Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Dirky

Zo ziet het brugje er nu uit (met mijn twee grote favorieten er bovenop :-)):

IMG_20201114_174010_resized_20201114_054030569 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

(Aan beide locs heb ik als kind buitengewoon veel plezier beleefd. In 't korte krijgen ze een digitaal binnenwerk... )

efl045


raf

hier ben ik ook al mijn loks aan het uitrusten met ombouwsets met magneten en dan esu V5 decoders er in

het gaat nog eventjes duren voor ze allemaal gedaan zijn hoor maar het komt goed
en nadien rijden deze machines zoals nooit tevoren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Waterman

Deze had om helemaal af te zijn nog een likje verf nodig om de draadjes te camoufleren, en er moesten nog een paar details gemonteerd worden. Het blijkt helaas ook een ontspoorderke te zijn, maar dat ligt allicht meer aan mijn Fleischmann-wissels dan aan de loc zelf  :(

20201114_203329 by Patrick VdBossche, on Flickr

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 15 november 2020, 12:47:17 PM
Het blijkt helaas ook een ontspoorderke te zijn, maar dat ligt allicht meer aan mijn Fleischmann-wissels dan aan de loc zelf  :(

Mijn ervaring is ook dat deze tot de klasse van minder goede loc's van Roco behoren...,
ontsporen, minder goede stroomafname enz...
De "jongere/modernere" versie (met 8pins decoderstekker) lijkt mij op alle gebied een beter concept!


;)

Klaas Zondervan

Het zou goed aan de Profi wissel kunnen liggen. Die voldoen op het punt van de groefwijdte niet aan de NEM normen.
Het helpt misschien als je de wielen op de assen iets dichter naar elkaar toe drukt.

Waterman

De loc rijdt probleemloos door sommige wissels, en ontspoort dan steevast weer in andere. Daarom dat ik ervan uitging dat het probleem eerder bij bepaalde wissels ligt.

Mijn BR01 met vier van die kleine wieltjes vooraan gaat overal feilloos door, mijn BR41/42 met ook maar 2 kleine wieletjes vooraan gaat ook regelmatig uit de wissels.

De stroomafname is inderdaad belabberd, vooral omdat net als bij mijn Roco type 80 de wielen al na een paar rondjes steeds weer vuil zijn!
Mijn rails liggen nu niet uitermate proper momenteel maar bij deze twee locs valt het toch op dat ze ontzettend snel vuil worden!

raf

als hij steeds in dezelfde wissel ontspoord zou ik die wissel toch eens goed bekijken want dan is er met die wissel iets verkeerd;
ik heb het niet ook voorgehad en na het verlengen van de strijk regels was dat probleem opgelost

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

nmbssncb

Citaat van: Dirky op 14 november 2020, 17:49:35 PM
Zo ziet het brugje er nu uit (met mijn twee grote favorieten er bovenop :-)):

IMG_20201114_174010_resized_20201114_054030569 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

(Aan beide locs heb ik als kind buitengewoon veel plezier beleefd. In 't korte krijgen ze een digitaal binnenwerk... )

De 3021 - diesel V200 - was mijn eerste locomotief in 1958.
De 2de of 3de was de stoomlocomotief 3026 met telex (dezelfde op de foto of is het de 3048?).

De 3026 is gedigitaliseerd met een ESU permanent magneet (LFCM) en een oude LokPilot V1.0 DCC.  Doet het goed maar het is een luidruchtige locomotief (heeft veel kilometers afgelegd in mijn jeugd) en is behoorlijk zwaar (730 gram).

Het dak van de 3021 heb ik een beetje beschadigd met een schoonmaakmiddel (helaas).


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

Herwig

#9534
Welke DB BR 01 - uitvoering van Märklin  ?
 
2 (twee) Märklin-locs 3-rail heb 'k:     
(een DB BR 80   en)
deze  DB BR 01-stomer sneltrein en wel in de oudste F800 of 3008-versie, zonder telex-koppeling noch rookgenerator en die zijn van voor (pré) 1960. 
Er hangt geen geniete tender achter maar een minder fraaie gelaste, gladde .... .        Is dit dan de  'Zwitserse'  tender ?    De tendervariant met rivetten had wel mooier geweest ..... 

Nr. F800 = geniete tender              Nr. 3008 = 'Zwitserse" tender            Nr. 3026 = telex              Nr. 3048 = rookgenerator

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Sjabloon:M%C3%A4rklin-br01-modellen
( gewoon ter info met dank aan "3Rail")

Dirky

Deze heeft een (kapotte) rookgenerator en zou dus de 3048 moeten zijn. Ik heb ook een tweede exemplaar met telex wat dan de 3026 zou moeten zijn. Beide locs hebben echt mega-veel gereden en zijn meerdere keren met de grond in aanraking gekomen... :-)


Alberke

Citaat van: Waterman op 15 november 2020, 12:47:17 PM
Deze had om helemaal af te zijn nog een likje verf nodig om de draadjes te camoufleren, en er moesten nog een paar details gemonteerd worden. Het blijkt helaas ook een ontspoorderke te zijn, maar dat ligt allicht meer aan mijn Fleischmann-wissels dan aan de loc zelf  :(

20201114_203329 by Patrick VdBossche, on Flickr
Waar heb je de decoder verstopt?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

bollen neus

Tweede spoor voorzien van ballast en ingekleurd, ook de stootblok wat vervuild. Dan dere spoor beginnen te voorzien van ballast. Groendienst heeft hier al een beetje plukjes gras en een paar struiken geplaatst dat geeft wat meer kleur aan het geheel. Misschien eind deze week dat de stelbrug op haar plaats kan bevestigd worden en daarna de katrol brug. Mor we ebbe tijd zat dus nie lopen as ge nog mor kunt kruipen nietwaar.
Den Eric.

bollen neus

Drie sporen zijn nu voorzien van ballast en gekleurd, deze namiddag nog bestelling binnen gekregen met wat grond en struiken, dus, we kunnen wat verder foefelen met groen op de baan. Katrol brug staat ook al vast.
Den Eric.

raf

Nieuw programma geschreven voor de wissels het eerste was klote
Nu kan ik de wissels voor opstarten in een soort van test modus zetten waarbij ze redelijk snel met een tussen pauze van richting wisselen .Om ze warm te laten lopen zeg maar .
Een wissel is een beetje een wringer en heb ik van talkpoeder voorzien nu gaat hij reeds beter .
Dus ja we gaan weer een stapje vooruit .
Er zijn twee versies van het programma wan tik wil opstarten met de wissels allemaal in recht door en als dus de servo verkeerd er onder staat dan zou die dus in de verkeerde stand op starten .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.