Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

marc goovaerts

#7380
Da's een uitleg om bij te houden !
Zelf ben ik eens zo lomp geweest om een blikken speelgoedtoilet héél voorzichtig met een sopje proper te maken... naakt blik nu.

Heb je misschien ook nog tips voor soepele plastics ? Ik zit hier met oude astronauten die in de jaren 60 door Mattel uitgebracht werden en rijp zijn voor het Speelgoedmuseum.
Zelfs bij voorzichtig schoonmaken bladdert de verf. En verf die op dat halsoepel Barbie-spul pakt is ook niet te vinden.

efl045

Van plastiek ken ik niets...maar zowat iedereen hier is daar mee bezig, iemand zal daar wel raad mee weten zeker?

raf

gisteren gaan rijden op de HTC baan en de loco rijd mooi en de verlichting is ook best te doen
nu kan de midden wagon aangepast worden ook met verlichting
de stroom voerende koppelingen komen er niet het stel word aan elkaar gezet en blijft ook zo dus er komen 5 draden die door het stel lopen en zo een vaste verbinding maken
de draden een de stroom voerende koppelingen zijn nogal dik en stug en dan blijkt het kort koppeling mechaniek niet meer goed te werken
dus 4 draden trekken en klaar
dan een transport koffertje maken zodat het stel aan elkaar kan vervoerd worden  en zo op het HTC spoor gezetworden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Aangekochte messing onderdelen aan het veranderen, koppelingen en slangen worden dan op bufferbalken verlijmd. Zelfs wat solderen komt eraan te pas om de silicone tubes op te kunnen steken, oogt mooier dan zo enkel en alleen een stijf messing draadje.
Digitaal gedoe veilig opgeborgen in de kast, terug bezig met verbouwen van modellen, daar voel ik me wat rustiger en safer bij.
Den Eric.

Klaas Zondervan

Citaat van: marc goovaerts op 07 april 2017, 23:07:30 PM
Heb je misschien ook nog tips voor soepele plastics ? Ik zit hier met oude astronauten die in de jaren 60 door Mattel uitgebracht werden en rijp zijn voor het Speelgoedmuseum.
Zelfs bij voorzichtig schoonmaken bladdert de verf. En verf die op dat halsoepel Barbie-spul pakt is ook niet te vinden.
Geen idee wat voor plastic dat is, maar er zijn plasticsoorten waar niets op houdt. Zoals PE, PP en nylon.

marc goovaerts

Het is naargelang de bron latex, rubber of een rubberachtig materiaal, genaamd 'Plastizol'.
Ik heb in de US een firma gevonden (Monster Makers) die al het materiaal leveren voor het maken van latex maskers, inclusief verf.
Maar het zijn fameus grote potten en krijg ze maar betaalbaar hier...

grove den

Schade hersteld aan een  landweggetje op een diorama. Pot met lijm is er recht boven op gevallen. :-\
Gevolg: deuk en een stuk van de toplaag eraf. Zat niets anders op dan een nieuwe toplaag over het hele landweggetje te maken....
Gelukkig alles goed verlopen en kan ik morgen eindelijk de bomen voorzichtig planten.( nu maar hopen dat ik 'r genoeg heb???)



Michiel

Bijna zonde om hier bomen op de zetten. Wat een mooi stukje landschap! Maar jouw bomen kennende, laat ze toch maar komen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

#7388
licht sluis gemaakt om het signaal terug op rood te zetten na het passeren van het signaal
zo moet er geen extra sensoren in de baan worden ingebouwd en ook niets veranderd worden aan de treinstellen
en nee geen arduino maar microchip

ja ik weet het het trekt nog op niets maar eens alles werkt zoals het moet dan word alles in van die electro kasten ingebouwd en de blauwe led word door een IR vervangen zodat er niets meer van te zien is
nu is dit gedaan om alles goed te kunnen afregelen tot iedereen het goed vind zoals het nu gaat worden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

bollen neus

Nu de cabines aan het aanpakken voor schaal O model, afgebroken deeltjes terug lijmen en andere onderdelen extra maken, ook LED verlichtingen zijn klaar. Instrumentenbord wordt zoals bij andere modellen volledig geschilderd (ook al zullen der hier zijn , ge ziet er toch niets van schrijven en denken) Dan ook al naar de gepaste figuren gekeken, komen waarschijnlijk 2 in voorste cabine. Is het niet te druk. Kasten zijn ook reeds gemaakt dus nu enkel grondverf en rest eerst spuiten. Na Pasen de rest, of vijgen na Pasen.
Den Eric.

Martin Welberg

Vervuilen van wat Belgisch spul, artikelen in de maak...nu eerst een match pakken..

raf

seffens bellen of ze die verstelbare roco koppelingen nog hebben
dan kan ik het trein stel aan passen en proef rijden en hopen dat het dan is opgelost

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

nog ens de arduino kennis opgehaald..

Een simpele PWM snelheidscontroller gemaakt om met een analoog lokje  op de LGB baan te testen als ik nieuwe stukken baan aanleg.

24V voeding + Arduino Uno + Schuifregelaar + Switch + LCD schermpje + L298N  printje, ....   klaar .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Mijn materiaal eens aan het sorteren en te koop stellen van alles wat ik niet gebruik...

raf

en het is weer kut
het is een feest dag dus alles is dicht en dus geen koppelingen

wachten tot woensdag dan maar en hopen dat ze die koppelingen op stock hebben

ik ga geen verbouwingen meer doen tot het stel goed loopt want anders gaat de tussen wagon er tussen uit
en rij ik alleen met een tweetje

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.