Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AR 43 en AR 551 van MTE

Gestart door Red Falcon, 11 augustus 2008, 18:35:35 PM

Red Falcon

Heeft iemand ervaringen met deze kits van MTE.
Ik stuurde hen een mail om te weten te komen wat ik onder die kasten moest monteren, en dat was hun antwoord:
"Modellen zijn beschikbaar, chassis van Roco voor AR 551, voor AR 43 zelf oplossing zoeken.
Meer info bij ons, tot binnenkort,
Jean Herckens voor MTE 0477/315 379"

Als antwoord voor iemand die iets verkoopt vind ik dat beneden alles :(!
Iets aanbieden en dan zoveel als zeggen, "trek uw plan ermee".:o):o):o)
Dus als iemand mij kan helpen, dan graag aub.

Grtz, RF

Where else in the world can you find a different kind of beer every day of the year?
Only in Begium of course.

nmbs

Dat zou ook de eerste keer zijn dan, dat er iemand zo een antwoord krijgt, das vreemd.  Jean kennende, dit is absoluut zijn stijl niet.  
Soit, ik weet ook niet direct wat er na bijwerking onder past.  Die 43 zou vlot moeten kunnen gaan met een soort Lima motor in het draaistel zelf, het andere draaistel is dan wel niet aangedreven.

Mvg Stephane

Roderik

Iedereen heeft wel eens een mindere dag zeker?

Ook al zegt hij het nogal kort en bondig, het beste is inderdaad de trein op naar Blankenberge en daar ter plaatse meer info vragen. Eens daar zal je zien dat Jean je alle nodig info geeft om je model tot een goed eind te brengen.
Always be modelling!

rixke rail

Die 551 heb ik ooit eens gekocht op een beurs (niet van mte !) Dat is deze, niet waar ?

En dit zit er onder ! Een Roco DB-Schienenbus misschien ?

Is dit enige hulp ?
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : is inderdaad vreemd dat Jean zo reageert ! Meestal is hij niet te stoppen met raad en daad om te helpen !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Inderdaad, een vreemd antwoord.

Anyway, tegen mij zei hij dat hij vroeger een chassis van een CFL lokje onder de 551 stopte.  Is soms nog te vinden op een beurs.

Ikzelf heb een M?rklin K?f omgebouwd om eronder te monteren.
Het chassis doorgezaagd en verlengd.  Hierdoor is er slechts tractie op ??n as, met als gevolg dat hij al eens durft te haperen in een wissel.

Over de AR 43 kan ik niks zeggen, ik had een afgewerkt model besteld, maar heb nog steeds niks gehoord.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

Rochevalien

Het chassis dat hier gebruikt werd is van dat Franse rangeerlokje van Rocco,past perfekt.
Iemand die aan het bouwen van modellen met behulp van kasten uit resin zou moeten weten "waar hij voor staat" en bijgevolg zijn plan moeten kunnen trekken.Anders moet je daar niet aan beginnen.
Dit houd in dat je eigenlijk al een heel dossier moet gaan aanleggen met foto's ,tekeningen en vooral de afmetingen van het model in kwestie.Iemand die een b??tje met belgische treinen bezig is zou toch een paar fotoboeken moeten hebben waar ??n en ander instaat.
Aan de hand van de hoofdafmetingen :diameter van de wielen,asafstand,radstand kan je dan op zoek gaan naar een geschikt chassis.
Dat kan op beurzen,in de winkel of op het internet (site van miba) waar je wel wat kan vinden.
De rest is eigenlijk een beetje "uitvinden" maar dat is net de uitdaging van het werken met resin kappen.

Gerrit

EDIT (dit kan je er ook onderzetten):http://cgi.ebay.nl/ATELIERS-GHISLAIN-SNCB-NMBS-AUTORAIL-551-EN-KIT_W0QQitemZ270264888963QQihZ017QQcategoryZ9058QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Stefan Appelmans

Die 551 is een "Bonge" kist, in epoxy. Daarom is het geel. Maar ik heb er zo een ineengestoken (zonder motorisatie) voor het museum van Kinkempois, en het is, na een beetje werk, toch een goed model.
Voor eventuele motorisering, kijk eens op:   http://www.hollywoodfoundry.com/
Ik heb daar al (via GM&S) "een zeker aantal..." dingen besteld, en dat is prima.[:p]
stefan.

Red Falcon

@ rixke rail,
Dat is inderdaad dat stelletje. Jean zegt zelf dat dit oude vormen zijn die ze hebben overkocht (dat zegt hij nadat ik een tweede mail heb gestuurd), dus zal het wel identiek dezelfde zijn.
En inderdaad als onderstel kan dit van een "Schienenbus" van Roco gebruikt worden.

Wat ik niet begrijp (maar ben dan ook een verwend modelbouwer van Weinert en vroeger G?nther en M+F) is dat men een model uitbrengt zonder passend onderstel en verdere informatie. Jammer, dit had toch gemoeten vind ik. En hij zegt ook dat Olaerts een afgewerkte AR43 op de markt zal brengen. Echter op zijn site vind ik enkel de AR45 terug.

Grtz, RF
Where else in the world can you find a different kind of beer every day of the year?

Red Falcon

citaat:
Geplaatst door Stefan Appelmans

Die 551 is een "Bonge" kist, in epoxy. Daarom is het geel. Maar ik heb er zo een ineengestoken (zonder motorisatie) voor het museum van Kinkempois, en het is, na een beetje werk, toch een goed model.
Voor eventuele motorisering, kijk eens op:   http://www.hollywoodfoundry.com/
Ik heb daar al (via GM&S) "een zeker aantal..." dingen besteld, en dat is prima.[:p]

Dit is idd. een interessante site, thanks voor de tip.

Grtz, RF

Peter

Volgens mij zou Guido een 44 gaan uitbrengen in de toekomst en geen 43. Dit zou pas zijn nadat alle problemen met de 45 opgelost zijn, dwz.nadat ze allemaal een nieuwe overbrenging hebben gekregen.
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

Ik wil toch wel even hierop reageren:
1) Wij krijgen in MTE elke dag hopen mails met bestellingen en vragen.
Die worden naar best vermogen behandeld of beantwoord.
2)Kasten van MTE zijn bedoeld voor de wat ervarener modelbouwers die zelf een niet bij de grote fabrikanten beschikbaar model op hun baan of in hun vitrine willen.
Motorisering is dus meestal een kwestie van behelpen en improviseren.
Er bestaan immers niet voor elk model kant-en-klare onderstellen.
Voor de 551 bevelen wij idd de franse Y8000 aan omdat dat onderstel is uitgerust met driepuntsophanging. Voor een 43 kan je van alles gebruiken, van Tenshodo spuds en Black beetles tot een verlengd Roco-chassis of een ingekort Lima-onderstel van een AM75....
Mogelijkheden te over dus, maar we kunnen niet iedereen zomaar een pasklare oplossing aanbieden. We kennen ook nog de Vario-draaistellen van Halling (+/- 45?) waarmee zo'n motorwagen ook prima kan uitgerust worden. Die zijn momenteel helaas niet voorradig, maar zullen binnenkort weer beschikbaar zijn.

3) Uit Jean's bericht leid ik ook af dat hij wel bereid is verdere uitleg de visu of per telefoon te verschaffen, dat praat immers veel makkelijker. Sorry als jij (Luc Goeminne) dit niet zo hebt verstaan.

EDIT
MTE beweert ook niet dat deze KASTEN volledige bouwkits zijn, het zijn, zoals de naam het zegt, alleen KASTEN die je zelf moet schilderen (ze zijn ook vakkundig geschilderd leverbaar tegen meerprijs en een tikkie geduld). Als je aan Jean's nummer niet genoeg hebt, hier is het mijne: 0485 485 362. Ik ben medewerker in MTE. Beschouw dit aub niet als reclame, enkel als toelichting!!
(Dit verklaart ook waarom ik hier veel minder "tussenkom" als vroeger, ook ik moet de regels respecteren!!!)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)