Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Kautenbach

Die staan er mooi gekleurd op, strak werk wéér, as usual ;)

Kees-Jan

Gisterenavond kreeg ik het chassis terug. Dit was door een kennis gestraald. Vandaag de boel maar eens in een laagje verf gezet.

Nog best wel wat te doen om deze marklin 78er af te bouwen naar een 78 voor Wendezug betrieb..

Komt een Loksound 4 L decoder in en ws wel wat rook  8) 8) 8), nee niet rook uit de decoder maar uit een ESU rookgenerator die direct op de loksound L aan te sluiten is.


BR 78 Marklin by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

bollen neus

Aperitieven....Sangria.....BBQ........Cocktails.................Dessertjes. Met gans de familie.
Den Eric.

Kees-Jan

LOL. Jij ook al  ;). Heb net een kilo of wat saté staan rijgen voor op de BBQ.

Eet smakelijk straks.

OlivierV

Straks ook BBQ, en daarna naar de Lokerse feesten, van 't een naar 't ander zeg maar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 02 augustus 2015, 12:49:00 PM
Straks ook BBQ, en daarna naar de Lokerse feesten, van 't een naar 't ander zeg maar.
het leven van een student op leeftijd    ;D -lang slapen- eten- uitgaan en uitgaan -slapen  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 augustus 2015, 12:51:06 PM
Citaat van: OlivierV op 02 augustus 2015, 12:49:00 PM
Straks ook BBQ, en daarna naar de Lokerse feesten, van 't een naar 't ander zeg maar.
het leven van een student op leeftijd    ;D -lang slapen- eten- uitgaan en uitgaan -slapen  ;)
En morgen jullie nog wat ambeteren en verder doen aan de modulebaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Knutselen aan de laatste details voor op de modelspoorbaan van Trainworld.

Gebouwen voor het dorp, straatmeubilair, verkeersborden, voertuigen,...

De baan is bijna af en dan is de druk van de ketel en is er tijd voor wat nieuws :)

Hoewel de enorme tijdsdruk amuseer ik me enorm en ga ik het project missen na oplevering.  Een modelspoorbaan bouwen van 30 vierkante meter op een totaal van een slordige 40 dagen tijd op locatie is geen sinecure :o

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 02 augustus 2015, 13:48:18 PM
De baan is bijna af en dan is de druk van de ketel en is er tijd voor wat nieuws :)
Hoewel ik ook wel een idee heb !  ;)  Wij gaan alvast ook eens kijken hoe je het er vanaf gebracht hebt ! ;D

Kees-Jan

Citaat van: evan op 02 augustus 2015, 13:48:18 PM
Een modelspoorbaan bouwen van 30 vierkante meter op een totaal van een slordige 40 dagen tijd op locatie is geen sinecure :o

Ja wij, Walter en ik, gaan half augustus aan onze grote klus op locatie beginnen. Bijna 40m2 spoor 1 baan van landschap voorzien.

Ben al druk bezig met bogen gieten voor die baan.


Berliner Bogen by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Kees-Jan

En tussen het gieten door aan deze verder:


BR 78 Marklin Spur 1 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Alles staat nu eigenlijk in de lak. Morgen de decoder er in en eens uitlaten op de baan.

raf

de club bootjes onderhanden genomen een een oud zeer wat maar niet opgelost werd eindelijk opgelost
nu kijken als we in waterschei op het thor park staan of dit ook effectief de oplossing is
de sluiting vooraan was steeds een probleem en bleef maar niet dicht zitten
daar heb ik dus nu iets opgevonden dat ook nog eens de boot wat steviger maakt
want niet iedereen van de bezoekers springt er zo zachtjes mee om
dicht zijn ze reeds maar ook daar ben ik nog opzoek naar een betere dichting want als ze uren achter elkaar in het water liggen dan begint de rubber toch water door te laten

maar dan zullen er nieuwe rompjes gemaakt moeten worden en ook meteen de roer servo's in het nat zetten zoals er nu reeds bij eentje gedaan is geworden
minder kans op lekken en iets meer ruimte in de boot zelf

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Citaat van: Kees-Jan op 02 augustus 2015, 14:31:32 PM
Citaat van: evan op 02 augustus 2015, 13:48:18 PM
Een modelspoorbaan bouwen van 30 vierkante meter op een totaal van een slordige 40 dagen tijd op locatie is geen sinecure :o

Ja wij, Walter en ik, gaan half augustus aan onze grote klus op locatie beginnen. Bijna 40m2 spoor 1 baan van landschap voorzien.

Ben al druk bezig met bogen gieten voor die baan.



Veel succes en plezier gewenst!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Huugooke

Ge ziet dat niet natuurlijk, maar hij is nu gelijkstroom en gedigitaliseerd. Nu die koersborden nog.


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.