Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Vraagje ivm koppeling Break van Olaerts

Gestart door Fretbol, 16 juli 2008, 13:10:50 PM

Fretbol

Hallo,

Ik heb deze week mijn nieuw Break treinstel ontvangen van Olaerts. Het model is voorzien van stroomgeleidende koppelingen.

In ??n van de MSM-magazines van enkele jaren geleden stond een railtest van dit model. In deze test werd gesproken over de originele koppelingen die nogal stug waren en problemen gaven in krappe bogen en op wissels. Het model in de test was dan ook voorzien van verbeterde koppelingen van Roco waarmee deze problemen verholpen waren.

De koppelingen op mijn break zien er echter anders uit dan deze op de foto's in MSM. De koppelingen in MSM waren stroomgeleidende koppelingen van Roco die horizontaal zijn. De koppelingen op mijn treinstel zitten diagonaal als je de koppelingen op de kop bekijkt.

Mijn vraag is nu welke koppelingen ik nu precies op mijn treinstel heb zitten? Kan iemand die in het bezit is van een break treinstel mij eens laten welke koppelingen op hun model te vinden zijn (eventueel een foto plaatsen)? Ik kan momenteel de rijeigenschappen op wissels en in bogen niet testen omdat ik momenteel geen modelbaan heb.

Alvast bedankt,

Fretbol ;)

Jurgen

Misschien kan je het eens vragen aan Olaerts zelf? [;)]
Een mailtje is snel gestuurd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

MARKLINRIJDER

Deze koppeling zit op mijn break:

http://www.brelec.be/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=28

Op al de andere trouwens ook.

Olaerts heeft ze laten maken bij Heljan.

Groetjes,

David

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Deze koppeling zit op mijn break:

http://www.brelec.be/catalog/product_info.php?cPath=28_30&products_id=28

Op al de andere trouwens ook.

Olaerts heeft ze laten maken bij Heljan.

Groetjes,

David

Het zijn inderdaad stroomdoorvoerende koppelingen van Heljan.
Je zal er moeten op letten dat de buffer mooi horizontaal blijven zitten, anders komt de koppeling ertegen. Een beetje lijm aan doen en het is opgelost.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Fretbol

De koppelingen zijn inderdaad van Heljan, Guido Olaerts heeft dit bevestigd in een mailtje. De 3 delen zijn niet zo eenvoudig te koppelen, maar eens gekoppeld zitten ze wel goed vast.

Fretbol [;)]

Anarchy

Vraagje,

Zijn de "Break" modellen van Olaerts onderling koppelbaar?