Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Railion 189

Gestart door Peter, 03 april 2005, 18:25:51 PM

mark7758

Kop op.[8)]
De NMBS treinbestuurders komen tot in Bad Bentheim via NL, tot in Creutzwald in Frankrijk en tot in Aken.
En niet te vergeten Parijs en Amsterdam.
Je moet alleen in de goede serie zitten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Vroeger reden Belgische bestuurders toch tot K?ln (reeks 16 en type 204)
Zeldzaam reden ze zelf naar D?sseldorf en zelfs is een keer helemaal naar Zwitserland ( gemengde bezetting van de bestuurderspost B+D)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Dag,

Het ??ngemaakt Europa is idd nog ver weg, maar dat komt vooral omdat iedereen angstvallig vasthoudt aan zijn "verworven" rechten.
Wat SABENA betreft: ze hadden en hebben nu nog altijd een goed niveau van show. Twee voorbeelden:
Van de 12.000 personeelsleden waren er 4.000 waarvan men niet kon zeggen wat hun precieze taak was.
De loonkost: een airhostess met 10 jaar dienst verdiende meer dan een ingenieur bij de NMBS met 20 jaar dienst ! (heeft zelf verklaart tijdens een interview na een solliciatie bij de politie van Antwerpen !!)

Roland

janjozef

Het ver wegzijn van het eengemaakt europa, dat is voor onze modelbanen maar goed anders konden we slechts 1 type van modeltrein in de periode VI laten rijden. Het eengemaakte europa met de eengemaakte eenheidsworst, geen verschillen allemaal dezelfde treinen, misschien ook dezelfde pakjes dezelfde huisjes, auto en nog juist kindjes gekloond van ???? lijkt mij meer het Rusland of China van de jaren 60. Nu geef mij maar het europa van die tijd: elk land zijn eigen treinen en bijna nergens dezelfde modellen veel schonen op de modelbaan. Voor mij steek uwen eenheidsloc daar waar de zon nooit schijnt[;)]. (puur eigen-baan-belang natuurlijk[:I])
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

svvander

citaat:
Geplaatst door janjozef

Het ver wegzijn van het eengemaakt europa, dat is voor onze modelbanen maar goed anders konden we slechts 1 type van modeltrein in de periode VI laten rijden. Het eengemaakte europa met de eengemaakte eenheidsworst, geen verschillen allemaal dezelfde treinen, misschien ook dezelfde pakjes dezelfde huisjes, auto en nog juist kindjes gekloond van ???? lijkt mij meer het Rusland of China van de jaren 60. Nu geef mij maar het europa van die tijd: elk land zijn eigen treinen en bijna nergens dezelfde modellen veel schonen op de modelbaan. Voor mij steek uwen eenheidsloc daar waar de zon nooit schijnt[;)]. (puur eigen-baan-belang natuurlijk[:I])



All? JanJozef, een goei worst!!! [:D]
Neenee, ff serieus terug. Dit is een interessante discussie... het is volgens mij dan toch, niet zo, dat als er ??ngemaakt systeem zou zijn, daarvoor alles hetzelfde moet zijn... verre van! Ik denk dat het goedkoper zou worden, voor iedereen (zowel fabrikanten als afnemers) als er minder onderlinge verschillen zouden zijn.
Dat betekent dan ook weeral dat de markt weer vrij wordt, voor nog meer private operators... Dus nog meer verschillende loc's!!!! [;)]

Persoonlijk ben ik voorstander om het vrachtvervoer meer langs het spoor en de vaart te laten verlopen. (Heel hypocriet om dit te horen, van iemand die dagelijks met da wagen gaat werken, niet? [xx(]). Dit zal de ongevallen en files op de baan sterk doen verminderen.
Helaas is dit ook weeral een heet hangijzer, waar de staat en de overheid zich niet echt iets van aantrekt. Heb ergens gelezen dat het vrachtvervoer over de baan nogaltijd zwaar gesubsidieerd wordt, terwijl voor de andere alternatieven, geen subsiedies worden uitgeschreven... erg toch![V]



Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

janjozef

meer onderlinge verschillen zal een grotere verscheidenheid geven. Uit economisch standpunt is dat inderdaad niet goed maar uit modelbouwstandpunt heel goed.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

obicham


[/quote]Heb ergens gelezen dat het vrachtvervoer over de baan nogaltijd zwaar gesubsidieerd wordt, terwijl voor de andere alternatieven, geen subsiedies worden uitgeschreven... erg toch!

Och dan komt er weer een onderzoekje waarin staat dat vrachtvervoer over de weg beter is voor het milieu.
Einstein zei al : als de uitkomst niet overeenkomt met jouw parameters verander de parameters .

ff over alternatieven voor de energievoorziening de wind energie is GEEN alternatief.
Bij windkracht 6 schakelen die dingen af en bij geen wind doen ze het niet :-)
Dus hoeveel normale centrales kun je sluiten geen enkele want je weet nooit wanneer je ze weer nodig hebt.
Het grootse windmolen park van europa met iets van 60 van die dingen staat in de zee bij noorwegen en is op 3 jaar voor 95% weggeroest.
Het nieuwe idee van de nederlandse overheid is dus miljarden weggooien.
Maar het is zo goed voor het milieu