Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Met treintjes spelen ?

Gestart door rixke rail, 28 juli 2008, 12:56:41 PM

janjozef

#15
ik zou niet weten waarom ik mij zou schamen om toe te geven dat ik met treintjes speel, voetbal speelt ge ook en na het debacle van gisteravond moet ge u daar wel voor schamen [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Stefan Appelmans

#16
citaat:
Geplaatst door loebaske

Pas op h? !!!!!
de treintjes zijn gemaakt voor de kleintjes mee te spelen [:)][:X][:X]
en wie speelt er mee [?][?] just de grote papa's
en zo zijn er zoveel dingen die er zijn voor de kleinste, en waar papa graag met speeld [;)][;)][;)][;)] snappie [8D][8D]



Neeeee...Ik snap niet.[;)]
stefan.

loebaske

#17
Zeg Stefaan [:p] op uw jonge leeftijd zou je het toch al moeten weten h? [:)] sebiet moet ik hier nog uit de biecht klappen [:D][:D][:D]

dirkske

#18
Ik krijg op het werk ook vaak een spottende opmerking van:"Hij speelt met treintjes".[}:)]
Als ik ze dan een klein woordje uitleg geef over wat er allemaal bij komt kijken zoals spanning met daarin een digitaal signaal en loc's met ingebouwde decoders, automatische sturing via pc, enz...,gaat het spotten over in ??n groot vraagteken.[:I]
Laat ze maar doen.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

loebaske

#19
Is maar dat je het weet Dirk, bij sommige reizen er vragen hoe het allemaal in mekaar steekt en dan nog gezwegen over sporen leggen [:p]

Jurgen

#20
Ach, laat de mensen maar lachen. Zolang wij ons amuseren is het voor mij ok.
Ik heb ook ooit eens de uitleg gedaan van wat er tegenwoordig allemaal kon. Die persoon zei toen dat hij misschien toch maar eens moest overwegen om opnieuw te beginnen. Jawel, opnieuw. Hij was dus aan het lachen met iets waar hij zelf ook ooit mee begonnen was. [}:)]

Een goeie vriend van mij had vroeger altijd de laatste nieuwe computergames. En maar lachen omdat ik met modeltreintjes "speelde".
Nu, zoveel jaar later, liggen zijn computergames ergens in een kast. Mijn treintjes van toen doen nog steeds hun rondjes. Als ik ooit wil stoppen krijg ik nog geld van mijn modellen. Wat hij voor zijn games gaat krijgen weet ik niet, maar veel zal het toch niet zijn.
Nu is hij overgestapt naar cartunen. In mijn ogen even nutteloos als wat hij van mijn modeltreinen vind. Telkens als hij dus over mijn modeltreinen begint, begin ik over zijn hobby's en dan is het meteen stil. [:D]

Ach ja, ik doe gewoon verder. Laat een ander maar lachen, maar ik vertel nooit meteen tegen vreemden dat modelbouw en modeltreinen mijn hobby zijn. Dat komt pas als ik iemand echt ken en weet dat er niet mee gelachen gaat worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#21
Och je kunt elke hobby op dezelfde manier belachelijk maken, dus ik ben er niet verlegen voor om te zeggen wat mijn hobby is, en meestal zeg ik er meteen bij dat ik met treintjes speel, zeg het zelf dan kunnen je gesprekspartners het al niet

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jean

#22


Citaat van Rolf Ertmer, de man van de REPA bahn, spoor 0, uit Paderborn.

'Spielen,....Spielen, darf man nicht sagen.
Man macht Eisenbahnbetrieb. Dass ist ein unterschied'.


Jean

Peter

#23
Spijtig dat Rolf veel te vroeg van ons is heengegaan. Het was een hele sympathieke, joviale man, die steeds tot een babbeltje bereid was, met een grote passie: modelspoor, eerst H0, dan spoor I en ook nog Livesteam. Ik gebruik nog altijd zijn ontkoppelaars (al meer dan 30 jaar) zonder problemen.
Met vriendelijke groeten
Peter

René

#24
Ach wat maakt het uit. Als ze het speelgoed noemen, prima. We (de meesten onder ons) zijn toch mannen. En dat blijven nou eenmaal kinderen. We kunnen ook maar 1 ding tegelijk doen. Ook daar moet je de voordelen van zien en benutten.
Mij maakt het niet uit als ze het speelgoed noemen. Ik laat dan hooguit zien hoe leuk we kunnen spelen, wat we al spelend kunnen maken en wat dat speelgoed zoal kost.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

thom h

#25
en mensen die dan met die rc autootjes / vliegtuigjes spelen?

nick_9450

#26
citaat:
Geplaatst door thom h

en mensen die dan met die rc autootjes / vliegtuigjes spelen?



is een hobby als een ander.Wat maakt het uit wat mensen er van denken,het doel van een hobby hebben is nog altijd iets voor jezelf.

Ik als 17 jarige wordt soms uitgelachen door leeftijdsgenoten dat ik nog een kind ben om dat ik met "treintje speel" tot als ze het allemaal zien en verwondert zijn hoe mooi en soms moeilijk modelspoor kan zijn.

nick