen en gebruiken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Die ben ik inderdaad ook tegengekomen en die ziet er zeer degelijk uit.
De open-source is deze: http://dangerousprototypes.com/open-logic-sniffer
En hier kan je 'm kopen: http://www.watterott.com/de/Open-Logic-Sniffer.  In Hongkong/China, kan je 'm wel goedkoper vinden, maar lange verzendtijd + risico op extra taks.  De kit is al gebouwd, het enige dat ontbreekt is de behuizing en de kabels (5.39€ extra voor de probes)

En wat het verschil betreft tussen 20€ en 50€, eerlijk gezegd, zou ik het enkel voor de sport zelf ontwikkelen; maar aangezien ik de laatste tijd nogal druk bezig ben, ga ik deze keer toch voor de aanschaf kiezen.  De laatste tijd heb ik al te vaak een logic analyzer nodig gehad en de tijd ontbreekt om er zelf eentje in mekaar te boksen.
Op dit ogenblik heeft de open-logic-sniffer een (serieus) streepje voor op de Saleae (vooral de prijs!).  Voor als het iets minder mag is er ook nog deze, net geen 8€, maar een miserie om aan de praat te krijgen.

Havoc

Ik ga dat eens rustig lezen, maar een eerste blik ziet er goed uit. Enige nadeel is de toch wel beperkte bufferdiepte. 12k samples aan 200MHz daar kom je niet ver mee (60 us). Langs de andere kant is de Logic een stuk trager. Ziet er een stuk betrouwbaarder uit dan die laatste link.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MARKLINRIJDER

Nog maar eens geveltje gelaserd:



Grtjs,

David