Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

VTM AM-75

Gestart door Peter, 13 juni 2008, 12:50:28 PM

jeroen

B-modelbouw,

Heb je foto's van jouw treinbaan, lijn 12 en 27a, want die lijnen (en de treinen die er rijden uit tijdperk V) interesseren mij ook wel straf.
Of is hierover al iets verschenen op modelspoor forum ?

Groeten, Jeroen

jan77

Heb jij al een duikbril(AM 900) Bert dan wil ik weten welk merk want die zoek ik ook nog
Ik dacht toch dat die nog niet gemaakt was
Gr Jan

Peter

Is er eigenlijk al geweten of en wanneer de AM-75 stellen gemoderniseerd worden?
Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

de Am 75 in vtm uitvoering heb ik deze week nog bij modeltreincenter Balieyn zien liggen in Antwerpen. Ik echter heb echter niet naar de prijs gekeken daar ik er een affiche kwam afgeven.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

PaulC

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Ik heb inderdaad een duikbril ... Zelfbouw met de kappen van MTE

Kan je mij ook vertellen welk chassis je ervoor gebruikt hebt, ik heb namelijk ook zo'n stel kappen liggen.
Dan kan ik alvast op zoek gaan op de komende ruilbeurzen.

citaat:
de Am 75 in vtm uitvoering heb ik deze week nog bij modeltreincenter Balieyn zien liggen in Antwerpen. Ik echter heb echter niet naar de prijs gekeken daar ik er een affiche kwam afgeven.

Die staat daar al jaaaaaaaren. Ik ben er de laatste jaren niet meer geweest, maar ik meen mij te herinneren dat de prijs rond de 200 ? 250 euro (8000 - 10000 oude Belgische franken) lag

Paul

modeltreinbart

Dit zou best wel kunnen als ik er nog eens in de buurt ben zal ik eens kijken.
ps die foto's van die duikbril zou ik wel eens willen zien ik vind dit namelijk in het engels gezegd 'a one to have' zou mte deze kappen nog verkopen en zo ja wat is de prijs ongeveer ?
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

jeroen

hoi b-modelbouw,

ik nam een kijkje (eindelijk, want internet vinden is al 1, er hebben is iets anders) naar jouw ombouw van de am 86 en de foto's van jouw project Ekeren en t ziet er allemaal heel knap uit !

zal in de vakantie wel nog aan mijn onderbouw (kleine versie Nekkerspoel-grote versie koninklijke halte Laken) werken, maar t zal er verzeker niet zo professioneel uitzien als t uwe, maar we doen ons best...

Sjiek, zo verder doen zou ik zeggen.

groeten,
Jeroen

PaulC

citaat:
Geplaatst door modeltreinbart

zou mte deze kappen nog verkopen en zo ja wat is de prijs ongeveer ?

Kijk even hier : http://www.minitrainexpo.be/shop/index.htm
Kies : Train-Scale H0 en Electr

Paul

jeroen

Gisteren in Gentbrugge tussen het station en de diensthalte (ik veronderstel dat het een diensthalte is)) enkele treinen am-75 gezien.
Iemand die weet welke dienst ze verzorgen ?
Nog niet veel zulke gezien rond t Gentse de voorbije jaren...

Jeroen

chef garde

citaat:
Geplaatst door jeroen

Gisteren in Gentbrugge tussen het station en de diensthalte (ik veronderstel dat het een diensthalte is)) enkele treinen am-75 gezien.
Iemand die weet welke dienst ze verzorgen ?
Nog niet veel zulke gezien rond t Gentse de voorbije jaren...

Jeroen

Rijden als L-trein van Gent-Sint-Pieters naar Antwerpen-Centraal en vandaaruit dan weer als L-trein naar Essen/Roosendaal en dan zo terugkeren naar Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters.  In Gent-Sint-Pieters vertrekken ze telkens om xxu08.  Je bedoelt waarschijnlijk de diensthalte in het bochtje bij de fameuze (nu eens mooie) graffitti??  Dacht dat daar maar 1 van die L-treinen met een stel 800 stopte en 1tje richting Eeklo, MW41, stopt daar 's morgens ook iets na 7u.

jeroen

Gsteren stopte de reeks 41 na het station Gentbrugge even kort aan de diensthalte (graffiti) en dan reed hij verder naar Gent-St-Pieters.
Om 16u13 stapte ik op in Gentbrugge en aan de diensthalte stapten enkele werknemers van de NMBS op.

Jeroen

jeroen

Is er eigenlijk ooit iets verschenen in SpoorwegJournaal of in Modelspoormagazine over de reeks 800 ?

Jeroen

Gerolf

In spoorwegjournaal zeker wel: nr 53 en 102
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw