Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Bouwsets Belgische modellen

Gestart door Peter, 25 juni 2008, 14:49:20 PM

Decapod

Dat klopt, weet ik, maar komt daar verandering in? Of is er iemand die er een paar op overschot heeft [;)] (dat is echt wel ijdele hoop)?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

janjozef

Moest er iemand een paar op overschot hebben dan heb ik ook intresse

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Volgens de website van Jocadis is er GEEN ENKEL witmetalen bouwdoos meer verkrijgbaar. Zelfs van de gebouwde modellen zijn er nog maar een paar verkrijgbaar.
Weet iemand hier soms de reden van? Want ik had toch graag zo'n reeks 72 in bouwdoos gehad.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb net een telefoontje van Andr? Witmeur van Jocadis gehad, en een aantal van die bouwdozen zouden binnen 2 ? 3 maanden terug leverbaar zijn. Enkel de modellen die door anderen (spreek LSM enz.)op de markt gebracht worden, worden niet meer opnieuw uitgebracht in witmetaal.
Dus Jan, er is hoop voor een type 53
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

Ah, dat is echt goed nieuws.
Voor zover ik kon afleiden uit de site was immers alleen het type 74 nog leverbaar in bouwdoos (ook een mooie en vaak vergeten machine trouwens). Met 53 en 16 komen we al een heel eind binnenkort.

Trouwens, vraagje, nu we het er toch over hebben. Is deze loc dezelfde als 'onze' 14/15/16? De gelijkenissen zijn alleszins zeer frappant. het grootste verschil zit 'm blijkbaar in de rookkaststeunen op de voorste voetplaat. Iemand een idee?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Decapod
[ vraagje, nu we het er toch over hebben. Is deze loc dezelfde als 'onze' 14/15/16? De gelijkenissen zijn alleszins zeer frappant. het grootste verschil zit 'm blijkbaar in de rookkaststeunen op de voorste voetplaat. Iemand een idee?



... en de schouw, en het dak van het machinistenhuis, ...
M.a.w als basis is de DJH-loc okee, maar er is heel wat werk aan !
Ik heb de fiches van hlv types 14 en 15 ingescand, wie ze wil, zende mij een p.m. U vindt mijn mail-adres wel ergens ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Decapod

citaat:
Geplaatst door rixke rail
... en de schouw, en het dak van het machinistenhuis, ...
M.a.w als basis is de DJH-loc okee, maar er is heel wat werk aan !
Ik heb de fiches van hlv types 14 en 15 ingescand, wie ze wil, zende mij een p.m. U vindt mijn mail-adres wel ergens ! [;)]
Modelspoorse groeten,
Eric



Idd, is nog wel wat werk aan, maar deze verbouwing blijven doenbaar. De dimensies van het mechanische gedeelte en de ketel moeten vooral overeen komen. Nu ja, als Jocadis er weer ??n uitbrengt is het waarschijnlijk de moeite niet.
Man, mij vingers jeuken (en ik kan nog steeds niets doen, grrrrr [}:)])!
Bedankt voor de fiches!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.