Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Michael

Sven dat is een heel leuk stadium in de opbouw van je baan als je het eerste deel kan gaan test rijden, veel plezier.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Svendw

Je kan niet geloven hoe content ik al ben!

Volgende week de spiraal bovenaan dichtmaken, en ik kan al een rondje rijden 😎
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

oebr

... met veel kabels solderen (Xpressnet met xlr-stekkers en variante voor MultiMaus)... pfff (alhoewel, het heeft iets therapeutisch)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Citaat van: oebr op 09 juli 2016, 17:09:38 PM
... met veel kabels solderen (Xpressnet met xlr-stekkers en variante voor MultiMaus)... pfff (alhoewel, het heeft iets therapeutisch)

Sterkte met al het soldeer werk, ik vind het al warm genoeg zonder die hete soldeerbout.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

het moest Michael, werkplek stilaan leeg maken om eindelijk eens wat anders te doen.  ;)

Goei vakantie !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Svendw

Zij die nieuwsgierig zijn.. Mijn eerste 2rail-stuk getest, rijd als een trein  8)

Video'tje: https://youtu.be/yQY6hf4diSU
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Thommy

opnieuw de stukjes om de losse kappen van de AR45 printen (met een nieuwe printerkop)
stuurpost en koplampen zijn een stuk beter nu...
Greetz

Thommy

bollen neus

Kleine onderdelen in grondverf spuiten, sjabloon snijden voor air brusch van body. LED rood solderen met weerstandjes .
Den Eric.

Svendw

Weer wat rails aan het leggen!

Langste opstelspoor op dit niveau is een grote 9meter 😜



Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

bollen neus

Citaat van: Svendw op 14 juli 2016, 20:50:27 PM

Langste opstelspoor op dit niveau is een grote 9meter 😜

Groet Sven

Weeral wat bijgeleerd tjzé, ge hebt dus grote 9 meters en dan ook waarschijnlijk kleine 9 meters (?)
Wij schreven vroeger als het 9,2 meter was  dus 9,2 meter maar das de moderne tijd peis ik ( maar niet beter.
Den Eric.

oebr

alles is relatief Eric, Einstein heeft het gezegd;

Van een tot daarnet vakantiedagje (door de actualiteit gedwongen om te gaan werken straks) gebruik gemaakt om een leuk mini-projectje te starten.  Het Kibri-setje 11751 is verbazingwekkend goed uitgevoerd.
Het betreft de kalmar DC-42 reach stacker die op veel dry en wet ports ingezet wordt om zware ladingen te heffen en mits de toepassing van een hulpstuk ook om containers tot maat 45 3 etages hoog te stapelen.



Naast het ineen knutselen toch enkele aanpassingetjes aangebracht. Oa een ledje op de piston-steun geplaatst om
de veiligheidslamp werkend mee te imiteren. Nu met wat plasticard en enkele schroefjes begonnen aan de imitatie van
de stuurinrichting:



Hoewel Kibri de gangbare kleurstelling heeft gehandhaafd zal het eerder deze worden (hier toegepast op een ander model van dezelfde fabrikant)


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

C.B.

Rotsgedeelte is volledig afgewerkt op de modeltreintafel.
Nu voor de eerste keer bezig met de grassmaster 2.0 en ik moet zeggen ; het werkt. :D
Groetjes.
Claudio.

raf

een anker van een motor aan het proberen te hersolderen
zaterdag deed de motor plots niks meer en nu vandaag bleek dat de 5 soldeer punten op de anker zijn los gesoldeerd
dus ik vermoed dat de kollega de motor lekker heet gestookt heeft want een 500° soldeer bout krijgt de zaak niet geklaard
iemand een idee hoe ik dit zou kunnen her solderen
het is een voor jullie wel serieuze motor want hij is zo groot als een loco van midelmatige afmetingen maar dat mag niet deren

solderen is solderen mijn gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Is je soldeerbout wel zwaar genoeg voor de klus?

raf

@ klaas
het is een 125 watt type dus ik zou denken van wel maar ik weet dus niet welke soldeer gebruikt is het zou ook wel eens zilver soldeer kunnen zijn en dat heeft een hoger smelt punt

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.